Asus laptop met HD6470M die niet werkt

Pagina: 1
Acties:

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Hallo,

ik heb op dit moment een HD6470M in een Asus laptop zitten: http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/X54H#specifications

In de versie van mij zou volgens de sticker een HD6470M moeten zitten. Echter na een complete herinstallatie van de laptop gebeurt het volgende:

1.) Installatie standaard driver. Autodetect van AMD zegt "Het is een 64XXM" serie, dus je moet deze driver hebben. Na die installatie zegt deze "Je hebt geen videokaart, dus ik doe niks"
2.) Beta driver geeft gewoon een compleet zwart scherm. Kan op de achtergrond van alles doen, maar scherm is gewoon heel donker. Catalyst control center kan ik niet starten ivm .Net framework wat ontbreekt. En alleen als ik het ding onder een zeer bepaalde hoek houdt, dan kan ik net wat pixels zien.

Wat is hier aan de hand? Ik moet hem dus nu compleet opnieuw installeren, want de drivers weghalen in safe mode kan niet. Terug gaan naar recovery, zelfde issue, zwart scherm.

Iemand ideeën wat hier kan zijn?

TL;DR

HD6470M, standaard drivers werken niet. Beta drivers geven zeer donker scherm, kan brightness e.d. niet aanpassen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Wat gebeurd er met de Windows drivers, ga eens naar apparaatbeheer en zie of daar een uitroepteken staat.

Johann Sebastian Bach

• corset
Na een kale installatie hebben de volgende een uitroepteken:

Ethernet Controller
Network Controller
PCI Simple Communications Controller
SM BUs controller
USB controller

Network haal ik weg met de wifi drivers
SM bus haal ik weg met de chipset drivers
USB met de USB 3.0 driver (heb 1x USB3 poort)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:54
lanerios schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:41:
Hallo,

ik heb op dit moment een HD6470M in een Asus laptop zitten: http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/X54H#specifications

In de versie van mij zou volgens de sticker een HD6470M moeten zitten. Echter na een complete herinstallatie van de laptop gebeurt het volgende:

1.) Installatie standaard driver. Autodetect van AMD zegt "Het is een 64XXM" serie, dus je moet deze driver hebben. Na die installatie zegt deze "Je hebt geen videokaart, dus ik doe niks"
2.) Beta driver geeft gewoon een compleet zwart scherm. Kan op de achtergrond van alles doen, maar scherm is gewoon heel donker. Catalyst control center kan ik niet starten ivm .Net framework wat ontbreekt. En alleen als ik het ding onder een zeer bepaalde hoek houdt, dan kan ik net wat pixels zien.

Wat is hier aan de hand? Ik moet hem dus nu compleet opnieuw installeren, want de drivers weghalen in safe mode kan niet. Terug gaan naar recovery, zelfde issue, zwart scherm.

Iemand ideeën wat hier kan zijn?

TL;DR

HD6470M, standaard drivers werken niet. Beta drivers geven zeer donker scherm, kan brightness e.d. niet aanpassen.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik heb ooit met een Acer laptop met een HD5470M gehad dat die met de standaard AMD Mobile drivers ook niets installeerde. Toen ik de verouderde AMD drivers van de site van Acer probeerde te installeren werkte het weer perfect. Alleen kan ik voor de laptop van jouw link geen AMD drivers vinden, kan het ook zijn dat je deze hebt pricewatch: Asus X54HY-SX032V? Niet de X54H maar de X54HY? Zo ja, dan zou ik proberen deze AMD drivers (2011.07.13 update) te installeren die je hier kan vinden: http://www.asus.com/Noteb...54HY/#support_Download_30.

EDIT: Als je de laptop uit mijn link hebt kan je alle drivers installeren via de site van Asus hierboven :) PCI Simple Communications Controller en SM BUs controller en USB controller krijg je denk ik weg met de Intel Chipset drivers.

[ Voor 4% gewijzigd door Sirhc_95 op 28-05-2013 11:37 ]

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2025
Wat vaak gebeurd bij fabrikanten is dat ze de videokaart modden zodat de *.ini moet worden aangepast om de drivers te laten werken. probeer even met je serienummer bij de fabrikant een driver te downloaden

-

• corset
Jep.. ik zag dat ik de verkeerde laptop zat te bekijken qua drivers. Sorry mensen! Ben nu hopelijk de goede aan het installeren.

Nogmaals excuses voor de gigantische derp actie

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2025
beter dat je er snel zelf achter komt als dat je er veeeel later achter komt!

-

• corset
Alles werkt weer, krijg alleen nog steeds die ethernet en PCI niet weg, maar gebruik ik nooit.

Bedankt iedereen

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:54
lanerios schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:05:
Alles werkt weer, krijg alleen nog steeds die ethernet en PCI niet weg, maar gebruik ik nooit.

Bedankt iedereen
Het uitroepteken bij ethernet zou moeten verdwijnen door het installeren van de lan driver vanaf deze site : http://www.asus.com/Noteb...54HY/#support_Download_30. Voor de Pci simple communications controller zou je het volgende kunnen doen. Klik in apparaatbeheer bij Pci simple communications controller met de rechtermuisknop, dan eigenschappen, vervolgens klik je in het nieuwe venster op details en dan selecteer je hardware ID's. Deze kan je vervolgens hier http://www.pcidatabase.com/ invullen waarna je de fabrikant van het onderdeel te zien krijgt. Daardoor wordt het al een stuk makkelijker om een goede driver van de site van Asus te selecteren :) Het zou misschien je bluetooth adapter kunnen zijn las ik op een ander forum, maar ik weet niet of jouw laptop bluetooth heeft?

EDIT:
Quote:
Author: Ancok Posted: 7/8/2011 11:25:00 AM

Hi, im having trouble with my PCI Simple communications controller can you please tell me where I can find or download driver?

my specs are :
Asus A43SV
Windows 7 profesional 32bit

Board : ASUSTeK Computer Inc. K43SV (CPU 1)
video : Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz)
NVIDIA GeForce GT 540M
processor : Intel Processor core i3 @ 2.10GHz
Sandy Bridge 32nm Technology

Help me please thanks

Hi A..

That is generally a problem resolved by installing the Intel management engine...

Version V7.0.0.1118
Het uitroepteken bij de Pci simple communications controller zou je dus waarschijnlijk kunnen oplossen door dit te installeren van de driverpagina van Asus :)

Version V7.0.0.1144
Description Intel Management Engine Interface
File Size 12,11 MBytes
update 2011.01.17

[ Voor 29% gewijzigd door Sirhc_95 op 28-05-2013 15:21 ]

Pagina: 1