Toon posts:

beste ssd

Pagina: 1
Acties:
  • 811 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb net de examens achter de rug en als ik slaag krijg ik van me ouders een ssd 128GB
ik mag zelf uitkiezen maar welke is nou het best?

ik hoor samsung 840 maar die schijnt niet zo lang mee te gaan

zou iemand we willen helpen de beste ssd te vinden?

mvg tom

• McMikeS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Crucial M500

• DopeMasta
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 22:02
Samsung 840 is een goede keus qua prijs/kwaliteit verhouding, ik ben zelf eigenaar van één :) hiervoor een ocz vertex 2 gehad die naar 1 jaar al terug kon voor RMA.

Wat betreft de levensduur dat is min of meer de grond in getrapt door hardware.info zie link hier hebben ze al 136 jaar gesimuleerd en deze draait nog rustig door _/-\o_ zoals ik zei zou een goede keus zijn.

p.s. koop een 250GB had zelf een 120GB deze zat altijd vol, OS, Applicaties & games

[ Voor 8% gewijzigd door DopeMasta op 28-05-2013 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wil hem gebruiken voor OS en alleen games de rest zet ik op een hdd 1TB

Verwijderd

Samsung 840 Pro Series.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ook naar de Plextor M5pros kijken. Die dingen geven 5 jaar garantie, vrijwel alle andere slechts 3. Mocht een drive dan toch korter meegaan, heb je in elk geval wel garantie op zo'n ding voor langere periode.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

De beste SSD is meteen ook de duurste, terwijl je irl het verschil amper gaat merken (misschien wel helemaal niet). Kingston, Plextor en Crucial hebben alternatieven die net zo vlot aanvoelen voor een betere prijs.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik voor een OCZ vector ga zit ik ook goed?

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 22:56
Ja, maar de veiligste keuze, hardwarematig gezien, is op dit moment de Crucial M500-reeks. Met name door het gebruik van safe capacitors, die een SSD correct laten afsluiten door stroomuitval.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:05
Beste: pricewatch: OCZ RevoDrive 3 MAX IOPS 120GB

Deze is alleen niet goed leverbaar; de pricewatch: OCZ RevoDrive 3 PCI-Express SSD 120GB is een alternatief hiervoor. <3

5700X | RX 6600

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:12

Umbrah

The Incredible MapMan

Haha, leuk gedaan PCBaas.

Serieus? Samsung 840 pro, gewoon 840, of een vertex 4, zoiets... vaak net iets betrouwbaarder...

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04 08:38

P_Tingen

omdat het KAN

Je ouders hebben vast een bepaald budget in gedachten, dus als je aan komt zetten met een SSD van dik 400 euro ben ik bang dat ik al weet wat ze gaan zeggen.

Via de pricewatch kun je een beetje slim filteren en dan zie je al snel de usual suspects bovenaan staan:Ik heb zelf de M4 en die doet het prima, maar ik denk dat je met willekeurig welke van de gangbare SSD schijven wel blij gaat worden; zo'n SSD is zóóóóóó lekker werken _/-\o_

Om jezelf een beetje te verlekkeren zou ik de reviews eens lezen van de top-zoveel. De verschilen in prestaties in de diverse testen kun je gevoeglijk vergeten; het lijkt allemaal vrij ver uit elkaar te lopen maar - ik herhaal nog maar eens - met een gangbare SSD maakt het geen ruk uit welke je koopt; ze zijn allemaal retesnel en een paar duizend IOPS ga je normaliter niet merken. Zeker niet als je nu een gewone harddisk gewend bent.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-04 23:28

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ik denk dat je in de verkeerde catagorie aan het posten bent...

Namelijk het DAA(Desktop aankoop advies)

op tweakers is er ook een CAA (Componenten aankoop advies)

Je vraag gaat over een SSD (Een Component) dus die hoord in het CAA

• tomruijgrok123
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-04 15:04
Ik denk dat de Samsung 128gb 840 pro het beste is. Maar ik zie al dat de meningen op dit topic verschillend zijn

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-04 22:14
Ik heb de 830 in 256 GB, Kingston V300 in 120 GB, crucial M4 in 128 GB, Samsung 840 in 250 GB en het voelt allemaal hetzelfde aan. Bij meerdere kleine bestanden heb ik het idee (nogmaals, ik heb het idee) dat de 840 250GB en 830 256GB iets eerder klaar zijn.
Allemaal zijn ze prima en je kunt er geen slechte keus in maken.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

tomruijgrok123 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:03:
Ik denk dat de Samsung 128gb 840 pro het beste is. Maar ik zie al dat de meningen op dit topic verschillend zijn
Valt wel mee. Natuurlijk, op papier is de Samsung 840 Pro de allerbeste. Niemand betwist dat.
Waar je wel over na kan denken is: hoe verhoud zich dat in de praktijk en is het dan die meerprijs wel waard. Zoals je hierboven kan lezen is dat nml. inderdaan geen uitgemaakte zaak. Genoeg SSD's te koop die je hetzelfde plezier geven, maar dan wel wat goedkoper.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ondanks dat de discussie inhoudelijk mooi is, laat tomnie2 minimale inzet zien in zijn bericht. Daarom gaat dit topic op slot. Ik zie geen enkele vorm van gedegen eigen onderzoek.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.