Ik zit al een tijdje te prutsen met mijn PC omdat ie het leuk vind om random te rebooten. Dan ben je 30min tot uren bezig en dan valt de PC uit en start vervolgens weer op. In Windows is niets te vinden in de eventviewers ook geen memorydump files. Enige wat ik terug vind is dat de PC onverwachts is afgesloten. Maar verder geen errors en warnings in de eventviewer. Dus tast erg in het duister wat nu de dit issue veroorzaakt.
Temperaturen lijken allemaal in orde. Niets komt boven de 50 graden uit en het meeste zit grotendeel van de tijd onder de 40 graden.
Nu heb ik al wat dingen geprobeerd:
- Nieuwe Windows 7 instal
- Nieuwste BIOS versie geflashed
- Nieuwste drivers voor alles geïnstalleerd via de Asus site
- Voeding vervangen voor een zwaardere
- Videokaart vervangen (voor een MSI HD6670 die in mijn vorige systeem nooit problemen gaf)
- Harddisk en DVD los getrokken
Niets lijkt te helpen. Na het vervangen van de Videokaart leek het even goed te gaan. Heb het hele weekend zonder problemen de PC aangehad zonder reboots en een deel van de week erna ook niets meer gezien. Dus had al de videokaart de schuld gegeven en terug gebracht. Maar nu lijkt ie toch weer issues te geven ook met de HD6670.
Hebben jullie nog ideeën voor wat ik zou kunnen testen om er achter te komen wat er aan de hand is en of er eventueel nog hardware inzit wat kapot zou kunnen zijn en dit issue kan veroorzaken? Begin een beetje uit de ideeën te raken.
Systeem is denk ik een half jaartje oud met de volgende compontenten:
Temperaturen lijken allemaal in orde. Niets komt boven de 50 graden uit en het meeste zit grotendeel van de tijd onder de 40 graden.
Nu heb ik al wat dingen geprobeerd:
- Nieuwe Windows 7 instal
- Nieuwste BIOS versie geflashed
- Nieuwste drivers voor alles geïnstalleerd via de Asus site
- Voeding vervangen voor een zwaardere
- Videokaart vervangen (voor een MSI HD6670 die in mijn vorige systeem nooit problemen gaf)
- Harddisk en DVD los getrokken
Niets lijkt te helpen. Na het vervangen van de Videokaart leek het even goed te gaan. Heb het hele weekend zonder problemen de PC aangehad zonder reboots en een deel van de week erna ook niets meer gezien. Dus had al de videokaart de schuld gegeven en terug gebracht. Maar nu lijkt ie toch weer issues te geven ook met de HD6670.
Hebben jullie nog ideeën voor wat ik zou kunnen testen om er achter te komen wat er aan de hand is en of er eventueel nog hardware inzit wat kapot zou kunnen zijn en dit issue kan veroorzaken? Begin een beetje uit de ideeën te raken.
Systeem is denk ik een half jaartje oud met de volgende compontenten: