Budget game toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• kaaskoekie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-02 17:38
Gegroet Tweakers :)

Ik heb geen idee waar ik deze topic moest starten dus dacht ik: kom, dit hoekje van de gathering ziet er wel leuk uit, laat ik het hier stoppen.

Oke, nu terzake, ik heb momenteel een oude logitech toetsenbord die wel aan vervanging toe is, vind ik zelf.
Het gaat hier om de logitech cordless desktop EX110.
(pricewatch: Logitech Cordless Desktop EX 110)

Aangezien hij regelmatig niet reageert op de toetsen die ik indruk en gewoon al best oud is, vind ik dat ik mezelf wel mag trakteren op een nieuw toetsenbord. Aangezien ik geen hardcore FPS shooter gameverslaafde ben en enkel maar team fortress 2 speel eigenlijk (wel enthousiast) wil ik er niet meer dan 40 euro aan besteden. Ik heb dat ook geen zware eisen.

*Hij moet een draadje hebben, ik heb gemerkt dat draadloos toch meestal wat instabieler is dan met een draadje.
*Niet duurder zijn dan 40 euro
*Lekker aanvoelen natuurlijk, ik ga er veel mee gamen. Uiteraard word er ook nog is een verslagje op getypt dus het moet niet zo zijn dat je vingerkramp o.i,d, ervan krijgt.

Mijn huiswerk:

pricewatch: Logitech Gaming Keyboard G105

Ook van logitech, ik heb gewoon er een goed gevoel bij. Goede reviews etc. Ook de programmeerbare knoppen kunnen handig zijn (al weet ik niet voor wat bij team fortress 2 maar dat zie ik dan wel weer :+ )

pricewatch: Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)
Hoewel deze boven mijn budget valt, wordt hij zeer geprezen heb ik gemerkt. "Een goeie ramplank", nou dat belooft wat! Ook deze heeft van die geweldige programmeerbare toetsen.

Tips zijn welkom omdat ik een leek ben op dit gebied, ik wil enkel een goeie toetsenbord die lekker lang meegaat :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk, dat is nog eens een goed onderbouwde "wat moet ik kopen?"-vraag :)

Staat wel nog op de verkeerde plek, zie:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Ik verplaats even: move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Met een budget van 40 euro zit je sowiezo vast aan rubber domes.
In zo'n geval zou ik gewoon het simpelste toetsenbord nemen wat je kunt vinden. (Bestaat logitech ultra-x nog?)
Je moet echt niet meer dan je budget uitgeven voor een rubber dome toetsenbord.

[ Voor 6% gewijzigd door unfor op 28-05-2013 23:54 ]

• [eXodus]
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-01 09:51
Heb net een K310 gekocht na jarenlang gebruik te maken van de G15 V1, helaas een biertje te veel is deze overleden. Moet zeggen speelt lekker en typt ook lekker, naast dit heeft het een volledig arsenaal aan media keys voor pause/play/volume etc. Gekocht voor € 33,- dus wellicht en afwasbaar, geen backlighting maar doordat de toetsen fel wit zijn is niet echt een probleem.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

pricewatch: Razer Arctosa Silver Edition

Ik gebruik zelf dit toetsenbord. Typt lekker, vooral omdat het lage toetsen zijn en dat vind ik veel fijner.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02 09:29
Ik heb zelf deze: pricewatch: Logitech K200 Media Keyboard (Internationaal)

Dit is een simpel en compact toetsenbord met draad en een paar mediaknoppen. Verder geen programmeerbare knoppen of iets, maar voor €12 een hele goede koop zou ik zeggen. Ikzelf heb nogal een hekel aan al die 'gaming' items tegenwoordig, tig fabrikanten maken nu zogenaamde gaming tobo's, muizen, geluidskaarten, etc.. En het enige verschil is mijn inziens de hogere prijs, mits je misschien de duurste koopt. Maar om bijvoorbeeld €100 voor een toetsenbord neer te leggen?
Ik betwijfel of je in games nu echt vrolijker wordt ervan, ik ondervind namelijk geen last van mijn €12-tobo. Het enige punt wat ik zou kunnen bedenken als ik bijvoorbeeld WoW speel, mijn toetsenbord laat niet toe dat er tegelijkertijd meer dan 3 knoppen gebruikt kunnen worden. Een enkele keer in het heetst van de strijd zou dit wel handig kunnen zijn.

