Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sitecom CN-070 USB hub troubles

Pagina: 1
Acties:

• BannerFigurezZz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik heb afgelopen week een sitecom USB 3.0 hub gekocht, dit is de CN 070 of CN-070.
Dit omdat de USB aansluitingen aan de voorkant van mijn PC niet geaard bleken en dus af en toe kortsloten bij het aansluiten van aparatuur (statische elektriciteit).
Nu kreeg ik die vandaag binnen en blijkt die gewoon niet te werken; Mijn PC herkent de HUB maar (bijna) niks wat eraan hangt. Dan krijg je de standaard "herkent het aparaat niet" foutmelding.

Wat ik heb geprobeerd aan te sluiten:

- ABN Amro E-dentifier 2.0 --> werkt niet
- Xbox 360 bedraadde controller --> werkt niet
- USB stickje --> werkt wel

Probleem lijkt dus te liggen in aparatuur die iets meer aansturing vereist. Is dit een bekend probleem en ben ik gewoon dom bezig geweest? of is hier wat op te verzinnen?

Wat ik heb geprobeerd om het op te lossen:

- herinstallatie USB aparatuur
- andere USB aansluiting

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen of wijzen op het probleem.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is als ik het zo zie geen powered hub. Daar zit je probleem vermoedelijk: de hub trekt zelf stroom van je USB poorten waardoor er minder overblijft voor aangesloten apparaten. Zodra een apparaat meer trekt dan het minimale gaat het niet goed. Oplossing hiervoor is om een powered hub te nemen.

Maar...

Een hub is sowieso geen oplossing voor aardingsproblemen PC. De 'ground' van je hub is natuurlijk 1-op-1 aangesloten op de 'ground' van de poort waar hij in steekt. Als daar iets mis is, is het op de hub even fout. Ik zou gewoon zorgen dat je PC goed geaard is, dat is de enige goede oplossing.

Oslik blyat! Oslik!

• BannerFigurezZz
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:24:
Dit is als ik het zo zie geen powered hub. Daar zit je probleem vermoedelijk: de hub trekt zelf stroom van je USB poorten waardoor er minder overblijft voor aangesloten apparaten. Zodra een apparaat meer trekt dan het minimale gaat het niet goed. Oplossing hiervoor is om een powered hub te nemen.

Maar...

Een hub is sowieso geen oplossing voor aardingsproblemen PC. De 'ground' van je hub is natuurlijk 1-op-1 aangesloten op de 'ground' van de poort waar hij in steekt. Als daar iets mis is, is het op de hub even fout. Ik zou gewoon zorgen dat je PC goed geaard is, dat is de enige goede oplossing.
Bedankt voor je reactie. De Hub is wel powered, dus daar zit het niet in. Betreft het aardings probleem, dat zit zo: Ik heb een stuk of 6 poorten die op de achterkant van PC zitten, deze zijn wel geaard. De vier (waarvan twee aangesloten) aan de voorkant zijn dit niet. Omdat kabels niet altijd lang genoeg zijn en ik het allemaal netjes heb weggewerkt leek mij 1 keer een hub op de achterkant aansluiten het best.
Is er trouwens een makkelijke manier om alsnog die voorpoorten te aarden en belangrijker om die HUB werkend te krijgen?

[ Voor 0% gewijzigd door BannerFigurezZz op 29-05-2013 12:51 . Reden: spelfout ]

• BannerFigurezZz
  • Niet online
Kent niemand dit probleem? of nog beter de oplossing? 0o

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou zeggen meten is weten. D'r hoort een pin op die internal USB connector naar je mobo te zitten die voor shield/aarde is. Even doorpiepen of daar wel connectie is naar de shield van de buitenconnector. Dit hoort iig niet nee

• BannerFigurezZz
  • Niet online
Ja dat is de giga geweldige "Azerty in elkaar zet service" for you :( maar goed ik baal als een stekker (haha usb hub) |:( van het feit dat iets wat voor mij een heel fijne en handige oplossing zou moeten zijn voor een gemaksprobleem, mij alleen maar meer ongemak bezorgt.
Ik heb ook de Sitecom hulpdiensten geprobeerd, eerste reactie was "ohh neee ligt niet aan ons ga maar naar iederen bellen behalve naar ons", kwalitetisservice ^^

[ Voor 2% gewijzigd door BannerFigurezZz op 30-05-2013 19:41 . Reden: spelfout ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

DukeBox

loves wheat smoothies

BannerFigurezZz schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:50:
De Hub is wel powered, dus daar zit het niet in.
Sure ? Ik kom niets tegen in de specs en de reviews.. hoeveel (m)A geeft de adapter af ? Met 4 poorten USB3 moet de adapter al snel een 4A ampere bij 5v kunnen leveren.

Overigens, zit de hub ook in een USB3 poort ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• BannerFigurezZz
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:18:
[...]

Sure ? Ik kom niets tegen in de specs en de reviews.. hoeveel (m)A geeft de adapter af ? Met 4 poorten USB3 moet de adapter al snel een 4A ampere bij 5v kunnen leveren.

Overigens, zit de hub ook in een USB3 poort ?
Ja, anders zit dat stekkertje er voor niks :+ maar goed...
PC gaf aan (hij herkende dus ook): "Hub heeft eigen energiebron, 500MA" dus gewoon stopcontact. Ik heb geen USB 3.0 op mijn PC (mijn laptop wel en daar kreeg ik dezelfde troep te verduren), wel 2.0 en 1.1 genoeg. Dit zou als het goed is gewoon moeten werken en de Hardware die ik heb uitgeprobeerd ook (Xbox controller en E-dentifier 2.0). dus:

- Ja heeft een eigen energiebron, via het stopcontact.
* PC herkent deze ook als zo.
- Ik heb geen USB 3.0 op mijn PC, laptop heeft dit wel.

• BannerFigurezZz
  • Niet online
Ik denk dat ik het terug ga sturen naar Sitecom, zoals de Sitecom helpdesk voorstelde. Als een nieuwe het wel doet laat ik het weten.

bedankt voor alle hulp en info!

Tweakers to the rescue 8)

[ Voor 20% gewijzigd door BannerFigurezZz op 04-06-2013 10:30 ]

Pagina: 1