Nogmaals zoeken wist zoekfilters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Ik zocht een LD-topic over threaded discussies, dus klikte op het Lieve Devvers-subforum, klikte in de zoekbalk en vulde de zoekterm "threaded" in, met de dropdown op "Dit forum". Daarmee werd ik naar deze link doorverwezen.

In dat scherm staan zoekresultaten op mijn zoekterm in het door mij gekozen subforum, en datzelfde forum staat aangevinkt bij de filters aan de linkerkant. So far, so good.

Nu wilde ik mijn zoekterm uitbreiden, dus tikte in de (enige) zoekbalk, bovenaan, nog wat termen. Een druk op de Enter-toets bracht mij naar de sitewide search, mijn filters daarbij niet meenemend: ineens zag ik topics uit andere fora die aan mijn zoektermen voldeden.

Ik verwacht natuurlijk dat het filter "Subforum: Lieve Devvers" wordt behouden. Doe ik nu iets verkeerd? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het zoekformulier bovenin staat niet in connectie met het filter. Dat is soms inderdaad wat onlogisch. Logischer zou zijn als je op zoiets zou uitkomen waar je wel je zoekterm makkelijk kan uitbreiden. In feite is de zoekbalk bovenin meer bedoelt voor quick-searches en kan je voor uitgebreide searches beter eerst naar de searchpagina zelf gaan.

Maar wellicht is dit een puntje voor ons productteam; om wanneer de search bovenin is gebruikt deze ook te 'koppelen' aan de filters op de resultaatpagina. Uitbreiden van je zoektermen is nu in veel situaties inderdaad niet mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 28-05-2013 21:09 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Die link is inderdaad handiger. Daarmee red ik me wel, bedankt. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het grootste probleem met een zoekopdracht aanpassen is dat ook de bijbehorende mogelijke facetten veranderen. Het zou dus kunnen zijn dat je een forum hebt aangevinkt waarin na toevoeging van een extra zoekterm ineens geen resultaten meer zijn.

Dat levert ook verwarrende resultaten op en dat is dan ook de reden dat het geen directe relatie heeft met elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het probleem is alleen dat je nu juist tegen de UI conventies indruist door te impliceren dat het specifieke subforum aan staat gevinkt, maar vervolgens niet wordt meegenomen.

Je gaat juist zoeken in een specifiek forum en elke aanpassing daaraan zorgt ervoor dat je niet meer met die initiële filterset werkt.

Als het lastig blijkt (niet technisch, maar functioneel) om het te koppelen. Is het dan een optie om de dropdown te laten zodat de keuze voor "dit forum" gekozen kan worden...

De search is nu gewoon nutteloos omslachtig geworden als je een aanpassing wilt doen (of een tweede keer zoekt).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.