Toon posts:

Probleem met Sapphire HD 7950 Boost OC 3GB GDDR5 Vapor-X Boo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik zit met een probleem met mijn Sapphire HD 7950 Boost OC 3GB GDDR5 Vapor-X Boost.

Allereerst mijn setup:

Intel Core i5 3570K
MSI Z77A-G45
Sapphire HD 7950 Boost OC 3GB GDDR5 Vapor-X Boost
Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Fractal Design Define R4 Pearl Black
Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Scythe Mugen 3 Rev. B
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
XFX Pro 550W
Crucial m4 SSD 2.5" 256GB

Wat is er gebeurd:

Ik heb vorige week vrijdag deze setup aangeschaft dit is mijn eerst zelf gebouwde desktop en zaterdag heeft mijn beste maat hem voor me inelkaar gezet. Na een middag samen aan het werk te zijn geweest was mijn droom pc dan eindelijk af! Die avond heb ik nog lekker kunnen game met mijn pc.

Nu was ik zondag middag ook lekker aan het gamen en vervolgens nog even aan het browsen op het web toen ineens mijn scherm uitviel (werd zwart).

Ik keek in mijn computer kast om te zien wat er aan de hand was, mijn videokaart gaf geen licht meer (de sapphire beletering!) ik had natuurlijk meteen stress en heb het een en ander geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen. (ik heb de stroom connectors met 6 blokjes erin) voordat mijn video kaart uit is gevallen zat de PCI-E stekker links en het blokje met 6 connectors rechts. Nadat ik deze om gewisseld had (dus nu zit PCI-E rechts en 6 Blokjes links, geeft mijn videokaart wel weer licht en gaan de fans draaien. Maar zodra ik mijn computer start en de monitor aanzet geeft hij meteen een bericht op mijn scherm:"going in to sleepmode".

Ook kan ik mijn videokaart nu niet meer vinden in mijn aparaat beheer.

Wat heb ik al geprobeerd:

*die connectors omwisselen wat dus ervoor zorgt dat hij aan gaat. (geen beeld en niet te vinden in aparaat beheer)
*Alle drivers herinstaleren (werkt niet Catalyst geeft mij een log bestand waar echter niks instaat behalve dat de driver is geinstalleerd)
*Andere Pci 3 Slot
* Ramgeheugen 1 voor 1 eruit gehaald
*Bios gereset
*connectors met 8 pinnen geprobeerd (computer start dan niet eens meer op)
*cmos reset
*bios update
*ander scherm geprobeerd

Conclusie:
Ik heb verder weinig tot geen verstand van hardware heb gedaan wat ik zosnel op internet kon vinden
en ben ten einde raad HELP :F

Een hopeloze Hardware NOOB ;w

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Je hebt al aardig wat geprobeerd, goed bezig. Als we aannemen dat het systeem goed gedraaid heeft, dan weten we in elk geval dat de drivers verder goed waren geïnstalleerd etc.

Kan je nu nog in windows safe mode opstarten? Hoe kan je anders uberhaupt nog in apparaatbeheer komen zonder monitor?

Mogelijkheid om even een andere videokaart (van die beste maat van je ofzo) te proberen terwijl je de rest van het systeem hetzelfde houdt?

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik momenteel mijn onboard graphics kaart om te kunnen browsen. Dat zou ik inderdaad ook kunnen proberen maar als het nou bijvoorbeeld door een piekstroom komt sloop ik dan niet ook zijn kaart?

• Nightquest77
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:50:
Ik gebruik momenteel mijn onboard graphics kaart om te kunnen browsen. Dat zou ik inderdaad ook kunnen proberen maar als het nou bijvoorbeeld door een piekstroom komt sloop ik dan niet ook zijn kaart?
Ik kan mij niet voorstellen dat je nieuwe voeding random piekspanningen uitstuurt naar je systeem. En als dat al zo zou zijn, denk je niet dat de rest van je pc ook wel stuk zou zijn? En als hij echt stuk was gegaan door een piekspanning in je stroomnetwerk ofzo, dan zou je nu je pc echt niet meer kunnen opstarten.

En daarbij hoef je niet een hele dure videokaart te proberen :)

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt dan kan ik dat inderdaad wel eens even gaan proberen!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Kan het niet zijn dat de voeding elke keer op zijn "tenen' loopt met de huidige config. Aangezien je videokaart minimaal al een 500 Watt voeding eist.
■500 Watt Power Supply is required.
■850WattPower Supply is recommended for CrossFireX™ System.
■2X150 Watt 8-pin PCI Express power connector is required.
■4X150 Watt 8-pin PCI Express power connector is required for CrossFireX™ system.
Bron.

Even meedenkend :P

• Nightquest77
LnC schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:34:
Kan het niet zijn dat de voeding elke keer op zijn "tenen' loopt met de huidige config. Aangezien je videokaart minimaal al een 500 Watt voeding eist.

[...]

Bron.

Even meedenkend :P
Denk niet dat dat het geval is. TS geeft aan dat hij een keer een avond flink heeft lopen gamen, en toen ging alles goed. De videokaart is echt niet de dag erna opeens twee keer zoveel stroom gaan verbruiken hoor!

Die eisen die je op de website van de fabrikant leest zijn meer richtlijnen voor de hoeveelheid stroom van het gehele systeem is. In principe zou een 550 voeding genoeg moeten zijn. Er staat op die website namelijk: "500 Watt Power Supply is required."

Pagina: 1