i7 3e of 4e generatie

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 17:13
Hallo mensen,

Na 7/8 jaar is het tijd voor mij om een nieuwe pc te kopen. Ik twijfel alleen erg tussen de nieuwe generatie van intel (i7 4770k) welke volgende week gereleased worden. En de huidige Ivy bridge (i7 3770k) generatie.

Wat zouden jullie doen? Ik zie dat het qua prestaties namelijk niet heel veel uit maakt (linkje naar prestaties)

Alvast bedankt!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11-2025
wat meer informatie!!

Wat je wil je doen met je pc
Wat zijn de overige specs (hardware)

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-02 10:33
De Haswell generatie zou naar verwachting 10% beter presteren dan de Ivy Bridge gen. We weten natuurlijk wel niet op welke socket/gen je nu zit, maar aangezien je 7/8 vermeld vermoed ik dat het al wat oudere hardware zou kunnen zijn.

Echter moeten we idd wel weten wat je precies van plan bent op het systeem zodat je eigenlijk niet onnodig een i7 koopt en ten tweede of je dan echt het allernieuwste nodig hebt of Ivy Bridge genoeg is.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:37

Roozzz

Plus ultra

Persoonlijk zou ik even kijken wat de prijzen volgende week exact doen. Als het verschil niet erg groot is zou ik gewoon voor Haswell gaan. Mocht je de geïntegreerde graphics gaan gebruiken dan zou ik zeker voor Haswell gaan, dat schijnt een zeer forse stap vooruit te zijn.
Daarnaast is het inderdaad handig om jezelf af te vragen of je echt een i7 nodig hebt.

If you can see, look. If you can look, observe

• Shiver87
Mijn huidige pc is gewoon zwaar verouderd.

Intel E6600
3 GB RAM
Nvidea 9800GT

Met de nieuwe pc wil ik eigenlijk alles doen wat ik nu (probeer) te doen. Dat betekent geregeld grote bestanden uitpakken, inpakken. Daarnaast gebruik ik vrij geregeld programma's als Photoshop en wat professionele IT programma's (HP unified functional testing, Eclipse etc).

Daarnaast wil ik ook fatsoenlijk kunnen gamen en vele programma's tegelijk kunnen draaien (Winrar / Itunes / Game / Spotnet / Grabit ).

Daarom qua configuratie zou het iets worden in de vorm van:
i7 3/4 770k
8 GB DDR3
120 GB SSD HDD (Samsung 840 waarschijnlijk)
2 TB 3,5 inch HDD
Nvidea 660 / 670 GTI Geforce

• dimension4600
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-02 11:34
Dan moet een i7 3770K ook prima voldoen, omdat dit een quad-core met hyperthreading is. En omdat je toch een externe videokaart wil gaan gebruiken op PCIe lijkt mij een i7 4000 serie overkilled. Daarnaast is een upgrade van je moederbord noodzakelijk, de E6600 worden op een socket 775 geprikt, de Core i-serie worden op de sockets 11xx geprikt.

• Shiver87
Oke dank. Ja ik koop ook een nieuwe kast etc er bij. Ik hoop er alleen op dat volgende week na de release de Ivy bridge borden en processoren naar beneden gaan in prijs. Mocht dat niet zo zijn dan ligt t even aan het prijs verschil.

Verwijderd

Robbartelds schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:33:
Oke dank. Ja ik koop ook een nieuwe kast etc er bij. Ik hoop er alleen op dat volgende week na de release de Ivy bridge borden en processoren naar beneden gaan in prijs. Mocht dat niet zo zijn dan ligt t even aan het prijs verschil.
Denk niet dat de prijzen meteen na een week omlaag gaan, maar je weet maar nooit. Ben je trouwens van plan om te overclocken? Want als ik me niet vergis is de processor die jij wilt bedoelt om mee te overklokken. Scheelt toch al snel 40 euro. :*)

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-02 10:33
na een week is idd optimistisch, na een maandje of 2 zouden ze mss al kunnen zakken.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

dimension4600 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:13:
Daarnaast is een upgrade van je moederbord noodzakelijk, de E6600 worden op een socket 775 geprikt, de Core i-serie worden op de sockets 11xx geprikt.
Exact de reden waarom ik niet voor een Ivy Bridge zou gaan, Ivy gebruikt LGA 1155 als socket, Haswell en Broadwell, de volgende tick gebruiken LGA 1150. Als je dan toch een nieuw moederbord moet kopen, koop dan een LGA 1150.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Dat verwijst je naar Componenten AankoopAdvies.

Daar lees je:
CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen. Move naar CAA en dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.