Lang verhaal kort: volgens mij zijn veel van die 'gaming' producten rommel/veel te duur.

Specs

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28

Eagle Creek

Breathing security

unfor schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:53:
Met een budget van 40 euro zit je sowiezo vast aan rubber domes.
Laten we dit ook niet erger maken dan het is hè. Onder games (en zeker de laatste tijd) zijn mechanische toetsenborden in trek maar het gros van de borden dat afgelopen jaren op de markt is gebracht (zelfs gamingborden) is gewoon rubber dome. En dat werkt voor het gros van de gebruikers ook prima - en afgaande van de beschrijving voor de TS ook denk ik :).

Zelfs al was het budget hoger dan nog zie ik de noodzaak niet om direct een mechanisch board te adviseren, al was het maar vanwege de onderlinge verschillen en smaakvoorkeuren hierin.

[ Voor 21% gewijzigd door Eagle Creek op 29-05-2013 10:55 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Yaron-l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-12-2025
Probeer de V&A eens misschien staat daar wel wat tussen :)

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-02 07:13
Ik heb jaren genoten van de pricewatch: Logitech Gaming Keyboard G105

Maar sinds 2 weken heb ik de pricewatch: Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)

Over allebei ben ik tevreden, maar de G110 is natuurlijk wel de oudere broer van de G105.

Ik zou voor de G110 gaan.

• kaaskoekie
rolandos582 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:00:
Ik heb jaren genoten van de pricewatch: Logitech Gaming Keyboard G105

Maar sinds 2 weken heb ik de pricewatch: Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)

Over allebei ben ik tevreden, maar de G110 is natuurlijk wel de oudere broer van de G105.

Ik zou voor de G110 gaan.
Hoe is het gebruiksgemak van de G110? Typt hij gewoon lekker en zou je er ook een aantal uurtjes mee kunnen gamen zonder kramp? Verder is hij (vergeleken met mijn budget) aan de dure kant. Is dat het echt waard? Zijn die extra euro's goed besteed? Alvast erg bedankt als je even hierop wilt antwoorden :)

Edit: Verder lees ik op veel reviews dat dr linker shift kleiner is dan op het plaatje. Wen je hier uiteindelijk aan of is dit irritant bij het gamen aangezien ik een grote shift gewend ben?

[ Voor 9% gewijzigd door kaaskoekie op 30-05-2013 07:55 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat wilde ik net posten, bedenk dat zover ik weet alle logitech tegenwoordig een linkershift hebben die klein is. Je zal er vast uiteindelijk wel aan wennen, maar voor mij was dat een dealbreaker.

En op de doos zal altijd een verkeerd plaatje staan.

• kaaskoekie
Ik heb deze toetsenbord nog van mijn opa gekregen en op een of andere magische wijze heeft deze een lange shift.. Dan zal ik wel een amerikaanse versie hebben ofzo.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-02 07:13
kaaskoekie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 07:33:
[...]

Hoe is het gebruiksgemak van de G110? Typt hij gewoon lekker en zou je er ook een aantal uurtjes mee kunnen gamen zonder kramp? Verder is hij (vergeleken met mijn budget) aan de dure kant. Is dat het echt waard? Zijn die extra euro's goed besteed? Alvast erg bedankt als je even hierop wilt antwoorden :)

Edit: Verder lees ik op veel reviews dat dr linker shift kleiner is dan op het plaatje. Wen je hier uiteindelijk aan of is dit irritant bij het gamen aangezien ik een grote shift gewend ben?
Typt heerlijk en lange game sessie's van +/- 6 uur actief gamen werkt gewoon prima.

Ik had altijd een Razer toetsenbord maar ik gebruik altijd Logitech. Dus nu ook Logitech genomen en je moet wel even wennen aan je macro's. Maar het is wel erg chill.

Ik kan hem zeker adviseren!

• kaaskoekie
Vandaag besteld bij Dixons en kan er waarschijnlijk morgen om. Even testen of hij de "feeling" heeft die ik verwacht van een toetsenbord :)
Pagina: 1