• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Topicstarter
Met mijn band ga ik gebruik maken van videobeelden. Echter, achter deze videobeelden zit ook meerkanaalsgeluid, namelijk een stereo backtrack met bijvoorbeeld pianogeluiden en een monokanaal met een clicktrack die ervoor zorgt dat wij in sync blijven met de piano.

Mijn oplossing is om de video's op dvd te zetten met 5.1 geluid. Dit brengt echter nogal een risico met zich mee, omdat dat het een optisch medium is, en de boel dus makkelijk kan overslaan, vuil worden etc. De drummer stuurt het geheel aan, dus de dvd-speler zou dan op het drumpodium staan, want nu ook niet echt bevorderlijk is voor de stabiliteit.

Dus ik ben eigenlijk op zoek naar andere ideeën hoe ik dit zou kunnen oplossen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Misschien heel simpel gedacht maar zelf zou ik denken aan het omzetten van de gemaakte dvd naar bijvoorbeeld een mkv-bestand. Op een usb-stickje zetten en afspelen op een mediaspeler. Geen bewegende onderdelen dus geen kans op overslaan.

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

Topicstarter
S1NN3D schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:59:
Op een usb-stickje zetten en afspelen op een mediaspeler.
zou best eens een goeie optie kunnen zijn. Ik denk ook over een laptop. Het projectiescherm instellen als tweede scherm. Dan heb je ook geen interactiefeedback op het projectie scherm, maar dan zit je weer met allemaal losse kabels natuurlijk. Welk flexibeler, want je kunt je speellijst gewoon in vlc of welke andere player dan ook droppen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik weet niet of je een HDD/laptop bij dat soort dingen wilt hebben, ga voor flash memory/solid state...

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

Topicstarter
ok, een mediaspeler zou dus ideaal zijn daarin zeg jij eigenlijk ook?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, ideaal genoeg, in ieder geval, als je wilt experimenteren, en flexibiliteit wilt, bouw hem zelf, al dan niet met een rbpi of ouya, vooral de verschillende audio tracks simultaan KAN complex zijn.

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

Topicstarter
Umbrah schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:01:
Yup, ideaal genoeg, in ieder geval, als je wilt experimenteren, en flexibiliteit wilt, bouw hem zelf, al dan niet met een rbpi of ouya, vooral de verschillende audio tracks simultaan KAN complex zijn.
Die audiotracks gooide ik eerder altijd gewoon in een AC3 file, met 5.1 geluid. Als je dan alleen de front stereo en subkanaal gebruikt voor de click lukt dat goed. Dus dat moet lukken. RBPI of Ouya, daar moet ik even induiken, want dat zijn nieuwe termen voor me.
Pagina: 1