Dual PIII,welk mobo(chipset) en waarom?

Pagina: 1
Acties:

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Topicstarter
Oke omdat de prijzen nu toch niet meer zo hoog zijn wil een dual PIII-tje in elkaar zetten.Alleen is de vraag welk mobo pak ik hiervoor.Ik heb slechts een paar eisen;
UDMA100
Liever geen onboard sound/vga etc.
Lekker te OC

En hoe zit dat dan met die 2 processoren want,ik heb hier nu:
PIII malay 733/256/133/1.65V
L039a500-753 SL3X4
en
PIII philippines 800/256/100/1.70V
7047A375-0881 SLCE

Moet alles wat er op de processor staat gelijk zijn of alleen de stepping

Greetz Copycat

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd ...
Let ook even op de prijs a.u.b. ;)

Verwijderd

zover ik weet moeten de 2 processors wel van gelijke kloksnelheid zijn dus 2 733mhz of 2 van 800mhz.

• CaineTanathos
  • Laatst online: 07-07 22:00
ligt ter aan, ge moet kijken op de pagina van intel, sommige kunnen met verschillende kloksnelheden werken, maar ik denk dat dat pre coppermine was/is

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Verwijderd

http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/SUPER%20370DDE%20SPECIFICATIONS_files/SUPER%20370DDE%20SPECIFICATIONS.htm

Dual-processor, dual ATA100 (RAID), 4 SDRAM-sloten (tot 4GB), 4xAGP, 5 PCI-sloten.
Staat niet in de pricewatch.
Ik heb geen ervaring met dit type, maar de professionelere dual-bordjes van SuperMicro bevallen me zeer goed.

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Je moet in ieder geval de zelfde snelheid en dezelfde stepping hebben, dit met eventuele verschillen in vcore etc....

Ik zou gewoon voor een goed asus bord gaan. Ik zal wel ffies opzoeken welke mij een goed bord lijkt, en zal dat dan in een nieuw bericht gooien.

Verwijderd

Ik verwacht wel wat problemen, die ene CPU heeft een FSB van 100 MHz. Daar wordt die andere ook naartoe gezogen... Met een beetje mazzel heb je dadelijk een FSB van 125MHz voor beide processoren. Als je dat niet probeert te halen dan heb je kans dat beide processoren naar 733/133*100+OC terugvallen omdat ze dezelfde snelheid dienen te hebben. Ik verwacht dat je op +/- 650 MHz * 2 uitkomt met een FSB van 120 ofzo. De CPU met een FSB van 100MHz zal wel flink gekoelt moeten worden.....

• CaineTanathos
  • Laatst online: 07-07 22:00
sommige verschillende steppings werken met elkaar, check de site van intel

ftp://download.intel.com/design/PentiumIII/specupdt/24445329.pdf

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/Pentiumpro/Cuv4x-dls/index.html

Is misschien wel wat
zou zelf voor een CUR-DLS gaan, maar is ook redelijk duur.

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Topicstarter
FF ter verduidelijking ik haal er dan nor een 733 if 800 Cpu bij ,daarom ook de vraag over die gegevens op de chippies

<edit>
Enne een 300watt voeding zal ik daar genoeg aan hebben met onderstaande system specs alleen dan dual natuurlijk.
En moet ik met die via chipsets dan ook 4in1 drivers gaan installeren
</edit>

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op maandag 04 juni 2001 16:44 schreef Copycat het volgende:
FF ter verduidelijking ik haal er dan nor een 733 if 800 Cpu bij ,daarom ook de vraag over die gegevens op de chippies

<edit>
Enne een 300watt voeding zal ik daar genoeg aan hebben met onderstaande system specs alleen dan dual natuurlijk.
En moet ik met die via chipsets dan ook 4in1 drivers gaan installeren
</edit>
Je zal wel die drivers kunnen installeren ja, maar het levert niet dezelfde situaties op als met AMD en VIA :)

Verwijderd

Ik heb hier de 370DE6 (de grootste broer uit de 370-serie) en die zit heel happy op een 300Watt-voeding. Hangt natuurlijk wel af, wat je er aan apparatuur nog meer op aan wilt sluiten (schijven/ventilatoren).

Geen flauw idee, hoe dat zit met VIA-chips.
Je kunt op die server-bordjes van SM meerdere voedingen aansluiten, dus als je er veel op aan gaat sluiten, kun je er een tweede (kleine) voeding naast zetten, in plaats van één (dure) grote voeding.

Zie: http://www.supermicro.com/TECHSUPPORT/TechNotes/370dde.htm

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik zou geen VIA chipset pakken, je kan zelf denk ik wel bedenken waarom. Je kan beter iets meer geld uitgeven voor een Serverworks o.i.d.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
ga je em voor een workstation gebruiken of voor een server??

voor een server is een supermicro mooi,
voor een workstation kun je ook een abit vp6 kopen (heb ik, en bevalt goed) check de site voor specs

Verwijderd

Op zich ben ik het misschien wel met Beaves eens (ik heb geen ervaring met VIA ;) ), maar op de ServerWorks-bordjes die ik ken zit meteen ook dual U160-SCSI en ECC-Registered geheugen (=DUUR).

De vraag is of de topicstarter dat wil? Ik krijg de indruk, dat die geen 'mid-range server' wil, maar een 'high-end workstation'. Dan lijkt me dit een verantwoorde keus.

