FLAC & car audio

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-01 16:15

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Ik zit een beetje te puzzelen mbt de aanschaf van een nieuwe autoradio.

Ik wil dan via Bluetooth mijn smartphone connected en zodoende muziek streamen. Echter al mijn muziek is in FLAC formaat.

Nu vraag ik mij af of t processen gebeurt op de smartphone en deze dus puur t geluidssignaal doorzet waarna de 'dommere' autoradio dit 1 op 1 doorzet over de speakers, of dat de FLAC file aan de autoradio wordt gegeven dat hij ea mag afhandelen.

Scenario 1 = goed. Ik neem iig aan de BT genoeg bandbreedte heeft.
Scenario 2 = niet goed. :)

Thanks!

Godfather Bodybuilding topic reeks

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21
Het processen van de FLAC gebeurd op je telefoon. Ik luister regelmatig FLAC's vanaf m'n telefoon op de autoradio via bluetooth.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Audio wordt doorgaans middels het A2DP profiel via Bluetooth verzonden.

Dit betekent dus kort gezegd dat het audiobestand op de bron (in jouw geval je telefoon) wordt geprocessed en vervolgens als audiostream via A2DP getransporteerd. Dus zoals MewBie ook al aangeeft: scenario 1 :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Super, dank heren! :)

Dan kan ik verder met de aanschaf van deze Pioneer. :)

http://www.pioneer.eu/nl/...281/AVH-X2500BT/page.html

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
For the record, ik neem aan dat je beseft dat A2DP gebruik maakt van compressie om de data over te dragen aan de autoradio? FLAC is dus eigenlijk volledige overkill, als het op SQ aankomt. De toegepaste compressie schijnt erger te zijn dan MP3 (hoewel ik moet toegeven dat ik het boven het motorlawaai in mijn 'voiture' zelf ook niet kan onderscheiden).

Maar ik neem ook aan dat je ook nog op andere manieren naar je collectie luistert, waar de FLACs wel zin hebben.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:21
Anders maak je gebruik van de AUX-in (via achterkant).
Deze AUX-kabel zou je dan in je dashboard-kastje laten uitkomen. Shuffle-en van je muziek wordt dan wat lastig.
Of je zet de FLAC's op een USB-stick.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
swiv98 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:52:
For the record, ik neem aan dat je beseft dat A2DP gebruik maakt van compressie om de data over te dragen aan de autoradio? FLAC is dus eigenlijk volledige overkill, als het op SQ aankomt. De toegepaste compressie schijnt erger te zijn dan MP3 (hoewel ik moet toegeven dat ik het boven het motorlawaai in mijn 'voiture' zelf ook niet kan onderscheiden).
Thanks voor de input, ga even puzzelen hoe en wat.
Maar ik neem ook aan dat je ook nog op andere manieren naar je collectie luistert, waar de FLACs wel zin hebben.
Gelukkig wel ja. :)
CappieL schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:57:
Anders maak je gebruik van de AUX-in (via achterkant).
Deze AUX-kabel zou je dan in je dashboard-kastje laten uitkomen. Shuffle-en van je muziek wordt dan wat lastig.
Of je zet de FLAC's op een USB-stick.
Bediening zoals shufflen zal dan via de tel moeten gaan ja. Kan ik eventueel wel mee leven. :)

Pagina: 1