Hey mensen ik zit met een probleem met mijn Sapphire HD 7950 Boost OC 3GB GDDR5 Vapor-X Boost.
Allereerst mijn setup:
Intel Core i5 3570K
MSI Z77A-G45
Sapphire HD 7950 Boost OC 3GB GDDR5 Vapor-X Boost
Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Fractal Design Define R4 Pearl Black
Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Scythe Mugen 3 Rev. B
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
XFX Pro 550W
Crucial m4 SSD 2.5" 256GB
Wat is er gebeurd:
Ik heb vorige week vrijdag deze setup aangeschaft dit is mijn eerst zelf gebouwde desktop en zaterdag heeft mijn beste maat hem voor me inelkaar gezet. Na een middag samen aan het werk te zijn geweest was mijn droom pc dan eindelijk af! Die avond heb ik nog lekker kunnen game met mijn pc.
Nu was ik zondag middag ook lekker aan het gamen en vervolgens nog even aan het browsen op het web toen ineens mijn scherm uitviel (werd zwart).
Ik keek in mijn computer kast om te zien wat er aan de hand was, mijn videokaart gaf geen licht meer (de sapphire beletering!) ik had natuurlijk meteen stress en heb het een en ander geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen. (ik heb de stroom connectors met 6 blokjes erin) voordat mijn video kaart uit is gevallen zat de PCI-E stekker links en het blokje met 6 connectors rechts. Nadat ik deze om gewisseld had (dus nu zit PCI-E rechts en 6 Blokjes links, geeft mijn videokaart wel weer licht en gaan de fans draaien. Maar zodra ik mijn computer start en de monitor aanzet geeft hij meteen een bericht op mijn scherm:"going in to sleepmode".
Ook kan ik mijn videokaart nu niet meer vinden in mijn aparaat beheer.
Wat heb ik al geprobeerd:
*die connectors omwisselen wat dus ervoor zorgt dat hij aan gaat. (geen beeld en niet te vinden in aparaat beheer)
*Alle drivers herinstaleren (werkt niet Catalyst geeft mij een log bestand waar echter niks instaat behalve dat de driver is geinstalleerd)
*Andere Pci 3 Slot
* Ramgeheugen 1 voor 1 eruit gehaald
*Bios gereset
*connectors met 8 pinnen geprobeerd (computer start dan niet eens meer op)
*cmos reset
*bios update
*ander scherm geprobeerd
Conclusie:
Ik heb verder weinig tot geen verstand van hardware heb gedaan wat ik zosnel op internet kon vinden
en ben ten einde raad HELP
Een hopeloze Hardware NOOB
Allereerst mijn setup:
Intel Core i5 3570K
MSI Z77A-G45
Sapphire HD 7950 Boost OC 3GB GDDR5 Vapor-X Boost
Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Fractal Design Define R4 Pearl Black
Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Scythe Mugen 3 Rev. B
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
XFX Pro 550W
Crucial m4 SSD 2.5" 256GB
Wat is er gebeurd:
Ik heb vorige week vrijdag deze setup aangeschaft dit is mijn eerst zelf gebouwde desktop en zaterdag heeft mijn beste maat hem voor me inelkaar gezet. Na een middag samen aan het werk te zijn geweest was mijn droom pc dan eindelijk af! Die avond heb ik nog lekker kunnen game met mijn pc.
Nu was ik zondag middag ook lekker aan het gamen en vervolgens nog even aan het browsen op het web toen ineens mijn scherm uitviel (werd zwart).
Ik keek in mijn computer kast om te zien wat er aan de hand was, mijn videokaart gaf geen licht meer (de sapphire beletering!) ik had natuurlijk meteen stress en heb het een en ander geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen. (ik heb de stroom connectors met 6 blokjes erin) voordat mijn video kaart uit is gevallen zat de PCI-E stekker links en het blokje met 6 connectors rechts. Nadat ik deze om gewisseld had (dus nu zit PCI-E rechts en 6 Blokjes links, geeft mijn videokaart wel weer licht en gaan de fans draaien. Maar zodra ik mijn computer start en de monitor aanzet geeft hij meteen een bericht op mijn scherm:"going in to sleepmode".
Ook kan ik mijn videokaart nu niet meer vinden in mijn aparaat beheer.
Wat heb ik al geprobeerd:
*die connectors omwisselen wat dus ervoor zorgt dat hij aan gaat. (geen beeld en niet te vinden in aparaat beheer)
*Alle drivers herinstaleren (werkt niet Catalyst geeft mij een log bestand waar echter niks instaat behalve dat de driver is geinstalleerd)
*Andere Pci 3 Slot
* Ramgeheugen 1 voor 1 eruit gehaald
*Bios gereset
*connectors met 8 pinnen geprobeerd (computer start dan niet eens meer op)
*cmos reset
*bios update
*ander scherm geprobeerd
Conclusie:
Ik heb verder weinig tot geen verstand van hardware heb gedaan wat ik zosnel op internet kon vinden
en ben ten einde raad HELP
Een hopeloze Hardware NOOB