Advies nieuwe flatbed scanner

Pagina: 1
Acties:

• psycho dad
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-02 15:08
Hallo,

Momenteel ben ik in het bezit van een super-deluxe Microtek ScanMaker E3 Plus met een SCSI interface
Het beessie werkt prima, je moet alleen geen haast hebben :O

Omdat ik nu een hele pc in gebruik heb alleen voor dit apparaat (SCSI kaart wil ik niet in mijn game pc en past niet in mijn servertje) ben ik op zoek naar een andere scanner.

Het enige wat ik scan zijn papieren/foto's. Geen dia's en ik gebruik geen OCR. Ik heb diverse reviews gevonden van scanners, maar bijna geen die ook echt de snelheid vergelijken. En diegene die dat wel hebben zijn meestal van modellen die niet meer verkocht worden.

Dus, als iemand tips heeft voor een snelle degelijke usb 2/3 flatbed scanner hoor ik die graag.

groet,

Patrick

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Waarom flatbed?
Als je snelheid wil moet je juist een met automatische doorvoer hebben.
Ik heb er wel eens gezien die speciaal voor foto's en gewoon papier was.
Als ik wat meer tijd heb zal ik even zoeken.

• psycho dad
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik gebruik te scanner niet vaak of veel. Eens in de paar maanden. Wat ik aan prijzen heb gezien is een scanner met papierdoorvoer stukken duurder dan een standaard flatbed. Vandaar die keuze.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42
Waarom niet een All-in-One printer?
Standaard een scanner erbij en voor een beetje extra heb je een ADF.

• psycho dad
Is een idee, waren het niet dat ik een laser printer heb die het prima doet. En ik denk dat een All-in-One met laserprinter stukken duurder is dan een flatbed scanner. De ADF is voor mij echt bonus. Die paar keer per jaar dat ik scan ga ik de papiertjes zelf wel draaien en wisselen :-)

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42
Voor 47 euro heb je al een goede scanner van Canon:

pricewatch: Canon Canoscan LiDE 110

[ Voor 45% gewijzigd door ChiMan op 28-05-2013 17:16 . Reden: Nog betere rpijs :) ]

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb zelf ook een scanner in mn all in one. Maar voor de meeste doeleinde volstaat een digitale foto net zo goed. Alleen voor het scannen van afgedrukte foto's biedt het m.i. noemenswaardig voordeel. Een A4 pagina gefotografeerd met een 5 MP smartphone is meer dan prima te lezen.

Waar wil je je scanner dus precies voor gebruiken?

• psycho dad
@ChiMan: Goeie tip dat ziet er inderdaad uit als een zeer net scannertje. En voor een mooie prijs. Thanks!

@GrowMyHair: Ik gebruik momenteel mijn scanner eigenlijk alleen om af en toe documenten te scannen. Omdat de huidige scanner zo traag is ben ik nooit begonnen aan het scannen van al mijn oude foto's. Dat is iets wat ik dus met de nieuwe wil gaan doen. En omdat er toch, hoe klein ook, kwaliteitsverschil zit tussen fotograferen en scannen en de prijs het punt niet is ga ik voor een scanner.

• psycho dad
Ik heb zojuist de Canon Canoscan LiDE 110 die ChiMan had aangeraden besteld voor nog geen €47,-
Bedankt voor alle tips en hulp allemaal ;-)
Pagina: 1