Vermoedelijke defecte videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Duval
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-01 09:21
Een maat van mij heeft recent zichzelf een tweede monitor aangeschaft (hij heeft nu twee keer een LG E2242T). In zijn pc zit een Palit GeForce 9800+ . Hij gebruikte VGA voor zijn eerste scherm, en heeft voor het tweede scherm de DVI aansluiting gebruikt.

Het scherm geeft echter geen beeld, hoewel windows wel 'iets' vindt (digitaal beeldscherm zegt hij). Ik heb hem de kabels al laten omwisselen, en dan werkt zijn nieuwe monitor maar het oude niet. Momenteel kan ik niet controleren of het een defecte DVI-kabel is, maar deze zat nieuw bij het scherm.

Verder crashte zijn systeem ook als hij de DVI-poort aanraakte om het scherm in te steken (geen bsod, gewoon immediate reboot), hoewel er aan de performance niets is aan te merken. Persoonlijk denk ik dat er een 'klein' defectje is op zijn videokaart, maar aangezien deze dik 4 jaar oud is is het misschien zowiezo tijd om een nieuwe aan te schaffen.

Ik heb hem ook de laatste nieuwe nvidia drivers laten installeren, maar dit heeft niet veel geholpen.

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:14
Verder crashte zijn systeem ook als hij de DVI-poort aanraakte om het scherm in te steken...
Al een andere videokaart geprobeert? Zo te horen maakt de kaart sluiting bij de DVI poort, dit zou kunnen leiden tot deze reboot.

• Duval
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-01 09:21
Hij heeft geen andere videokaarten ter beschikking, maar ik denk ook dat er sluiting is bij de DVI-poort.

Ik vroeg mij af of iemand iets dergelijks had meegemaakt, of of er misschien iemand is die kan uitleggen hoe deze sluiting te repareren (als dat mogelijk is om zelf te doen) want de videokaart werkt eigenlijk nog altijd goed, alleen is het zonde van het tweede scherm gekocht te hebben...