Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop voor een 6 jarige voor op school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Via deze weg wil ik graag advies.

Mijn zoontje (6jaar) heeft een lichamelijke beperking en heeft voor school een laptop nodig om straks zijn werkjes te kunnen maken.

Nu heb ik geen flauw idee wat voor laptop ik voor hem moet gaan kopen...

Wel lijkt het mij voor hem handig dat het een touchscreen laptop moet zijn liefst windows 8.

het budget is 750 euro.....

graag jullie advies...

Groet
Leonie

Verwijderd

Heb je iets meer specificaties?

Ik neem aan dat de laptop niet te zwaar moet zijn, maar hoe stevig moet ie zijn (6 jaar oud), hoe groot/klein het scherm? 11" - 16"?

Heeft die school geen specificaties genoemd, of voorbeelden?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij erom dat hij een degelijke en een kwalitatief goede laptop krijgt.

Liefst wel zo groot mogelijk beeldscherm, ivm slechtziendheid....

Voor de rest heeft school ook geen eisen, dit ligt geheel aan de ouders....

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Lastige vraag op deze manier. Op wat voor manier gaat de laptop gebruikt worden? Moet het hem helpen om beter op het bord te lezen? Moet hij zn werkjes uittypen ipv uitschrijven? Moet hij er op tekenen? Wat voor programma's gaat hij gebruiken? Gaat hij heel voorzichtig met zn spullen om? Gaat de laptop dagelijks van huis naar school? Is slechtziendheid de enige beperking waarvoor hij de laptop nodig heeft? Moet er bijvoorbeel een extra groot touchpad opzitten of een groot toetsenbord? Normaal zou je zeggen, kleine handen dus ook een klein toetsenbord.

De andere specificaties lijken me niet zo spannend. Elke laptop van 750 euro zal prima in staat zijn om Word ofzo te draaien en accugebruik is ook niet zo'n issue als je altijd in de schoolbaken zit.

• jeffrey12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11 18:26
Paradigit leverd voor schoolprojecten laptops kijk een naar de skool travelmate zijn ook extra stevig ivm ruwere omgang met aparaten

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik denk dat dit wel een mooie keuze is,

pricewatch: Asus VivoBook S550CM-CJ045H

i5, 750GB harde schijf met 24GB ssd voor cache.

Groter dan 15.6" met touchscreen kom ik helaas niet tegen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Die specs lijken me zonder meer voldoende voor normaal gebruik. Maar voor een 6-jarige lijkt me vooral duurzaamheid van belang. En in geval van jouw 6-jarige spelen er misschien nog wat speciale factoren mee?

Als een groot touchscreen heel belangrijk is, moet je misschien wachten op de volgende generatie haswell laptops. Daar zullen allicht meer touchscreens toegepast gaan worden ivm Windows 8. Misschien zit daar wel eentje met groot scherm tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat hij zijn werkjes moet uit typen, schrijven gaat hij waarschijnlijk nooit doen...hij is erg hypermobiel in zijn vingers...de laptop zal in weekenden naar huis gaan...dus hij moet echt wel tegen een stootje kunnen....

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:35

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Als hij tegen een stootje moet kunnen is het dan niet handig om zo'n grotere rubberen casing ervoor te kopen?

Ook is een SSD handig (max 128GB), snel en veel minder gevoelig voor schokken. Zoveel ruimte heeft een 6-jarige niet nodig, dat is meer dan genoeg voor applicaties en over een paar jaar een paar spelletjes.

Verder zou ik voor een 6 jarig kind niet groter gaan dan 15", wordt als snel veels te zwaar.

Daarnaast zou ik kiezen voor een display die goed presteert in direct zonlicht, dan wel een layer kopen die je over het scherm heen kan plakken.

p.s. Waarom eindig je al je zinnen met "..." ?

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Lenovo lijkt me hier de beste optie, stevig, degelijk en verder voldoende kracht. Deze pricewatch: Lenovo IdeaPad U310T-MB665MH zou je bijvoorbeeld bij je lokale dixons kunnen halen binnen het gegeven budget. Ik weet alleen niet of 13 inch groot genoeg is, maar dit zou ik dan ook persoonlijk het liefste even in de winkel gaan testen. Ik kan alleen geen reviews vinden via sites als notebookcheck dus ik zou niet met zekerheid durven zeggen of deze laptop goed of slecht wordt ontvangen door critici :S .

