Hallo,
Ik ben een computer aan het bouwen die voornamelijk snel door hele grote datasets moet kunnen zoeken. Voor de applicatie NCBI Blast bijvoorbeeld. Ik zie op internet dat men voornamelijk veel cores en snelle processoren het verschil maken. GPU schijnt niet heel veel effect te hebben behalve dan extra cores, en de software die ik nodig heb is daar meestal niet voor geschikt. Nu kwam ik min of meer op deze configuratie:
- moederbord gekozen ivm vPro omdat ik waarshcijnlijk wel wil switchen tussen windows en linux.
- geheugen, max en snel
- SSD snel en betaalbaar
- processor redelijk snel en niet te veel lawaai
Ik was nieuwsgierig of mensen hier op of aanmerkingen op hebben?
Thanks
Ik ben een computer aan het bouwen die voornamelijk snel door hele grote datasets moet kunnen zoeken. Voor de applicatie NCBI Blast bijvoorbeeld. Ik zie op internet dat men voornamelijk veel cores en snelle processoren het verschil maken. GPU schijnt niet heel veel effect te hebben behalve dan extra cores, en de software die ik nodig heb is daar meestal niet voor geschikt. Nu kwam ik min of meer op deze configuratie:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 3770K Boxed | € 291,- | € 291,- |
| 1 | Intel Desktop Board DQ77MK | € 124,53 | € 124,53 |
| 1 | Fractal Design Define Mini | € 73,33 | € 73,33 |
| 1 | G.Skill TridentX F3-1600C7Q-32GTX | € 264,- | € 264,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Samsung 840 series 500GB | € 273,59 | € 273,59 |
| 1 | Samsung 840 series SSD 250GB | € 140,59 | € 140,59 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.226,99 | |
- moederbord gekozen ivm vPro omdat ik waarshcijnlijk wel wil switchen tussen windows en linux.
- geheugen, max en snel
- SSD snel en betaalbaar
- processor redelijk snel en niet te veel lawaai
Ik was nieuwsgierig of mensen hier op of aanmerkingen op hebben?
Thanks
[ Voor 3% gewijzigd door DRaakje op 29-05-2013 12:34 ]