Lan Party Server/Locatie/Spelers

Pagina: 1
Acties:

• MapacheLoco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01 22:55
Hallo Tweakers,

Ik wil binnenkort in de zomer een lan-party organiseren in omgevingen van Groningen. (of Zwolle als dat beter uitkomt) En naast alle standaard dingen wil ik het dit jaar groter doen en met een server.

Wat voor server (liefst goedkoop) is handig om alle spelen een dedicated server op te maken. En hoe krijg je deze goed op het netwerk aangesloten?

ten tweede welke locaties zijn evt goed voor lan parties in omgevingen Groningen / Zwolle. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben in deze omgevingen?

en als laatste wij zijn vaak met hooguit een groep van 8 mensen. Dit keer willen we het is met meer mensen doen, zou ik ook via tweakers een topic mogen maken om te kijken of mensen mee willen doen? of is dat een beetje vreemd. Ik ga er vanuit dat er ook tweakers zijn in groningen die wel van een gamepje houden :)

overigens de games die we spelen zijn deze:

Shooter
Unreal Tournament 2004
Counter strike 1.6
Call of Duty MW2
Left 4 Dead
Quake 3
Call of duty 4

Strategy
Warcraft 3 tft Tower defence (legion TD)
Age of Empires 2

Race
Trackmania
Flatout2

Diversen
Atomic Bomberman
GTA 2

Verwijderd

probeer eerst een lan party. je moet wel wat investeren. voor hoeveel man wil je die lan doen en waar? ik zit in het bestuur van Frag lan project. en we spelen de zelfde games ongeveer. kiek is op flp.filetap.com. mvg grunnn117 bestuurder frag lan project

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er rekening mee dat sommige van de spellen die je noemt uitermate (frustrerend) instabliel zijn bij veel spelers (GTA2) en dat andere niet (zonder hack) met private servers kunnen werken (CoD MW2), waardoor je een internetverbinding nodig hebt.

Dat is gelijk je eerste grote vraag: wil je een internetverbinding hebben voor de deelnemers?
- zo ja moet je ook een *goede* verbinding hebben, zorgen voor QoS (lees: dat Torrent clients ofzo de boel niet plat trekken). Dan zal die goede verbinding (geen sinecure in grote zalen!) de belangrijkste factor zijn in de keuze van een zaal.
- zo nee, hou er rekening mee dat vrijwel alle nieuwe spellen internetverbinding vereisen en dus geen optie meer zijn. Willen je gasten alleen 'oude meuk' spelen? Zo ja, no problem. Zo nee, toch maar naar internetverbinding kijken. Als je geen verbinding hebt, zorg ook voor alle relevante updates en content voor games op een server.

Oslik blyat! Oslik!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De zomer is bijna voorbij .. is dit topic uberhaupt nog wel actueel? ;)

Tijd voor een nieuwe sig..