Welk ram aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Goedendag,

Ik ben sinds 2 dagen trotse eigenaar van een lenovo ideapad z500!
Maar om het systeem iets sneller/futureproof te maken wil ik toch een extra ram module van 4gb plaatsen.

Nu heb ik even rondgekeken en volgens mij is het een ddr3 sodimm 1600mhz module die ik nodig heb, maar aangezien ik niet helemaal thuis ben in de hardware e.d. zou iemand dit voor mij kunnen bevestigen en misschien een tip geven welke ik het beste kan kopen?

De prijzen varrieren in de pricewatch nogal, het begint bij zon €25,- en loop door tot €130,- zit er nou echt zo groot verschil in of zal deze van €25,- voor mij goed genoeg zijn?

Bedankt voor de reacties!! :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je zeker wilt zijn koop je eenzelfde DIMM als die erin zit, of kijk je op de QVL van het systeem welke modules getest zijn.
In de regel is het zo dat als je iets pakt dat aan de JEDECspecs voldoet, het wel werkt zonder gezeur (al houdt je altijd kans op incompatibiliteit).

• dijstr
Oke, ik ben aan het zoeken naar een QVL echter kan ik deze zo snel niet vinden..
Is er een andere manier om te achterhalen wat voor RAM module ik moet hebben?

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 22:40
dijstr schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:56:
Oke, ik ben aan het zoeken naar een QVL echter kan ik deze zo snel niet vinden..
Ja bellen met Lenovo of via software achterhalen wat erin zit. CPU-Z kan dit geloof ook.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:04
dijstr schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:56:
Het programma AIDA64 kan je over het algemeen de meest accurate informatie geven omtrent de pc onderdelen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• dijstr
aida64 geeft het volgende aan:
Geheugentype DDR3 SDRAM
DDR3-1600 (800mhz)

Weet niet of ik hier nou heel veel wijzer van ben geworden haha

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Progjes kunnen alleen niet uitlezen welke chips er op die DIMM zitten. Mocht dit echt relevant zijn zul je 't ding er wel uit moeten halen om te kijken. (hoewel ik zelf de gok zou nemen dat je niet tegen een compatibility probleem aanloopt).

• dijstr
Oke, dan ga ik de gok nemen! en zou de aangegeven module dan voldoen? of kan ik beter naar een duurdere variant kijken?
Pagina: 1