Ik weet dat dit een hele oude topic is maar ik reageer toch even voor lezers met hetzelfde probleem.
Ik heb mijn inspiron 15R in Januari 2013 gekregen voor mijn 18de verjaardag. Ik koos dell omdat ik wel dacht dat de kwaliteit goed was en het vertrouwde... Bam 700 euro uitgegeven...
Ook ik had last dat als ik spellen speelde dat hij niet naar mijn amd grafische kaart overschakelde, na ongeveer 6 maanden vroeg ik dat dus aan iemand die er meer verstand van had. Die zij dat je dat in Catalyst control centre moest regelen. Dus ik probeer die op te starten, geeft die aan dat er niks op dit moment verandert kan worden! Ik uiteindelijk Dell bellen. Die geven aan dat mn kaart kapot is en sturen een monteur (had onderhand ook al dode pixels die zijn snel opgelost door nieuw scherm) langs. Afijn kaart vervangen maar doet het nog steeds niet, daarna 4 keer terug gegaan naar Dell voor reparatie is nooit gerepareerd wat raar is want alle drivers zijn vernieuwd en zo'n beetje ieder onderdeel in mn laptop...
Nu krijg ik na 200 keer bellen en sinds afgelopen zomer met Dell vechten ein-de-lijk een nieuwe computer Een inspiron 7000.... heb hem nog niet ontvangen maar heb wel afschrikkende reviews gelezen... naja ik mag niet klagen... kortom als je catalyst control centre het niet doet meteen bellen!!!