Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Geachte Tweakers,

Ik heb een 17'' laptop maar die bereikt soms ongelovelijke temperaturen. Ook coolt hij bijna niet als hij plat op het bureau ligt. Daarom heb ik vaak een boek schuin eronder. Dan coolt hij wel een beetje.

Wat zoek ik :
- Een cooling pad voor 17'' laptop
- 3x 70mm of 80mm fans of bijvoorbeeld 1x240mm
- Budget 60 euro

Dit heb ik gevonden :
pricewatch: Cooler Master NotePal U Stand
pricewatch: Cooler Master Notepal Ergostand II

Iemand suggestie's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:22
Je zou eventueel ook met een spuitbus met lucht/compressor (let er wel op dat er geen vocht/vuil uit komt) het stof eruit kunnen blazen, ook moet je even je fans tegen houden met iets als je dit doet. Dit zou al een heel verschil moeten maken.

Anders zijn de koelers die je hebt gevonden prima oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Buskru1jt schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:28:
Je zou eventueel ook met een spuitbus met lucht/compressor (let er wel op dat er geen vocht/vuil uit komt) het stof eruit kunnen blazen, ook moet je even je fans tegen houden met iets als je dit doet. Dit zou al een heel verschil moeten maken.

Anders zijn de koelers die je hebt gevonden prima oplossingen.
Te halen bij de plaatselijke bouwmarkt? Gamma oid? Moet ik dan wel eerst de achterkant van de laptop afschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

rolandos582 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:29:
[...]

Te halen bij de plaatselijke bouwmarkt? Gamma oid? Moet ik dan wel eerst de achterkant van de laptop afschroeven?
Hier kan je b.v. een busje halen bij MyCom.

Kijk even op b.v. Youtube op je typenummer van je laptop voor een how-to om deze schoon te maken.
Kijk ook voor de zekerheid even je Windows tegen het licht om er zeker van te zijn, dat je geen, b.v. Bitcoin miner hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
LnC schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:23:
[...]

Hier kan je b.v. een busje halen bij MyCom.

Kijk even op b.v. Youtube op je typenummer van je laptop voor een how-to om deze schoon te maken.
Kijk ook voor de zekerheid even je Windows tegen het licht om er zeker van te zijn, dat je geen, b.v. Bitcoin miner hebt draaien.
Ah perfect, niet op voorraad helaas. Wellicht bij Saturn/MM.

Spuit je dit gewoon in je fan of moet je eerst van alles los schroeven? Kan namelijk geen how to vinden voor mijn type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Wat kan ik beter gebruiken?

http://www.mycom.nl/deskt...u-air-duster-350-ml-turbo
of
http://mycom.nl/desktops-...-duster-200-ml-invertible

En moet ik hiervoor de achterkant open maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buskru1jt
het is misschien handig om 2x 200 ml te halen, mocht je er maar 1 nodig hebben dan kan je de ander altijd terug brengen!

De achterkant openmaken hoeft niet, even met een satéprikker o.i.d. de fannetjes tegen houden door het rooster en dan aan een kant de lucht er in spuiten zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Buskru1jt schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:44:
het is misschien handig om 2x 200 ml te halen, mocht je er maar 1 nodig hebben dan kan je de ander altijd terug brengen!

De achterkant openmaken hoeft niet, even met een satéprikker o.i.d. de fannetjes tegen houden door het rooster en dan aan een kant de lucht er in spuiten zou moeten lukken.
Juist, maar de 350ml turbo is niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buskru1jt
Oh, ik had helemaal niet gezien dat de 350 ml een andere was :S. Je zou zeggen dat sterker beter is, maar persoonlijk denk ik dat het geen verschil maakt. Heb geen ervaring met een van de busjes, gebruik zelf gewoon een compressor.

Als het geld geen probleem is zou ik gewoon op safe voor de 350ml turbo gaan, anders zal de 200ml ook gewoon voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Buskru1jt schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:25:
Oh, ik had helemaal niet gezien dat de 350 ml een andere was :S. Je zou zeggen dat sterker beter is, maar persoonlijk denk ik dat het geen verschil maakt. Heb geen ervaring met een van de busjes, gebruik zelf gewoon een compressor.

Als het geld geen probleem is zou ik gewoon op safe voor de 350ml turbo gaan, anders zal de 200ml ook gewoon voldoen.
Zag de meerwaarde van de turbo niet, en dat kon de mycom medewerker ook niet vertellen. Gewoon 2x 200ML besteld en komt morgen binnen. Dan even schoonspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 07:29

tweako93

Vaak bu'j te bange!

Het beste is om je laptop open te maken en met een compressor o.i.d. schoon te maken.
Werkt dat niet dan zal ik idd een koeler kopen.
Haal er geen van belkin want die maken een klere herrie...
Pagina: 1