Toon posts:

u-ATA 66 + u-ATA 100, kan dit????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor mijn school heb ik een u-ATA 66 bracket moeten kopen. Deze om zo mijn harde schijf mee te kunnen nemen. Nou is de harde schijf die ik nu in mijn comp heb ziteen een u-ATA 66 dus deze komt in de bracket.

Ik wil een nieuwe harde schijf aanschaffen en die als primairy master gebruiken, alleen tegen woordig zijn dit allemaal u-ATA 100.

Kunnen deze twee nu zonder problemen bij elkaar of moet ik toch een tweede u-ATA 66 kopen??? Aan allebei de kabels naar de harde schijven komt ook een cdrom of een brander te hangen!!

alvast bedankt

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
zoals ik het begrijp heb je dus die 66....
als je die nou als slave hangt ofzo...en dan een nieuwe als master, zijn dr toch geen problemen meer...
of snap ik het niet helemaal :?

Verwijderd

Wanneer gaan ze eindelijk een FAQ over harddisks configurations maken?

harddisks op een kabel en slikkers op een andere kabel

ATA100 en ATA66 werken samen goed op dezelfde kabel, alle kabels en bakjes ATA66 compartibel is ook goed voor ATA100

master slave moet je zelf nog instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed bekijk moet ik de harde schijven allebei op primairy zetten en de cdroms op secondairy IDE.

De u-ATA 66 en de u-ATA 100 kunnen dus gewoon allebei op dezelfde kabel.

Ps. wat ik ook vaak zie: is als je twee harde schijven in je comp heb dat er dan bij de boot wordt vermeld dat je geen 'conductor cable' heb geinstalleerd.

Geeft dit problemen??? En wat voor kabel is dat?

Verwijderd

Idd, gewoon 2 HD's op IDE0, en brander/cd-rom op IDE1.

Snelste hd (bootdisk) als master, andere als slave...piece of cake.

Verwijderd

je ata100 schijf zal wel op ata66 gaan draaien....

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ATA100 en ATA66 werken samen goed op dezelfde kabel, alle kabels en bakjes ATA66 compartibel is ook goed voor ATA100
NEE!!!!!

Een ATA66 bracket is niet compatibel met ATA100. Daarvoor moet je een apart bracket kopen of op ATA66 werken met je ATA100schijf.
Pagina: 1