Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ysva
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16-03-2015
Ik ben in hoge nood toe aan een nieuwe laptop. Mijn huidige laptop is 5 jaar oud en vorige week is de adapter 'ontploft' en werk ik met een vervangende adapter. Hoe lang mijn laptop het nog blijft doen is dus nog maar de vraag. For the time being werkt hij nog PERFECT, maar ouderdomsstress begint dus duidelijk om de hoek te kijken. Het risico als ik wacht is moeilijk te zeggen, maar voelt groot.

Nu is de Asus Transformer laptop een bijna perfect apparaat pricewatch: Asus Transformer TX300CA-C4006H. i5, 13,3", 128GB SSD, 1080p, touchscreen, dock met 500gb extra, goede review van Tweakers... topding! Ik koop hem graag vandaag nog.

Maar er komt een nieuwe processorgeneratie aan. Tweakers: "Een belangrijke andere factor van betekenis is dat de Transformer Book XT300 laat op de markt komt en dat Intel op het punt staat een nieuwe processorgeneratie uit te brengen, met alle voordelen op het gebied van prestatietoename en verbruiksafname van dien. In het verlengde van de komst van die Haswell-generatie chips, komen er veel systemen die vergelijkbaar zijn met deze Transformer Book, maar dan waarschijnlijk met betere prestaties. Het kan lonen om een paar maanden te wachten, maar wie geen geduld heeft en zich bewust is van de beperkingen, heeft aan de Transformer Book een goede koop."

Dus wat nu? Wanneer zouden laptops met de nieuwe generatie op de Nederlandse markt verschijnen? Voor mijn gevoel duurt dit nog een jaar, maar zit ik er niet naast? O wijze tweakers, help mij in mijn queeste! _/-\o_

• josephusmarinus
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10-07 19:57
Volgens mij komen die processoren rond 3 juni, dus dan zullen de laptops niet heel veel later volgen denk ik.

Het is maar net hoe "greedy" je bent als je begrijpt wat ik bedoel.

Verder dacht ik dat de prestaties ervan niet erg veel beter zouden zijn maar wel dat ze minder verbruikten en daarom de laptops een langere accuduur zouden hebben wat natuurlijk altijd van pas komt ;)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Als je er nu een nodig hebt, dan moet je er nu een kopen. Er is altijd weer wat beters aan de horizon, maar daar heb je niets aan.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• ysva
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16-03-2015
quote:
josephusmarinus schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:42:
Volgens mij komen die processoren rond 3 juni, dus dan zullen de laptops niet heel veel later volgen denk ik.

Het is maar net hoe "greedy" je bent als je begrijpt wat ik bedoel.

Verder dacht ik dat de prestaties ervan niet erg veel beter zouden zijn maar wel dat ze minder verbruikten en daarom de laptops een langere accuduur zouden hebben wat natuurlijk altijd van pas komt ;)
Hoe lang zit er meestal tussen nieuwe processoren en het verschijnen van echte apparaten daarmee in de Nederlandse winkels?

• josephusmarinus
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10-07 19:57
quote:
ysva schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:28:
[...]

Hoe lang zit er meestal tussen nieuwe processoren en het verschijnen van echte apparaten daarmee in de Nederlandse winkels?
Dat weet ik niet maar ik schat dat de nieuwe processoren eerst nog in de productie moeten worden meegenomen waardoor ze het productieproces dus moeten gaan aanpassen en kan me voorstellen dat dit wel een week tot een maand kan duren. En misschien dat ze die processoren er los in zetten maar dan zul je uiteraard een duurdere laptop hebben

• Goudstalen
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10:41
De nieuwe processors worden gelanceerd op 3 Juni, en bij OEM's liggen ze al een tijdje.

Apple zal waarschijnlijk meteen na de WWDC zijn nieuwe line-up gaan verkopen (10 Juni), en Dell & Asus zullen ergens die week ook hun nieuwe lijn te koop hebben staan (not sure, maar zal niet lang duren).

• Ghostier
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09-07 19:01
En aangezien die meestal eerst in america te koop zijn, hoe lang voordat die line-up ook daadwerkelijk in nederland te koop is?

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Doorgaans is er gewoon een wereldwijde release... Het gebeurt zelfs dat de dell's in duitsland eerder te krijgen zijn dan in de VS.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maRIOOL
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 10:00
Asus Transformer Book TX300CA-C4005H is nog steeds niet te koop???
Geloof dat in NL er maar enkele exemplaren zijn geleverd.

Zouden ze productieproblemen hebben of kiest Asus voor beperkte levering en komt snel met een Haswell-variant uit?
Ik hoop stiekum het tweede, want zit al 2 maanden te wachten op deze Transformer.
Dan nog maar een beetje langer voor een wat zuiniger model.

• Siddharth1
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 28-01 14:45
heeft iemand nog wat gehoord van de hasswel release want ik wacht namelijk nog steeds op de nieuwe versie van de tx300!

kan iemand mij meer vertellen hier over?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True