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Topicstarter
Het wordt een workstation.

En Freez hoe werkt die highpoint controller dan op de VP6.Die op m'n Be6-2 zit is nl. niet zo'n succes.

Greetz

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Topicstarter
die serverworks is wel mooi maar ik zit hier al met een 2940UW en die extra bandbreedte(?) van die 160 gebruik ik toch niet.Is dud nogal :'( van m'n geld ik dach meer aan iets van 500 a 600 piek.

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
Op maandag 04 juni 2001 17:26 schreef Copycat het volgende:
Het wordt een workstation.

En Freez hoe werkt die highpoint controller dan op de VP6.Die op m'n Be6-2 zit is nl. niet zo'n succes.

Greetz
die gebruik ik eigenlijk nog niet, na de hcc dagen wel als ik nog een paar hd'tjes erbij koop

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Topicstarter
Deze lijkt me wel wat,MSI 694pro air dual r+f fcpga .475 piekjes bij norrod

Verwijderd

MSI 694D Pro-AR (A = UDMA100 R = Raid)

je hebt ook dus die duurdere AIR versie.. (I = firewire ofzo)

ik zou 2x PIII 800 doen dan kan je die PIII 733 aan mij verpatsen (e-mail: steve_h10@excite.com )

of wat dacht je van Abit VP6.. die schijnt ook erg goed te zijn!

[edit] zie net dat je die highpoint niet zo goed vond...

nou ik heb zelf de MSI 694D Pro-AR gehad.. met promise raid... die werkte prima (4x IBm 30GB in Raid 0+1 config!! alleen jammer dat ik die hd's ff geleend had... dat was echt strak!)

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Topicstarter
Jammer voor jou Limp maar die processor die overblijft gaat lekker in m'n cusl2-c.

En met die Vp6 zit ik weer met zo'n Highpoint controller opgescheept.Verder is dit wel een leuk plankje.

Ik denk trouwens dat 't 2*733 wordt dit scheelt nl. +/-250 piek,vind ik een beetje veel voor 66Mhz.

Maar die MSI plank is dus wel een goeie of iemand anders nog een beter idee.

Greetz

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Topicstarter
Voor de geinteresseerden onder jullie het is een MSI pro air geworden met 2*733Mhz

Greetz Copycat

• K-2SO
Ik heb er ook lang over nagedacht maar heb zojuist toch de Abit VP6 besteld. :)

WAT EEN PLANK !!! :9~

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Serum, goed man! :)
Een dual systeem heb ik nog niet en als ik er eentje ga bouwen dan wordt 't waarschijnlijk wat jij hebt, een Abit VP6.

Wat voor CPU's heb je d'rin zitten? En als je tijd hebt graag je bevindingen :)

specs

• K-2SO
Hmmz, ik heb m'n keuze toch laten vallen op een andere combo ...
Die PIII-1GHz combinatie werd me te duur (terwijl ik toch niet echt veel gebruik zal gaan maken van het DUAL voordeel.)

Verwijderd

mijn asus CU4VX-D komt zo binnen, kzal de ervaringen vertellen in de post die ik eerder gedaan heb in dit forum..

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik had zelf een MSI 694D met in eerste instantie 2 PIII700's @933.
Het overclocken ging lastig, eenmaal draaiende geen problemen verder.
Ik heb 4 maanden geleden de 700's vervangen door 1Ghz proccies, hoger clocken ging helaas niet.

2 Weken geleden is het moederbord overleden (rookwolkje, stinken en een zwart plekje, gelukkig nog net garantie).

Ondertussen toch maar een VP6 aangeschaft, deze draait nu op dual 1050, voorlopig lekker stabiel, mijn voorkeur gaat toch uit naar de Abit.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Tja ik heb het al een tijdje system wat hier onderstaat en ik moe tzeggen dat ik er zeeer tevreden mee bent heeft me wel wat gekost maar dat heb je er zo uit als je er veel mee doet dat moet ik er wel ff bij zeggen anders is het zonde van je geld

Groeten

Hades

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 11:18 schreef Elteor het volgende:
Ik had zelf een MSI 694D met in eerste instantie 2 PIII700's @933.
Het overclocken ging lastig, eenmaal draaiende geen problemen verder.
Hoezo is 't lastig? Vanwege een verschil in de steppingscode ofzo?

specs

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Nee, de core's en stepping waren geheel hetzelfde :).
Het ging om de "lastige" manier om de processoren op een hogere clocksnelheid te krijgen. Er zijn (bij mijn rivisie) e jumpertjes die in combinatie met het bios gebruikt moeten worden.
Eerst standaard starten op 100 Mhz., daarna ophogen naar 124 Mhz., 1 maal starten op standaard voltage (even mazzel hebben dus ...), daarna weer uitzetten, jumpertjes aanpassen zodat de hogere snelheden (133 Mhz en meer) binnen bereik komen, opstarten (nog steeds met standaard voltage) en daarna voltage ietsjes opvoeren waarna het geheel maanden lang stabiel gedraaid heeft.

Met de nieuwere rivisie's en bios-versie's schijnt het gemakkelijker te zijn .....

Mijn VP6 is een stukkie eenvoudiger, volledig instelbaar vanuit het BIOS.

Voor meer info over dual bordjes en ervaringen van gebruikers kan je ook hier kijken ....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Pagina: 1