Grillmeister

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, ik zou haast denken... Surface Pro + Type Cover... dat ding is stevig, rugged, en hoewel wat duur, denk ik dat voor een zes jarige het zeker een betere investering is, ook qua draagbaarheid, dan een laptop met meer bewegende delen die stuk kunnen gaan; het is meer tablet formaat namelijk. Hypermobiliteit is een rampzalig iets, ik heb zelf vanaf de brugklas, en dat was in de tijd dat ik een heuse DEC machine kreeg, met laptops gewerkt. En ja, er zijn een hoop stuk gegaan ook...

Als X86 compatibiliteit geen probleem is, een 10" Surface RT met Type Cover valt WEL binnen budget; er staat dan software op, en een touch-app omgeving, en het werkt WEL gewoon binnen ELK Windows Netwerk; of zelfs meer... je kunt er alleen geen x86 legacy applicaties op draaien; wat zowel voor als nadelen heeft. Voordelen in de vorm van misschien minder virii en/of toolbars waar op gedrukt wordt...

De surface machines zijn echter wel ZO ZO ZO stevig!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Umbrah schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:12:
Tsja, ik zou haast denken... Surface Pro + Type Cover... dat ding is stevig, rugged, en hoewel wat duur, denk ik dat voor een zes jarige het zeker een betere investering is, ook qua draagbaarheid, dan een laptop met meer bewegende delen die stuk kunnen gaan; het is meer tablet formaat namelijk. Hypermobiliteit is een rampzalig iets, ik heb zelf vanaf de brugklas, en dat was in de tijd dat ik een heuse DEC machine kreeg, met laptops gewerkt. En ja, er zijn een hoop stuk gegaan ook...

Als X86 compatibiliteit geen probleem is, een 10" Surface RT met Type Cover valt WEL binnen budget; er staat dan software op, en een touch-app omgeving, en het werkt WEL gewoon binnen ELK Windows Netwerk; of zelfs meer... je kunt er alleen geen x86 legacy applicaties op draaien; wat zowel voor als nadelen heeft. Voordelen in de vorm van misschien minder virii en/of toolbars waar op gedrukt wordt...

De surface machines zijn echter wel ZO ZO ZO stevig!
Ik heb er zo eentje in het echt gezien en het zijn inderdaad geweldige apparaten, maar het scherm is klein en dat is denk ik niet handig voor een slechtziende.

Trouwens net een semi-professionele review gevonden van de U310: YouTube: Lenovo IdeaPad U310 Ultrabook Review- Great entry Ultrabook
Edit: En ook nog een professionele review: http://www.notebookcheck....aptop-Review.77082.0.html

[ Voor 4% gewijzigd door RoofTurkey op 28-05-2013 20:18 ]

Grillmeister

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb er een voor werk omdat m'n Elitebook Workstation 8770 vanwege health & safety doeleinden niet te vaak mag worden rondgesjouwd... we hebben het over een laptop van 4,5kg en £5000 ongeveer... ik durf er mee te frisbeeën... en als je het over kinderen hebt kun je er vanuit gaan dat er ook mee gefrisbeed gaat worden.

Ik weet niet of slechtziend geld voor een 6-jarige, maar het 10,1" ARM model met 1366*768 is an-sich niet verkeerd en goed leesbaar (en pinch-zoom werkt ook wel); het 1920*1080 11" X86 model kan inderdaad wat... euh... hoge DPI hebben, maar de UI schaalt erg goed moet ik zetten; en er zit altijd nog USB en HDMI op. Makkelijk even ergens anders op projecten of even saven + ergens anders neer zetten. Een 6 jarige heeft een andere grootte belevenis dan een volwassene; en het komt er op neer dat 11" al snel groot overkomt... voor docenten een ander verhaal maar goed.

[ Voor 47% gewijzigd door Umbrah op 28-05-2013 20:25 ]

Verwijderd

Ik zou me inderdaad, zoals de bovenstaande posters al aangeven, meer zorgen maken om de bouwkwaliteit dan om de prestaties.

