Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Mac Adressen] achterhalen programma nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Ik loop momenteel stage bij een VMBO school, en we gaan overstappen naar Windows 7 maar daarbij hebben we eerst alle "mac adressen" nodig.

Maar nu is mijn vraag, we hebben totaal geen zin in om 1500 pc(s) te starten en inloggen en dan nog is handmatig alle mac adressen opschrijven.

Kan iemand ons hierbij helpen om de mac adressen achter te halen, ik heb o.a paar programma(s) geprobeerd die ik via google heb kunnen vinden maar geen succes.

Alvast bedankt!

Mvg,

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:59
Misschieten de mac adressen opzoeken in de switch? In de mac adres tabel zit alle mac adressen die aangesloten zijn op een manage switch. Welke switch merk gebruikt dat VMBO school?

• Xerohumoris
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 19:51
nmap? Geeft veel meer informatie en duurt soms erg lang. Maar de MAC adressen lijken mij er wel uit te filteren. Welke argumenten je het beste kan gebruiken weet ik zo niet maar weet wel dat wildcards in ipadressen zijn toegestaan ook "extern"

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Veel mogelijkheden afhankelijk van je setup.:
DHCP config file (als je met vaste IP's werkt)
DHCP logfiles (als je met een pool werkt)

Met een script zou je ook alle IP adressen kunnen afgaan en dan de MAC uit je address table halen (op voorwaarde dat je maar één broadcast domain hebt).

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
en niemand die zich afvraagt waarom mac adressen nodig zijn bij een migratie?

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Nog even los van dat: googlen op een netwerk scanner is dan toch wel het eerste wat je kan doen. Aangezien je niks meld over wat je zelf al hebt gedaan en gevonden ga ik er vanuit dat je dat nog niet hebt gedaan. Je opent je topic in "Programming", watg gaat over het *zelf* ontwikkelen van software. Dat is dus niet de plek om mensen voor je te laten ontwikkelen of de plek als je even snel een stukje software zoekt (in dat laatste geval is het forum zeer waarschijnlijk helemaal niet de juiste plek voor je).

Lees Het algemeen beleid (en dan met name de Quickstart) eventjes door. Daarin staat netjes aangegeven wat voor informatie we in een topicstart willen terugzien. Mocht je dan besluiten om een nieuw topic te openen, doe dat dan wel op de juiste plek. Zie ook Waar hoort mijn topic?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.