Advies netwerk

Pagina: 1
Acties:

• maykoga
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11 15:01
Thuis hebben we een netwerk waar erg veel aan hangt. Het wifi-signaal van de router is niet stabiel, ik denk dat dit komt omdat deze het te druk heeft want er hangen veel apparaten aan. Ook wil ik graag het wifi netwerk uitbreiden.

Ik gebruik het netwerk voor mijn nas, file sharing, printen en om ip-camera's over op te nemen. Wat is beter, een SSID met meerdere zenders (aan elkaar gekoppeld), zodat de telefoon(bijv) zelft wisselt van zendmast, of meerdere SSID's door het huis heen gebruiken?

Verder heb ik nog een D-Link dir-605L liggen die ook gebruikt kan worden, ben daarnaast ook bereid om nieuwe apparatuur aan te schaffen.

Ik heb ons huidige netwerk opstelling gemoddelleerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/amhpz7vwp.jpg

Bij voorbaat dank!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Is het hele netwerk traag, of alleen het wifi-gedeelte?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 20:44
heb je al eens met een "wifi analyzer"-app op je telefoon door je huis heef gelopen?
Zoek met de wifi analyzer het beste wifi channel uit, en stel je router daar op in.

Als je echt denkt dat je router overbelast is, kan je daar je wifi uitschakelen en enkel op je Sitecom AP proberen te teren.

"Secrets are only secrets if they are secret."

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

De enige vraag die ik in jouw TS terug zie is of je met één of meerdere SSID's moet werken: ik zou persoonlijk altijd voor één gaan (en dan per device verschillend kanaal en dezelfde security instellen).

Waarom denk je dat je router het te druk heeft?
Hoe ervaar je de instabiliteit van je router?
Hoeveel devices heb je draadloos aangesloten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• maykoga
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11 15:01
ik denk zelf dus dat ik een extra accespoint nodig heb, als vervanger van de wifi van de netgear. Endat daardoor de router het minder druk krijgt.
Het probleem nu is dat de wifi van de netgear soms geen internet doorgeeft, en ik dus niet kan internetten.

Welk accespoint raden jullie mij aan? of kan ik de Dlink 605 ook als AP instellen?

Als ik de SSID's dus koppel zoals wordt aanbevolen, moet ik dan alleen hetzelfde SSID en wachtwoord instellen? of moet ik ook nog iets doen met MAC-adressen?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zelfde SSID + Security settings

wel een ander kanaal.. bijvoorkeur niet overlappende kanalen :) al is dat met 40mhz breede kanalen van -N lastiger

404 Signature not found

Pagina: 1