Met een E-350 kan iemand van 6 prima werken, daar heb je geen i5 voor nodig. Maar als het apparaat uit elkaar valt van ellende dan levert dat een stuk meer.. ehh, ellende op.

• tiele87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11 23:44
RoofTurkey schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:03:
Lenovo lijkt me hier de beste optie, stevig, degelijk en verder voldoende kracht. Deze pricewatch: Lenovo IdeaPad U310T-MB665MH zou je bijvoorbeeld bij je lokale dixons kunnen halen binnen het gegeven budget. Ik weet alleen niet of 13 inch groot genoeg is, maar dit zou ik dan ook persoonlijk het liefste even in de winkel gaan testen. Ik kan alleen geen reviews vinden via sites als notebookcheck dus ik zou niet met zekerheid durven zeggen of deze laptop goed of slecht wordt ontvangen door critici :S .
Toevallig heb ik de u310t vorige week aangeschaft. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om een uitgebreide review te schrijven, of dit nog gaat gebeuren kan ik ook niet vertellen. Wel kan ik vertellen dat de laptop mij uitstekend bevalt. Het toetsenbord typt fijn, het touchpad is lekker groot en het touchscreen vind ik echt wel een toevoeging voor windows 8. Mochten mensen nog vragen hebben dan kunnen ze deze via pb stellen.

Op de vraag of de laptop wat is voor in het onderwijs. Een 13 inch laptop neemt natuurlijk niet ontzettend veel ruimte in beslag, zodat er op het tafeltje ook nog ruimte overblijft voor andere materiaal. Ook de mobiliteit is een voordeel.

Misschien dat de school enig advies kan bieden?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Voor de mensen die beginnen over 13" laptops of kleiner zoals de Surface, vergeet dat direct. Alhoewel het mooie dingen zijn is de PPI van de schermen veel te hoog. Dit klinkt als een voordeel, maar geloof me dat is het zeker niet. Ja, je hebt dan wel een DPI instelling in Windows 7 en 8, maar bij Windows 7 werkt die niet voldoende. En bij Windows 8 kun je de DPI niet instellen voor het Start-scherm, dus dan heb je er ook weinig aan.

Als ik de TS was zou ik gewoon een leuke Toughbook scoren. Deze zijn nieuw veel te duur, maar tweedehands goed te doen. Verder zijn ze snel genoeg voor een 6 jarige. Een andere, alternatieve optie is een Android tablet, mits je handig bent met computers. Hier zou je namelijk dan de DPI van het scherm kunnen ophogen, zodat letters groter worden dan bedoeld.

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 16:53

mokumouse

LOLstoel User

Wellicht van een heel andere kant bekeken maar toch. Kan de Gemeente/UWV hier niet iets in betekenen? Dit klinkt volgens mij als een aanpassing ten behoeve van school. Ik weet (uit ervaring, heb in het verleden een laptop op deze manier gekregen tbv school) dat je dit via een van van de twee zou kunnen verkrijgen (ik gok de gemeente, Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)). Zij kunnen dan ook een oordeel doen over wat er nodig en dit verstrekken.

Hierdoor heb je wellicht toegang tot apparaten die niet zo 123 voor consumenten te zijn verkrijgen en beter aansluiten op de eisen die nodig zijn voor je kind. Daarnaast zit je dan niet aan budget vast (in meeste gevallen).

[ Voor 4% gewijzigd door mokumouse op 28-05-2013 23:07 ]

Blaat...

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 12:26
Kijk voor een degelijke Lenovo laptop, een T500 2e hands is prima en deze laptops kan alles mee gebeuren, een glas drinken over het toetsenbord is geen probleem maar oook een val van de fiets kunnen ze makkelijk hebben.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:01:
Hallo,

Via deze weg wil ik graag advies.

Mijn zoontje (6jaar) heeft een lichamelijke beperking en heeft voor school een laptop nodig om straks zijn werkjes te kunnen maken.

Nu heb ik geen flauw idee wat voor laptop ik voor hem moet gaan kopen...

Wel lijkt het mij voor hem handig dat het een touchscreen laptop moet zijn liefst windows 8.

het budget is 750 euro.....

graag jullie advies...

Groet
Leonie
Pagina: 1