Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Joomla]goede prijs voor een webshop

Pagina: 1
Acties:

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11 09:19
Hallo,

een kennis van mij wilt graag een webshop beginnen, hij heeft mij om advies gevraagd omdat ik enige kennis heb van ICT ( echter niet van webdesign/hosting/websites e.d. ).
nu is mijn vraag, wat is een goede prijs voor het designen van een webshop in Joomla? ik heb iemand gevonden die dit wel wilt doen, maar ik vraag me af hoeveel tijd je daar ongeveer aan kwijt bent,
wat is de updatefrequentie van het CMS Joomla, ( degene die de sites bouwt kwam met de melding dat zolang het werkt er niets geupdate hoeft te worden, toen gingen er bij mij direct een paar belletjes te rinkelen ) zijn er nog andere punten waar ik rekening mee moet houden ?
hoe makkelijk is het voor mij om een update te draaien van het CMS, of moeten er dan ook in de source vanb de shop dingen worden aangepast ? kijk ik zelf nog over belangrijke punten heen ?
of is het misschien beter om bij bijvoorbeeld bij Strato/Mijnwebshop.nl of een dergelijke site een website af te nemen ?

Alvast bedankt,
Mvg. Jeroen

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je kan vrij lang bezig zijn met een goede webshop in elkaar zetten met Joomla. Waar echt alles feilloos werkt.

Ik zou gewoon bekijken wat je per uur ongeveer wil vangen en bedenken hoelang je denkt bezig te zijn met het systeem in elkaar te zetten.

Dan kom je er al snel achter dat de opdrachtgever, niet meer dan 2 euro in het uur in gedachte had ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Een webshop in alleen joomla is een crime, daar moet op z'n minst goede webshop software bijzitten (zoals virtuemart).

In principe hoef je joomla niet te updaten, behalve als security updates zijn en tegenwoordig is dat net zo simpel als met WordPress (een druk op de knop).

Ik zou, als ik jou was, gewoon een paar bedrijven vragen naar hun oplossing en daar de beste uit kiezen (selectie zou wel moeten lukken als je een goede ICT achtergrond hebt).

Tijd is overigens afhankelijk van je wensen... Een design maken, implementeren en de software uitrollen kost al gauw een week.

[ Voor 12% gewijzigd door BtM909 op 28-05-2013 10:55 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Aangezien die het heeft over dat ie "iemand" heeft gevonden, betwijfel ik of hij op zoek is (budgettechnisch) naar een bedrijf.

Verder is mij niet duidelijk wat de wensen en eisen zijn, want dat is wat uiteindelijk de kosten bepaalt. Moet er een custom design bij ontworpen en ontwikkeld worden bijvoorbeeld? Of is een standaard template genoeg? Zijn er specifieke functionele eisen (bijvoorbeeld bij kleding kan het snel ingewikkelder worden)?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Aangezien die het heeft over dat ie "iemand" heeft gevonden, betwijfel ik of hij op zoek is (budgettechnisch) naar een bedrijf.
Ik hoop dat TS begrijpt dat het uit de lengte of de breedte komt ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11 09:19
Bosmonster schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:58:

Verder is mij niet duidelijk wat de wensen en eisen zijn, want dat is wat uiteindelijk de kosten bepaalt. Moet er een custom design bij ontworpen en ontwikkeld worden bijvoorbeeld? Of is een standaard template genoeg? Zijn er specifieke functionele eisen (bijvoorbeeld bij kleding kan het snel ingewikkelder worden)?
Budgettechnisch is een paar honderd euro voor de opbouw ( max 400,- eigenlijk ) en vervolgens natuurlijk kosten van Hosting en domeinnaam erbij, denk inderdaad niet dat ik daar een bedrijf voor kan vinden die dat regelt.

een complete template hoeft niet, een logo in de bovenhoek is voldoende, het gaat om een shop voor vrouwenschoenen, dus verschillende modellen/maten/kleuren e.d. verder is betaling met i-Deal en een verzendmodule voor PostNL ook benodigd.

ik snap zelf ook dat dit niet veel geld is, het gaat om een beginnend ondernemer die nu vooral op braderies en markten actief is die er een webshop bij wilt gaan doen, er is dus domweg niet meer budget.

heeft er iemand ervaringen met een Strato ( of soortgelijke ) webshop ?

Alvast bedankt,
Mvg. Jeroen

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 23:59

markvt

Peppi Cola

Je kan ook een kant een klaar pakket overwgen zoals bijvoorbeeld:
http://www.mijnwinkel.nl/
Kan je ook zelf een stijl inladen enz.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Die dingen zitten allemaal (met modules) in Virtuemart, verzendmodule voor PostNL ligt erzelf aan hoe ver je wilt gaan, maar een goede parcelware integratie kost al 50 euro.
Ik zou zeggen, installeer Joomla + Virtuemart (sowieso handig om een beetje mee te kloten) en gooi er een logo in, vervolgens vraag je of het zo goed is, en waarschijnlijk wil hij toch een eigen thema en dan dat gaat veel meer geld kosten ;)

Last.fm | Code Talks

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Klinkt een beetje als: ik wil wel een webshop, maar dan risicoloos dus geen investering, en eigenlijk ben ik niet overtuigd dat het voor mij gaat werken...

400 euro is absoluut helemaal niets, dat is meer een budget waar een neefje met scriptvaardigheden zich prettig bij zal voelen.

