Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bij m'n nieuwe Sony Xperia ZL heb / had ik honderden wakelocks vanuit deep-sleep door:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KN64wvVueTBWCRbm7C6zUNh3/full.jpg

Op non-Sony telefoons is het vooral com.android.phone die zorgt voor honderden wake-ups.

Om het Xperia Z-topic wat schoon te houden vanaf CLB in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2"
even dit nieuwe topic. Deze service is te 'force closen', waardoor je geen wake-ups meer krijgt, dat is fijn zou je zeggen, maar user DoubleYouPee1 heeft dit wat verder uitgezocht (was mij namelijk niet bekend): "Het is gemaakt batterij te besparen tijdens 3G...alleen als je netwerk het niet ondersteunt dan blijft hij wachten op een signaaltje van je netwerk die er nooit komt. Dan gaat je smartphone dus minder snel in deep sleep"

Het is bedoeld om een beter 3G-datasignaal te houden en de batterij zonodig te besparen vind ik via XDA.

Zelf heeft hij als provider Simyo die hier geen ondersteuning voor heeft. Zodoende heeft hij fastdormancy.apk/odex verwijderd (root-acces nodig) omdat het dan alleen maar averechts werkt. Simyo
heeft er geen ondersteuning voor, telefoon wacht zonder resultaat op het 'signaaltje' en dat is niet echt top.

Zelf heb ik Vodafone die wel ondersteuning biedt voor 'fast dormancy', maar wat is nu handig om te doen...
Na elke restart kan ik het gelijk 'force closen' dan krijg ik dus geen wakelocks meer te zien van deze service. Helemaal freezen met Titanium Backup heeft geen effect en un-installen met TB zie ik eigenlijk niet zitten.
Als ik het force-close blijft alles (voor zover ik zie) werken, maar is dit nou theoretisch goed of juist niet...
Bespaar ik bij het uitschakelen van deze service, theoretisch nou wel of geen batterij, what would you do?

Als jullie informatie hebben over andere providers die het wel / niet ondersteunen, let me know!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:36
Ik zou het freezen via titanium backup of backuppen op je sd kaart en dan verwijderen, mocht je het alsnog weer terugwiklen draaien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Maar aangezien ik VF heb die er ondersteuning voor heeft, wordt er dus gezegd dat aan laten staan 'beter is'

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Als het inderdaad gemaakt is om batterij te besparen en als Vodafone het inderdaad ondersteunt...waarom zou je er dan iets mee doen? Gewoon laten staan dus!

Aan de andere kant kan je het natuurlijk altijd testen. Zet het 1 dag uit en laat het 1 dag aan en gebruik die 2 dagen je telefoon zo min mogelijk. Kijk dan in de batterij-instellingen of in een app als BetterBatteryStats. Als het uitzetten een negatief effect heeft of als het weinig verschil maakt: laten staan. Als het uitzetten de batterij bespaart: Verwijderen maar ;)

[ Voor 7% gewijzigd door thefal op 28-05-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Omdat het dus honderden wake-ups geeft en mij dat persoonlijk niet bepaald 'energiebesparend' lijkt...
Testen kan natuurlijk, maar dan heb je nooit hetzelfde gebruik gezien op twee verschillende dagen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Als ik moet testen doe ik desnoods een week op mijn dumbphone van 5 jaar geleden :P

Maargoed volgens mij is dit net zoiets als een 2GHz Processor tegenover een 1,9GHz, de ene zal sneller zijn maar het maakt waarschijnlijk zo weinig uit dat ik er niet te veel moeite voor zou doen, vooral als ik al die instructies en warnings lees:

- When the battery is below 10-5% it looks like the modem has a hard time to 'lock' a mobile signal, this after a reboot and entering the pincode. This doesn't occur that often when not edited.
- When ending a call or rebooting the phone it might give you this message more often. This when trying to call, text or use mobile data: 'Reorganizing internal processes. Please try again after a short while.'
- Phone sometime looses mobile network signal randomly. This happens when you are in an area with not that many antennas.

Just my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:08
Op de XperiaZ heeft telephony.db geen veld 'fast_dormancy'.
Ik heb fastdormancy.apk/odex gerenamed en ik zal eens testen of alles nog werkt zoals eerst (op de wakelocks na)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik heb getest afgelopen dagen, met en zonder... Batterijduur maakt niet uit voor zo ver ik zie...
In het skippen van 3G naar H naar H+ naar WiFi vind ik vooralsnog ook geen verschillen zitten...

Heb wel duizenden wake-locks per dag staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Heb m'n telefoon vandaag geüpdatet naar nieuwere firmware en dit lijkt ook aangepakt te zijn...
Waar ik normaal duizenden wake-ups had in 3,5 uur tijd, heb ik er nu zo'n 350 staan... Looks fine dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Enig idee hoe het zit met de ondersteuning van T-Mobile? Op mijn S4 heb ik ook als kernel wakelock fast dormacy staan. Ik heb het met het gokhanmoral tooltje uitgeschakeld, maar het is er nog steeds.
Pagina: 1