iPhone 4s accu dramatisch in grote steden...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 15:29
Hallo allemaal,

Sinds 2 weken geleden merkte ik dat als ik thuis ben (Hendrik-Ido-Ambacht) mijn batterij langer meegaat dan dat ik in Rotterdam of in andere grote steden ben!

Mijn batterijgebruik is precies hetzelfde als dat ik in Rotterdam ben of thuis zit

Zit zelf in Rotterdam op school en in standby gaat hij met 1% naar beneden in een half uur.
Thuis is dat in 3-4 uur! :(

Wat is de oorzaak? Want thuis heb ik namelijk ook slechter bereik (betonnen muren) dan in mijn school waar ik de volle 5 streepjes heb. :'(

Is er iets dat mijn Netwerk naar een betere verbinding zoekt of iets..?

Is er ook een manier op alleen 3G aan te laten maar dat ik bijvoorbeeld niet gebeld kan worden? misschien een app? :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Heb je thuis wel een 3G verbinding? ik weet in ieder geval dat het gebruik van 3G behoorlijk wat van je batterij vergt. Wanneer je 3g uit zet, gaat je telefoon in ieder geval een stuk langer mee.

Volgens mij is het niet mogelijk alleen 3G aan te laten (en dus 2G uit). Volgens mij zou dat overigens ook weinig verschil maken in het verminderen van je batterijduur, in tegenstelling tot 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03
Knamix schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:20:

Is er ook een manier op alleen 3G aan te laten maar dat ik bijvoorbeeld niet gebeld kan worden? misschien een app? :+ 8)7
Nee, maar hoezo zou je dat willen? Als je 3G bereik hebt, bel en word je gebeld over 3G, het is niet alsof je niet kan bellen over 3G.

Probeer in Rotterdam/je school eens uit hoe het is als je 3G uitzet en enkel 2G gebruikt. Is het verbruik dan nog zo extreem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Je zegt het eigenlijk zelf al. Thuis heb je slechter bereik. Je telefoon zal dus het zendvermogen omhoog zetten om de Quality of Service te verbeteren. In principe zou je in een drukke stad juist minder verbruik moeten hebben aangezien de telefoon minder vaak een aanvraag naar een betere zendmast hoeft te doen. Maar het is van wat meer factoren afhankelijk.
Knamix schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:20:

Vast wel. In de App store.
thaan schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 00:24:
[...]

Nee, maar hoezo zou je dat willen? Als je 3G bereik hebt, bel en word je gebeld over 3G, het is niet alsof je niet kan bellen over 3G.

Probeer in Rotterdam/je school eens uit hoe het is als je 3G uitzet en enkel 2G gebruikt. Is het verbruik dan nog zo extreem?
Bellen over 3G? 3G is een bundel van technologieën die communicatie mogelijk maken. Technisch gezien bel je niet 'over' 3G, maar over GSM (2G technologie).

Als een telefoon als optie heeft het "uitzetten van 3G", dan wordt daar over het algemeen de 3G data technologieën mee bedoeld. Dus een degradatie van HSDPA naar UMTS of GPRS. HSDPA is trouwens 3.5G.

[ Voor 29% gewijzigd door Oyster op 30-05-2013 00:35 ]