Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezocht; Laptop voor studie (ICT Beheer/Systeembeheer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een "hardcore" desktop gebruiker, maar vanwege mijn studie zal ik nu dus een laptop erbij moeten nemen.

Op het gebied van desktops heb ik genoeg ervaring, en dacht ik dat ik wel makkelijk even ook een leuke en goede laptop zou vinden, echter kwam ik dus snel tot de conclusie dat de laptop markt heel anders in elkaar zit ..

Dingen als hoe de accu duur is, hoe goed het scherm is, en allemaal dit soort dingen komen simpelweg niet naar voren uit simpele benchmark statestieken..

Dus hierbij vraag ik hulp aan een van de vele laptop gurus hier op dit forum.
Om mij een beetje weg te wijzen in de wereld van laptops, en wat een goede aankoop zal zijn voor mij.

Bij deze alvast de antwoorden op de standaard vragen;

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Office gebruik, films kijken, af en toe een simpele game, en uiteraard werken met VMs etc vanwege mijn studie.

Kortom, gewoon een lekkere pittige laptop,
Een mooie i5 dual core zou meer dan voldoende moeten zijn naar mijn idee.
Kwa GPU ben ik ook al snel tevreden met de prestaties van een Intel HD4000.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Het liefst onder de 700 euro, echter kan ik het budget eventueel omhoog zetten naar 800 (en als het echt moet, nog wel een paar tientjes daar bovenop)

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, de laptop zal voor school gebruikt worden, dus een nette accuduur van minimaal een uurtje of 3 bij normaal gebruik is echt wel een harde eis.
Voor de rest heb ik echt geen verstand van wat nu handig is bij een laptop, maar mij lijkt het absoluut geen probleem om een bakbeest van 3-4kg mee te slepen (Uiteraard is lichter wel fijner).

Ook neigt mijn voorkeur naar 15" ipv 17"

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
1920x1080 is een harde eis.
Acer is automatisch uitgesloten.
Fijn toetsenbord en vooral, een hele fijne trackpad is een pré.

Zelf kwam ik toevallig bij deze laptop uit.
http://www.paradigit.nl/p...b0031_m02230/default.aspx
De ASUS N56VJ S4148H, echt een monster als je kijkt naar de specs, vooral voor maar 699,-
Echter heb ik dus geen idee of dit kwalitatief wel iets is, en hoe de accu zich gedraagt.
Online ook geen reviews kunnen vinden.

Alvast bedankt!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Heb zelf een Asus N56VZ-S4215H en de kwaliteit is goed. Mooi design en mooi scherm. De accuduur is ongeveer 4 uur bij normaal gebruik. Voor die prijs is het een geweldige laptop :)

• ribe
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-11 08:13
Als je reviews zoekt kun je ook naar de n56vj of n56vz kijken. Over het algemeen zijn er alleen verschillen in processor (i7/i5), hoeveelheid werkgeheugen, hardeschijf, wel of geen toetsenbord verlichting en in de grafische kaart (635m of 650m). Het casco is bij alle modellen gelijk en is van goede kwaliteit (ik heb zelf de n56vz-s4215H sinds deze uitkwam) en ik heb er nog geen dag spijt van. Er zit een goed anti glare scherm, hij is stevig (mede door de aluminium delen) en de accuduur is bij normaal gebruik rond de 4 uur. Bij intensief gebruik zakt dit naar een krappe 2,5 uur.
Al bij al zou ik bij een aanbieding als deze direct bij paradigit bestellen, hij voldoet aan al je eisen lijkt mij.