Bios uit een ander MoBo proberen

Pagina: 1
Acties:

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Okay, aan de hand van dit draadje http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/002038.html die ik eerder gepost had, wil ik het volgende proberen.
Wat zou er kunnen gebeuren, als ik op dat bord een andere bioschip zet.
Ik heb de keus uit:
Award bios 1996
PCI/PNP 586 VBS
S/N:052238900
of de volgende bios
AMIBIOS
586@1985-95
American Megatrends
G2685772
Aangezien ik al een AMIBIOS heb, van het eerdere draadje dat waarschijnlijk kapot is, zou het aannemelijker zijn dat de bovenstaande AMIBIOS eerder zal werken dan die van AWARD.

Wie heeft hierover een mening, of spreekt uitervaring dat het wel of niet zal lukken.

En kan het moederbord van het eerdere draadje ook beschadigd raken van een verkeerde bios.

Mzzl Diamon en bedankt

And The Only One

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Nobody :'( :'(

Mzzl Diamon

And The Only One

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:04

Animal_X

Rodin

probeer het maar niet eens want dit werkt toch niet (k'heb ervaring :) )

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ik denk als je niet exact hetzelfde bios gebruikt dat je dan misschien nog minder te zien krijgt dan je al had. >:)

Hoe wil je trouwens een AMI bios in Award socket krijgen (of andersom)? Volgens mij past dat niet of wel?

Maar als een bios hebt dat van hetzelfde type moederbord afkomstig is dan lukt het wel. Ik heb zelf geen ervaring met hot-swap, vind ik toch iets te link. :+

Als dit niet lukt moet gewoon naar de fabrikant van je mobo mailen of ze een nieuw bios sturen. Abit heeft mij ook een nieuw bios gestuurd. :P

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
De AMIBIOS en de AWARD bios, passen wel in elkaars socket.

Mzzl Diamon

And The Only One