Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming laptop met klein budget

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

dit is mijn eerste post dus ik hoop dat het allemaal goed geformuleerd is en volgens de regels, helemaal omdat ik eigenlijk weinig tot geen verstand van computers en dergelijke heb. Afgelopen weekend is er in mijn auto ingebroken en mijn laptop meegenomen, nu zit ik op mijn desktop van 8 - 9 jaar oud en ben het 5 minuten lang laden van een potje league of legends nu al beu.

Zoals in de titel aangegeven is mijn budget klein, het liefst hoop ik iets fatsoenlijks te vinden voor 700 - 800 euro. Eigenlijk doe ik niets op mijn pc behalve pokeren, internetten en een potje league of legends dus dat lijkt me wel te doen voor dat bedrag. Maar ik hoop eigenlijk ook Generals 2 dat binnenkort uit gaat komen erop te kunnen spelen en dat word alweer een ander verhaal.

Recommended specs voor die game zijn als volgt:

CPU: Quad-core CPU
RAM: 4 GB
VGA: DirectX 11 compatible with 1024 MB RAM (NVIDIA GeForce GTX 570 or ATI Radeon 6950)

Ik heb zelf even op dit forum gezocht en wat op google gekeken en ben op de volgende laptops uitgekomen.

http://www.medion.com/nl/...E+X7813+laptop/30012968A1

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH

Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen, zou 1 van deze laptops aan mijn wensen voldoen? Of is er voor hetzelfde geld iets beters te vinden? Of wellicht moet ik mijn wensen wat bijstellen, omdat het met dit budget gewoon niet te doen is?

Hoop snel iets te horen. :)

Ciao!

Verwijderd

Topicstarter
Schaamteloze bump.

Sorry, maar ik had stiekem de hoop dat na wat informatie hier ingewonnen te hebben dat ik vandaag nog een laptop zou kunnen bestellen. Hoop dat iemand me verder kan helpen. :)

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
voor 800 euro heb je 2 keuze's

1: de Lenovo y500.
2: de dell inspiron 17r SE

mijn advise: neem die y500 met i5..
ding is super goed !!

die medion heft een hele oude gpu, gtx560, deze is niet sneller als de gt650m van de y500, en de gt650m in de Lenovo kan je overklokken tot gtx 570/670 snelheden

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik hoop dat ik niet overkom als iemand die te lui is om zelf wat onderzoek te doen, het gaat me alleen allemaal wat boven de pet. Die Lenovo y500 had ik zelf ook gevonden en leek me inderdaad een goeie keuze. Kun je verder misschien wat zeggen over of die ook voldoende zal zijn voor Generals 2 wat ik er graag op zou willen draaien?

De minimum en recommended specs voor die game zijn hier te vinden. Alvast bedankt!

http://gamesystemrequirements.com/games.php?id=1535

• Dennisdevries93
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:40
Volgens mij zou low to medium wel moeten kunnen.

• aron225
ik denk een goeie medium setting wel te halen is,
er is nog niets in praktijk bekend over het spel (die ik ook ga spelen)
zoiezo heb ik in real life een GOED en FLINK over geklokte y500 gezien, die vrij dicht in de buurt kwam van de gpu in mijn laptop (gtx580/675)

gtx570/670 speeds zijn te halen met een overklokt, maar op standaard kloksnelheden zal je het spel gerust kunnen spelen op redelijke settings !

en wat betreft het persoonlijke plaatje:
ik vind je vrij duidelijk, je geeft een doel (het spelen van een spel) je budget, en heb duidelijk gezocht, en 1 van de beste notebooks in je prijs range gevonden,

ik zeg prima ! niet lui ofzo, absoluut niet, dat het boven je pet gaat kan ik prima begrijpen !

een y500 is gewoon voor uw budget 1 van de toppers (er is nog een asus n56 met gt650mddr3, gpu iets langzamer, maar wel duurder, en de dell 17r SE, die is rond dezelfde prijs, zelfde gpu)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Hmm, een GT650M is en blijft een multimedia kaart, maar inderdaad is de lenevo erg goed voor wat u ermee wilt. Met zijn GDDR5 leent hij zich goed voor Full-HD gaming doordat hij grote hoeveelheden aan gegevens kan doorsturen.

maar ik moet wel tegen aaron ingaan dat ze gelijk kunnen presteren aan een GTX570M of 670M, de 670M komt niet eens in de buurt. het zijn totaal andere kaarten in hoe het geheugen is verbonden met de GPU en hoeveel Cuda kernen de GPU heeft.

met ene goeie overclock is hij inderdaadgelijk aan een GTX570M, maar die is natuurlijk ook weer te overclocken. Een GTX670M presteerd een goeie 30% beter zonder overclock.

maar dit voegt natuurlijk niks toe, want die kaarten liggen buiten je budget. :F
Zoals aangegeven is de Y500 inderdaad de beste koop. :)

edit: Wel rekening houden dat hij met een enkele GT650M het toetsenbord verwarmt tot 50 graden, met een 2e 650M zelfs iets meer. Niet te beginnen over de temperaturen erbinnen in :9

Je kan zelfs de CD lade vervangen voor een 2e GT650M, levert weer iets extra performance op..kun je voor €200 los op hun site bestellen. zie hier

succses! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door EXpaND op 30-05-2013 16:22 ]

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-11 09:27
Volgens http://www.videocardbench...p.php?gpu=GeForce+GTX+570 is een gtx 570 ongeveer 4x zo snel als een gtx 650m, zelfs in SLI kom je dus niet eens in de buurt van de performance.
Zelfs de 680m zit op 3/4 van de performance van een gtx 570.

Medium settings moet dus wel gaan lukken maar ga er maar niet van uit dat je alles op high/ultra kan zetten.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

De gouden tip hier is je desktop vervangen. Dan kun je voor 800 euro wel een machine neerzetten die het grootste gedeelte van de games op high kan draaien.

Buiten dat zijn er voor de Lenovo Y500 en de Dell 17R SE niet zoveel alternatieven in deze prijsklasse. Ik denk dat je het spel daarmee wel kunt spelen, maar dat de settings daarvoor best wel ver terug moeten worden geschroefd. Als de aangeraden kaarten echt een GTX 570 of een Radeon 6950 zijn gaat het erg lastig worden. Deze zijn namelijk 2-4 keer zo snel als de GT650m.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• aron225
zoiezo niet een gewone gtx570. ik doelde op een gtx570m.

de gtx670m, is exact dezelfde, op fermi gebaseerde kaart als de gtx570m. zit geen verschil tussen,
de gt650m is best een redelijk snelle kaart voor in een notebook, natuurlijk kan je niet battlefield 3 op 1080p in ultra settings spelen, maar een medium tot high setting moet zeker goed te spelen zijn.

daarbij is de headroom om over te klokken leuk om net die paar fps te winnen.

met een goeie overklok is een p3200+ score mogelijk in 3d mark 11

Pagina: 1