Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• didi79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 22:11
Om de tv beleving wat op te waarderen, ben ik op zoek naar een budgetvriendelijke AV receiver setup. Mijn eerste trouwens.

Ik zou willen starten met een low-end AV receiver en vrij standaard speakers (2.0).
Later moet daar een blu-ray speler bij komen; de AV receivers met ingebouwde blu-ray speler zijn schaars/duur. Ook latere uitbouw naar betere speakers in 5.1 moet mogelijk zijn.

Andere wensen voor de receiver:
DLNA (hoeft niet wireless te zijn)
upscaling

Ik ben dus niet erg veeleisend.

Voorlopig kwam ik uit bij volgende setup:
  • Onkyo TX-NR515
  • JBL Control One speakerpaar
Zo ben ik vertrokken voor minder dan € 400 (amazon.de). Wat denken jullie ?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat betreft je receiver zijn er genoeg optie die aan je wensen voldoen. Zie dit lijstje in de pricewatch.

Wat speakers zijn er vele opties. Als je niet te duur wil beginnen zijn de Boston Accoustics A25 misschien iets voor je. Op het forum worden deze vaak positief gewaardeerd voor hun bescheiden prijs. Als je later gaat uitbreiden naar bijvoorbeeld vloerstaanders, zou je de A25's naar achter kunnen verplaatsen om als rears te gebruiken.

• didi79
D vd V, bedankt voor het op weg zetten.
De eerste in het lijstje, de Pioneer VSX-827-K, tevens de goedkoopste, had ik nog niet in overweging genomen. Wel jammer dat er geen reviews voor te vinden zijn, dat maakt het toch een beetje een risico.

Zal vanavond eens zien of ik wat gebruikerservaringen vind om te kunnen vergelijken met de Onkyo.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
didi79 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:39:
D vd V, bedankt voor het op weg zetten.
De eerste in het lijstje, de Pioneer VSX-827-K, tevens de goedkoopste, had ik nog niet in overweging genomen. Wel jammer dat er geen reviews voor te vinden zijn, dat maakt het toch een beetje een risico.

Zal vanavond eens zien of ik wat gebruikerservaringen vind om te kunnen vergelijken met de Onkyo.
Over het algemeen zit je met zo'n Pioneer versterker niet verkeerd. Ik kan je aanraden om toch ook te luisteren naar de luidsprekers, dan heb je een veel beter idee van wat je wil. Zelf vind ik die A25 die hier genoemd is echt niet relaxed klinken (niet beter dan andere luidsprekers in hetzelfde prijssegment). Voor rears zouden ze nog wel acceptabel zijn.

Wat hier al genoemd is en wel een goed idee is om eerst speakers te kopen die je later als rears kan gebruiken. Goede kleine luidsprekers klinken beter dan "slechte" grote luidsprekers. Zelf heb ik Klipsch RF-83 als fronts en RB-81 als rears. De rears daarvan zijn bijvoorbeeld ook zeer goed als fronts te gebruiken. Het geluid van Klipsch moet je alleen wel liggen.. Vandaar ook: luisteren bij een hifi winkel. :)

Tevens ook de moeite waard om correct.nl in de gaten te houden. De resultaten daarvan kom je niet altijd op google/pricewatch tegen maar met sommige dingen zijn ze bizar goedkoop. Zo had ik zelf een tijd geleden een Onkyo 608 voor rond de 200 euro gekocht. (voor tijdelijk gebruik, mijn processor/voorversterker was stuk)

[ Voor 11% gewijzigd door warcow op 29-05-2013 09:51 ]

• didi79
Bedankt voor de info.

Intussen zit de shortlist voor receiver er zo uit:
- Onkyo TX-NR515 of TX-NR616 (die maar een klein beetje duurder is)
- Pioneer VSX-827-K

Enige minpunt van de Pioneer voor zover is dat die geen HDMI audio pass through doet.
En er zijn dus nauwelijks (gebruikers)reviews van te vinden, of voorbeelden hoe de menu's opgebouwd zijn. Dat maakt een volledige vergelijking wel moeilijk.

• didi79
Over de speakers:
Die A25 zien er wel leuk uit, maar vind ik wat aan de grote kant (voor waar ze moeten komen, naast nu nog kleine 26" tv). Ze moeten nu ook niet de leefruimte domineren.
Qua formaat liggen de A23 mij beter, trouwens ongeveer evengroot als de JBL Compact One. Ook zelfde prijsklasse ongeveer.
Zal eens wat reviews vergelijken...

• didi79
De kogel is door de kerk:
Onkyo TX-NR616 en JBL Control One besteld, dus ongeveer de setup die ik initieel in gedachten had. Alleen iets boven vooropgesteld budget.
Belangrijkste reden: positieve reviews, in tegenstelling tot veel andere budget receivers.

Dit is mijn eerste receiver setup, wegens gebrek aan referentie is dit dus een risico...
Ik post bij gelegenheid wat feedback.
Dank voor alle tips.

• didi79
En vandaag is de receiver nog eens €20 goedkoper: nu €320 voor de TX-NR616 bij amazon.de http://www.amazon.de/Onky...er-HD-Audio/dp/B00790L8AU

Bestelling van gisteren geannulleerd en opnieuw besteld :)

Verwijderd

JA nu is ie al weer 334e

• didi79
Was blijkbaar voor de rappe, intussen staat hij al terug op € 339

• gerdthijs
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-10 16:01
didi79 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:49:
De kogel is door de kerk:
Onkyo TX-NR616 en JBL Control One besteld, dus ongeveer de setup die ik initieel in gedachten had. Alleen iets boven vooropgesteld budget.
Belangrijkste reden: positieve reviews, in tegenstelling tot veel andere budget receivers.

Dit is mijn eerste receiver setup, wegens gebrek aan referentie is dit dus een risico...
Ik post bij gelegenheid wat feedback.
Dank voor alle tips.
Mag ik vragen of deze combinatie je na enige tijd bevalt? Zou je de JBL's opnieuw kopen (als enige speakers?)

• didi79
gerdthijs schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:50:
[...]

Mag ik vragen of deze combinatie je na enige tijd bevalt? Zou je de JBL's opnieuw kopen (als enige speakers?)
Oh jawel, zeer tevreden van de keuze.
De home cinema is intussen wel uitgebreid met een Magnat center 63. De rears zijn kleine speakertjes van een Creative Soundworks surround setje. Die ga ik binnenkort wel vervangen door JBL Control ones. Zal qua geluid beter matchen met de rest.

De JBL control one zijn voor hun prijs echt wel goed. Meer en meer ook tweedehands te vinden. Voor het design moet je het wel niet doen, want echt mooi zijn ze niet. Maar dat is kwestie van smaak...
Pagina: 1