Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RDP sessie stopt op specifieke website.

Pagina: 1
Acties:

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:31

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Goed, normaal is google your friend maar elke suggestie die ik daar vind werken niet dus vandaar dat ik hier maar om hulp ga vragen.

situatie
Een aantal medewerkers maken met een HP T5540 thin client, draaiend op Windows CE 6, verbinding met een Windows Server 2008 R2 via het alom bekende RDP protocol. Dit werkt gewoon naar behoren.

Echter als een medewerker naar de site www.bonusan.nl (noodzakelijk dat ze hier op kunnen) dan klapt de sessie er op gegeven moment uit met de melding
because of a protocol error this session will be disconnected. please try connecting to remote computer again
Sessie blijft actief op de server en zodra je inlogt kun je meestal verder. Soms komt je in een loop omdat de site je er gelijk weer uit gooit.

Er wordt gesurft met Firefox 21 en de plugins zijn up-to-date. Gebruiker onafhankelijk. Of ik nu inlog als 1 van de medewerkers, eigen test account of administrator. Gebeurd ook op verschillende thin clients dus niet 1 rotte appel. Hij crasht mits ik het vanaf die thin clients probeer.\

Log ik echter in via RDP op mijn laptop (windows Vista) is er niks aan de hand.

zelf ondernomen

Zoals gezegd, google kapot gezocht en meerdere oplossingen geprobeerd zonder resultaat.
Change the RDP Compression setting on the server to "Balances memory and network bandwidth" (recommended) or "Optimized to use less memory" using Group Policy. If using Windows Server 2008 R2 you may also choose "Do not use an RDP compression algorithm".
Aangepast, server is tussendoor gereboot, geen enkel effect

In de client themes uitgezet. Geen effect.

Beveiligingsniveau van de RDP aangepast. Geen effect.

Thin Client upgedate naar de meest recente CE 6 versie. Geen effect

Iemand toevallig al eens met dit bijltje moeten hakken en/of nog de verlossende tip behalve niet meer naar die site te gaan?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Probleem ook aanwezig in IE?

• Mr.Monk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 22:54
Soms ligt Flash ook te rommelen op die thin-clients (deze updaten of de-installeren). Onder andere in Citrix hebben wij daar geregeld wat problemen mee.

Je zou inderdaad ook een andere browser kunnen proberen.

Virusscanner/firewall op lokale bak uitschakelen zou wellicht kunnen helpen.

Daarnaast zou je een andere RDP client kunnen proberen

Edit: Info toegevoegd.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.Monk op 28-05-2013 13:02 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Met lokale bak doel je op de server? Thin Clients hebben hier geen virusscanner. Andere RDP client is ook niet echt een optie. HP sluit het behoorlijk af :X

browser had ik nog niet geprobeerd. Domme fout van mij.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

Probeer eens 2x client, fijn stukje gratis software. Ook te installeren op HP thinclients :), vergeet niet writeprotection te disablen

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Verwar je nu niet Windows Embedded met Windows CE?

Op embedded kun je makkelijk iets installeren en heb je idd die Write-protection. Windows CE is heel erg uitgekleed :X

Anyways, moest even wat tussendoor doen maar met Internet Explorer werkt het wel gewoon |:( Maar ja die hebben we gedisabled voor de gewone users.... zucht...

/edit: Grom. dat 2x heeft ook een client voor CE. Dacht deze maar even te installeren maar de thin client had niet voldoende schijfruimte meer vrij |:(
Leuk spul zolang het werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Player1S op 28-05-2013 16:27 ]

Pagina: 1