Ik bedoel het niet denigrerend hoor :) Maar als het op deze manier opgepakt wordt zal het ook niet iets worden en zul je alleen maar tijd/ergernis kwijt zijn aan iets wat niet werkt zoals je zou willen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Mwah, dat ben ik niet helemaal met je eens André. Tuurlijk ga je hier geen custom software voor laten ontwikkelen, maar er zijn genoeg kleine ondernemers die prima uit de voeten kunnen met initiatieven als mijnwinkel.nl of zelfs een Amazon webshop bijvoorbeeld. Daar zijn minimale kosten aan verbonden, maar geven je wel je online kanaal.

J-roenn: Dat zijn dan ook de richtingen waar je in moet denken, ipv zelf hosting/joomla/virtuemart/parcelware/ideal/etc gaan proberen te integreren voor 400 euro.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 19:37
let wel dat Joomla met virtuemart voor amateurs niet echt altijd makkelijk werkt.
om producten e.d. goed te krijgen kan best wat tijd in zitten.

en ik neem aan dat je bij een webshop regelmatig even snel een product wilt updaten, als je vriend dit ook zelf wilt kunnen dan raad ik je een pakket aan mijnwinkel.nl o.i.d. deze zijn vaak makkelijk te begrijpen voor mensen die er niks vanaf weten.

tevens hoef je inderdaad niet te updaten zolang het werkt met Joomla, als je echter te lang wacht dan kan je niet meer automatisch updaten en is een handmatige update nodig.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

J-roenn schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:36:

of is het misschien beter om bij bijvoorbeeld bij Strato/Mijnwebshop.nl of een dergelijke site een website af te nemen ?
zolang je geen specifieke eigen 'customising' wensen hebt, die niet in een pakket vaak als 'standaard' opties zitten, is het zeker aan te raden om gewoon een standaard aanbod te kiezen...

dat beperkt misschien je vrijheid o alles naar eigen wens in te richten, maar bied vaak meer stabiliteit en support.

Enkel als je een zeer specifiek eigen wensen hebt, die impliceert dat je niet meer met een custom oplossing kunt komen maar deze helemaal wilt aanpasen om heel specifiek te voldoen aan je eigen bedrijfsmodel, heeft het zin te kijken naar een custom oplossing en ook eigen ontwikeling te laten doen of een vorm van custom beheer.

Vaak is dat veel duurder en vergt een beter begeleid ontwikkelingsproces en ook een goede wergave van wat je nu precies wilt (utieindelijk kan het ook zeker voordelen hebben, maar enkel wanneer dit hele proces dus ook goed onderhanden genomen wordt)

bij het kiezen voor een 'standaard' oplossing is het gewoon zaak meerdere all-in-offertes te vragen en te kijken wat die precies bieden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Voor dat budget zou ik inderdaad eens gaan kijken bij websites als mijnwebwinkel.nl, mijnwinkel.nl en shoptrader.nl.

De gemiddelde prijs voor dergelijke webshops is een keer 15 euro per maand. Dan kun je met 400 euro zeker 2 jaar gebruik maken van de webshop. De meesten hebben ook nog een een gratis pakket, dan kun je dus eerst kijken of het wat is en daarna overgaan op een betaald abonnement met alle toeters en bellen.

Met de bovenstaande heb ik geen ervaring, het is slechts een voorbeeld. Er zijn er veel meer, gewoon even zoeken op google.

Zelf maak ik overigens ook webshops in Wordpress zonder 'webshop plugins'. Voor de meeste klanten is het allemaal teveel en echt mooie oplossingen zijn er niet. Je bent óf niet helemaal vrij in ontwerp óf het is te lomp en te groot óf het is veel te traag. Uiteindelijk is het dan allemaal nog net niks.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Webshops in elkaar zetten is een kunst op zich. Er is geen gouden hamer, en er zijn vele slechte en vele goede oplossingen. Het ligt sterk aan het type producten dat je gaat aanbieden, maar ook het aantal verschillende producten, de doelgroep, en hoe "compleet" een oplossing je wil bieden aan je bezoekers.

Ik lees in je TS dat je geen ervaring hebt met het ontwerpen van zoiets, want je weet niet hoe lang het duurt.

Ten eerste, wat versta je onder ontwerpen?
1) Visual design. Het is een webshop, dus je kunt veel hergebruiken van de omliggende website (als die er is...) Maar er zal wel iets ontworpen moeten worden. Hier kun je zoveel tijd aan besteden als je maar wilt (maar doe het wel, anders wordt het een rommel!)
2) Interaction design. Dit moet je absoluut doen, want een webshop is een complex geheel. Maar zoals gezegd, het is een kunst apart. In deze stap maak je je wireframes, bepaal je de flow, specificeert wat iedere knop en actie allemaal oplevert. Je bent hier minimaal een week mee bezig, inclusief al het vooronderzoek en nette wireframes in elkaar draaien.
3) Gebruikersonderzoek. Voor een grote tent lijkt me dit onoverkomelijk. Als iets beter voor de bezoeker werkt, levert het meer conversie op, daar hoeven we niet over te discussieren. Maar je kunt dit op allerlei manieren aanvliegen. Zeg qua tijd een weekje, als je de mensen bij elkaar kunt sprokkelen om mee te testen (kan bijv je oma of je pa zijn, maar beter, wat mensen uit de doelgroep).
4) Front-end templates. Voordat je PHP of C# of whatever begint te hakken, maak eerst "ideale" html-templates, zodat je weet wat de backend allemaal moet uitspugen. Kijkend naar de webshops die ik heb moeten frontenden voor onze klanten: 2-4 weken, alles bij elkaar.

Dat zijn heel kort door de bocht 4 stappen die je onder "ontwerpen" kun verstaan.

Met de timeline die ik schets, en dat doe ik heel ruw, want ik weet 3x niks van wat je wil gaan doen, denk ik dat je beter naar een standaardoplossing kunt uitwijken.

日本!🎌

Pagina: 1