Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

studie/werk laptop goed draagbaar gezocht

Pagina: 1
Acties:

• bassiez1987
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:05
Wat zoek ik en waarom?

Mijn huidige laptop is 7 jaar oud, en is dus toe aan vervanging (al een paar jaar).

Ik zoek een laptop/ultrabook/ultraportable voor werk en studie die voldoet aan de volgende eisen.
De laptop moet regelmatig mee in de trein/op de fiets. Regelmatig is 1x per twee weken, 1x per week tot 5 a 6x per week; sterk wisselend dus. Gezien de hoeveelheid overige zooi die ik mee moet slepen is de eis echter goed draagbaar. Dit ook omdat ik er veel mee op schoot zal zitten werken.
De huidige laptop ( http://www.toshiba.nl/dis...oducts/satellite-l30-105/ ) weegt meer dan 2,7 kg en is 3,7 cm dik en voldoet hier dus niet aan.
Gamen en films kijken doe ik op mijn desktop, dus dat hoeft mijn laptop zeker niet te kunnen. Videokaart: intel 4000 onboard lijkt me meer dan voldoende; beeldscherm: resolutie is niet zaligmakend, mat zou fijn zijn (ook ivm werken in de trein)
batterij: uurtje treinen heen, 2 uur typen op college, uurtje treinen terug, tussendoor 1,5 uur sleepmode. 5 uur minimale werktijd is vereist, niet alleen nieuw uit de doos maar ook over een half jaar/jaar
geheugen: ik ben zo iemand die gemiddeld 2 firefoxschermen met 25 tabjes, 1 scherm met 15 tabjes internet explorer, 4 word bestanden en 15 pdf'jes open heeft staan onder het genot van internetradio en een virusscanner en firewall op de achtergrond. Ik heb nu 6GB op mijn desktop en dat houdt al niet over. Ik zet dus in op 8GB of meer maar 6 is minimaal
processor: gezien mijn gebruik is een i7 overkill, een i3 vind ik link maar zou misschien voldoen (nog nooit op gewerkt) dus ik opteer voor een i5 van minder kaliber.
hdd: ik heb een externe hdd, werk veel in de cloud en films/games komen er dus niet op. Schijfruimte is dus onbelangrijk. Ik werk wel op mijn desktop met een ssd, en daar word ik erg blij van, die wil ik er dus graag inhouden. Caching oplossingen krijg ik een beetje de bibbers van, zeker ook omdat die bedoeld zijn al je data sneller te maken en ik maar zeer weinig schijfruimte nodig heb.

Wensen:

gewicht 2kg of minder icm draagbaar formaat; slanke 15inch of 13,3/14 inch
core i5
6GB of meer
SSD van 128GB
lange batterijduur

Budget: 700-800€

Probleem: wat ik zoek is voor dit budget eigenlijk niet te vinden.

Wat komt het dichtst in de buurt?
Dell XPS 13 waarvan ik begreep dat je met kortingen rond de 850€ uit komt. D
maar ideaal is eigenlijk:
http://www.cyberport.de/s...rabook-1C09-6CR_1688.html
ik ben alleen niet enthousiast om bij een buitenlandse webshop die ik niet ken een laptop te gaan bestellen

Wat is dus de vraag:
Zijn mijn eisen zo vreemd of verkeerd en moet ik die aanpassen? Zo ja, waar zit ik verkeerd?
Is mijn budget zo onredelijk en moet dat omhoog?
Is het beter om zelf geheugen bij te gaan prikken / ssd monteren?
Het laatste heeft niet direct mijn voorkeur in verband met garantie en dergelijke. Ik heb al gezocht naar shops waar je zelf laptops samen kan stellen, maar dan worden de prijzen helemaal idioot. Zelf variaties aanbrengen zoals vroeger bij Dell kon, lijkt nu helemaal nergens meer mogelijk. (alienware wel, maar dat is niet helemaal wat ik zoek)

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:11
De Dell XPS 13 is nog wat goedkoper te krijgen door een 8% kortingscode hier.

Komt neer op 820 euro ongeveer, daarvoor krijg je gewoon erg veel schermruimte terug ten opzichte van die Samsung, wat wel fijn is met zoveel tabjes open ;)

• bassiez1987
Bedankt dat je me nog even wijst op de resolutie. Ik had het inderdaad zien staan maar nog niet erg meegewogen ivm het gebruik.
De XPS 13 blijft voor mij hangen op 870 omdat ik (student) geen cc heb. Maar eens even kijken of dat te regelen is. Anders vind ik het prijsverschil wel redelijk fors

Verwijderd

Ik zit precies met dezelfde wensen als jij zo'n beetje, zit zelf een beetje met de hoop dat de komende maanden wat leuke modellen komen met Full HD (dat is wel een harde eis van mij), of dat er begin augustus via campusshop.nl iets leuks met studentenkorting komt. Die website waar de Samsung 5 aangeboden wordt is wel duits, dat betekent dat er ook een duits toetsenbord (qwertz met ö etc) in komt, lijkt me niet ideaal.

• bassiez1987
Voor zover ik kan zien, is de xps 13 de enige optie die een beetje in de buurt komt.
Ik ga nog even overwegen of er een leuk 14" model is, waarbij de caching-ssd of gewone hdd vervangen kan worden door een ssd, of een model waarbij er extra geheugen bijgeprikt kan worden zonder dan mijn garantie vervalt.