Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Bij de game in stratford heb ik gepoogd te pinnen met mijn maestro debit card van de rabobank. (Wereldpas).

Het apparaat gaf confirmed aan maar de winkelier zei: "het lukte, maar het lukte toch niet" waarna ik contant betaald heb.
Nu weet ik niet wat ik kan doen als er toch afgeschreven wordt. Dan heb ik namelijk dubbel betaald. De Rabo geeft pas na dik 3 dagen inzicht in buitenlandse uitgaven, dus ik kom hier om preventief tips te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Heb je de receipt van de mislukte transactie? Dat is toch wel een minimum om te hebben.

Ikzelf heb het in de UK twee keer meegemaakt en op de uiteindelijke afschriften stond de betaling en de terugboeking op hetzelfde tijdstip.
Om je ongerustheid weg te nemen, zou je even met de Rabobank kunnen bellen. Het lijkt me niet zo heel veel moeite voor een Rabo-werknemer om snel even de transacties te bekijken.

Wat je kunt doen, in geval er toch afgeschreven wordt: terug naar de winkel. Leg het verhaal maar voor en dan kunnen zij de transacties wel opduikelen.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 22:45

Galois

1811 - 1832

Ik heb zoiets bij een pinautomaat in Spanje eens meegemaakt. Ik pinde daar 200 euro en het apparaat zei iets van 'neem uw geld, bedankt en tot ziens' oid. Maar er kwam helemaal geen geld uit.

Via internetbankieren zag ik dat het geld wel afgeschreven was. Helaas was ik op doorreis en de bank was op dat moment dicht. Heb ze toen gemaild en het probleem uitgelegd. Kreeg een hele vriendelijke mail terug en dat ze gingen uitzoeken waar dit door kwam. Enkele dagen later had ik de 200 euro op mijn rekening retour.

Wel iets anders dan jouw probleem...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik kon geen bon meekrijgen omdat deze niet geprint werd. Wel heb ik voor cash een bon en de rabo app. Mocht er iets afgeschreven worden ga ik wel even terug. De rabo zelf kon me niet helpen, die zagen van de hele week in london nog geen transacties..

Meer tips zijn altijd welkom natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik reed veel met de truck door engeland en schotland. en inderdaad de meeste pinpassen werken niet met het engels systeem.
veel van de ATM's zijn ook niet eens aangemeld voor buitenlands opname, ivm de kosten die de winkeliers en services daar moeten maken.
bij truck-stops kon ik gelukkig wel geld ophalen, en idem ''goedkoop'' parkeren.

kijk voortaan goed bij de ATM's of er meastro bij staat, dan heb je al een heel grote kans dat je wel geld kunt ophalen. bank of scotland heeft ook hun ATM's op europees acceptatie aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Als het om een noemenswaardig bedrag gaat, even netjes een mail sturen naar je Rabobank vestiging. Ik heb in de UK ook zoiets meegemaakt, terplekke een e-mail gestuurd en alles is netjes afgehandeld door de Rabobank.

Nu weet ik niet meer of het überhaupt afgeschreven was.

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 18:16
Eduardboon schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:39:
Bij de game in stratford heb ik gepoogd te pinnen met mijn maestro debit card van de rabobank. (Wereldpas).

Het apparaat gaf confirmed aan maar de winkelier zei: "het lukte, maar het lukte toch niet" waarna ik contant betaald heb.
Nu weet ik niet wat ik kan doen als er toch afgeschreven wordt. Dan heb ik namelijk dubbel betaald. De Rabo geeft pas na dik 3 dagen inzicht in buitenlandse uitgaven, dus ik kom hier om preventief tips te vragen.
Heb exact hetzelfde gehad in Turkije. Eerst twee keer gepind, dat werkte blijkbaar niet. Toen toch maar contant betaald. In eerste instantie is er wel twee keer €70 afgeschreven, maar dat werd later automatisch terug gestort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
In Laos ben ik vorig jaar genaaid met geld opnemen. Automaat kreeg storing, geen geld, wel afgeschreven (direct te zien via internetbankieren bij ABN). Naar de lokale bank gegaan, wisten me te verzekeren dat er niks zou zijn afgeschreven. Was dus wel zo, maar het zou teruggestort worden. Nooit gebeurd... Als het om <€100 of minder gaat zou ik niet eens de moeite doen om er achteraan tegaan, kost je uren en een berg frustratie.

[ Voor 17% gewijzigd door Cocytus op 15-06-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Ook even mijn ervaring delen.
In Engeland een game proberen te kopen met mijn ABN wereldpas. In de winkel twee keer geprobeerd, niet gelukt dus geld opgenomen en contant betaald. Thuis bleek inderdaad de 2x in de winkel afgeschreven te zijn. Direct naar de bank gegaan. Situatie uitgeld. De beste meneer vond mijn verhaal inderdaad heel plausibel (2x dezelfde afschrijving in de winkel binnen een minuut, vervolgens 5 minuten later een soortgelijk bedrag opgenomen op straat).
Ik weet niet precies hoe het is opgelost, maar ik denk dat er contact is opgenomen met de winkel in Engeland. Ik kreeg mijn geld (2x gepind in de winkel) gewoon netjes terug.

EDIT: Cr*p, niet gezien dat de TS op 28 mei aangemaakt is. Hopelijk heeft iemand nog wat aan mijn reactie:)

[ Voor 7% gewijzigd door Smitovic op 15-06-2013 23:48 ]

Pagina: 1