Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunnend211
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-05 10:37
Hoi tweakers,
Ik heb de laatste tijd gekeken naar spullen om mijn pc te upgraden.
en ja dan beland je al gauw bij SSD's.
Ik wil dat Windows zo snel mogelijk opstart(nu duurt het wel 3 minuten windows 7 btw)
Nu is de vraag,
als ik de SSD wil gaan gebruiken om windows zo snel mogelijk op te starten, moet ik dan heel Windows weer opnieuw installeren of hoef ik dan bijvoorbeeld alleen de opstart bestanden van Windows 7 te verplaatsen.
alvast bedankt,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:07

Fordox

00101010

jup een herinstallatie is nodig. ook is het nodig dat je in je bios je aansturing op AHCI zet ipv IDE.

dit valt allemaal te googlen, dus succes met je grote vriend google :) hopelijk heb ik je opweg geholpen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psp1122
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 18:03
Fordox schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:56:
jup een herinstallatie is nodig. ook is het nodig dat je in je bios je aansturing op AHCI zet ipv IDE.

dit valt allemaal te googlen, dus succes met je grote vriend google :) hopelijk heb ik je opweg geholpen.
vreemd ik hoefde mijn w7 niet te her installeren op mijn Samsung 830 series ik had gewoon me hele hdd met Norton ghost over gezet naar me ssd. wel even een herstel schijf van te voren gemaakt je weet het maar nooit en nog geen problemen er van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:07

Fordox

00101010

psp1122 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:11:
[...]

vreemd ik hoefde mijn w7 niet te her installeren op mijn Samsung 830 series ik had gewoon me hele hdd met Norton ghost over gezet naar me ssd. wel even een herstel schijf van te voren gemaakt je weet het maar nooit en nog geen problemen er van gehad
je kunt inderdaad een mirror maken. maar als je windows al draait op ide, werkt hij niet op ahci. en als je het laat staan op ide is het gewoon doodzonde van je ssd.

het valt wel aan te raden om op een ssd te beginnen met een schone OS.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat niet over Processors, Moederborden of Geheugen, maar over een bepaald besturingssysteem.

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472033

Ik vind een herinstallatie juist wel fijn altijd.
Bij alle programma's die je opnieuw installeert kun je nog eens precies nagaan of je het wel of niet op je ssd wilt/nodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunnend211
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-05 10:37
ik was toch al wel van plan om mijn q6600 processor te vervangen door een i-7 dan heb ik ook meteen een ddr3 moederboard nodig en dan moet ik tocg WIN 7 herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
psp1122 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:11:
[...]

vreemd ik hoefde mijn w7 niet te her installeren op mijn Samsung 830 series ik had gewoon me hele hdd met Norton ghost over gezet naar me ssd.
Slecht idee. Windows 7 past zich tijdens setup aan voor een SSD. Dan worden er wat services uitgezet zoals automatische defrag, superfetch e.d.. Als je dat niet doet dan loop je kans dat je SSD hierdoor korter leeft.

Voor een SSD is een verse installatie de beste oplossing. Bovendien, ik zou niet alles op mijn SSD zetten. Zelf draai ik vanaf mijn SSD alleen Windows plus een paar belangrijke applicaties. Rest staat allemaal op normale HDD. Scheelt me een bak aan ruimte op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
CMD-Snake schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:00:
[...]Voor een SSD is een verse installatie de beste oplossing.
Klopt, ik heb dat ook gedaan met alle machine's ik draai win 8 pro op ssd's en dat werkt met een verse instal als en tiet. Opstarten in 5 sec en afsluiten in 2 sec :*)
Pagina: 1