Beste Tweakers,
Ik wil een nieuwe game pc voor mezelf maken maar ik loop vast op een aantal onderdelen waar gewoon te veel keuze in is. En in plaats van zelf te gaan lopen gokken en iets fout te doen vraag ik het liever aan de experts.
Ik heb een budget van +/- 900 euro voor het systeem verder ben ik niet vies van 2de hands spul dus als er iets leuks staat bij vraag en aanbod laat mij het aub weten.
Wat ik wil doen met het systeem?
Ik ben vooral van plan te gamen ik vind met een investering van 800 euro dat ik toch zeker 3 jaar lang goed zou moeten kunnen gamen. Ik speel vooral spellen zoals World of warcraft, skyrim, fallout enz. En ik zou het fijn vinden als ik de meeste hiervan op High zou kunnen draaien.
Componenten die ik zelf al heb en plannen voor toekomst?
Ik heb een muis toetsenbord 24 inch beeldscherm en 2.1 speakers.
Verder zoek ik nog een leuke headset met micorfoon voor het gamen dus als iemand een voorstel heeft hoor ik het graag!
----------
Wat ik tot nu toe heb:
- Kast Fractal Design Define R4 Pearl Black 100,- (Puur voor het design gekozen ik hou niet zo van dat schreeuwerige. Het leek met dat dit allemaal zou passen).
- Voeding Corsair CMPSU-500CX 57,- (500w leek me genoeg maar mag uiteraard meer)
- Processor nog niks (ik heb goede ervaringen met AMD maar een leuke 2de handse i5 of i7 is zeker welkom)
- Moederboard nog niks (zolang er 2 of meer usb3 pooten aanwezig zijn en plaats voor eventueel een 2de videokaart ben ik tevreden)
- Video kaart nog niks (ik heb slechte ervaring met ATI dus ik zit zelf aan een NVIDIA kaart te denken maar het zijn er zo extreem veel dat ik geen idee heb welke goed voor mij is).
- RAM nog niks (minimaal 8gb maar mogeljik 16gb als daar budget voor is)
- Harde schijf Seagate ST2000DM001 2 TB 80,- (geen ervaring met seagate maar dit leek mij goed)
- SSD Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 120GB 130,- (Dit leek me een goede)
- Blue ray brander ASUS BW-12B1ST 90,- (Voor het branden van blue ray films).
--------------
Overzicht van tot nu toe.
Advies en op/aanmerkingen zijn welkom.
En bedankt voor jullie hulp alvast.
Ik wil een nieuwe game pc voor mezelf maken maar ik loop vast op een aantal onderdelen waar gewoon te veel keuze in is. En in plaats van zelf te gaan lopen gokken en iets fout te doen vraag ik het liever aan de experts.
Ik heb een budget van +/- 900 euro voor het systeem verder ben ik niet vies van 2de hands spul dus als er iets leuks staat bij vraag en aanbod laat mij het aub weten.
Wat ik wil doen met het systeem?
Ik ben vooral van plan te gamen ik vind met een investering van 800 euro dat ik toch zeker 3 jaar lang goed zou moeten kunnen gamen. Ik speel vooral spellen zoals World of warcraft, skyrim, fallout enz. En ik zou het fijn vinden als ik de meeste hiervan op High zou kunnen draaien.
Componenten die ik zelf al heb en plannen voor toekomst?
Ik heb een muis toetsenbord 24 inch beeldscherm en 2.1 speakers.
Verder zoek ik nog een leuke headset met micorfoon voor het gamen dus als iemand een voorstel heeft hoor ik het graag!
----------
Wat ik tot nu toe heb:
- Kast Fractal Design Define R4 Pearl Black 100,- (Puur voor het design gekozen ik hou niet zo van dat schreeuwerige. Het leek met dat dit allemaal zou passen).
- Voeding Corsair CMPSU-500CX 57,- (500w leek me genoeg maar mag uiteraard meer)
- Processor nog niks (ik heb goede ervaringen met AMD maar een leuke 2de handse i5 of i7 is zeker welkom)
- Moederboard nog niks (zolang er 2 of meer usb3 pooten aanwezig zijn en plaats voor eventueel een 2de videokaart ben ik tevreden)
- Video kaart nog niks (ik heb slechte ervaring met ATI dus ik zit zelf aan een NVIDIA kaart te denken maar het zijn er zo extreem veel dat ik geen idee heb welke goed voor mij is).
- RAM nog niks (minimaal 8gb maar mogeljik 16gb als daar budget voor is)
- Harde schijf Seagate ST2000DM001 2 TB 80,- (geen ervaring met seagate maar dit leek mij goed)
- SSD Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 120GB 130,- (Dit leek me een goede)
- Blue ray brander ASUS BW-12B1ST 90,- (Voor het branden van blue ray films).
--------------
Overzicht van tot nu toe.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,80 | € 89,80 |
| 1 | Asus BW-12B1ST Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 120GB | € 99,- | € 99,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 401,15 | |
Advies en op/aanmerkingen zijn welkom.
En bedankt voor jullie hulp alvast.
[ Voor 30% gewijzigd door Deks.Ter op 28-05-2013 14:15 ]