Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmau93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 15:53
Beste allemaal,

Momenteel ben ik op zoek naar een HBO opleiding die ik na mijn MBO niveau 4 wil gaan doen.
Ik ben op zoek naar een informatica opleiding waar veel wordt ingegaan op Netwerken en Systeembeheer.
Hierbij kan wel programmeren bij inbegrepen zijn.

Weet iemand een opleiding voor HBO waar ze onder andere Cisco, Microsoft, Linux e.d. geven?
Of bestaat deze opleiding niet?

Had zelf al gekeken naar HBO informatica, maar dat is veel programmeren.

Bedankt.
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:50
Wellicht dat dit wat voor je is? http://www.zuyd.nl/studer...erk-infrastructuur-design

Ik heb de opleiding zelf ook een jaar gedaan, maar ik ben destijds gestopt. Het was niet de richting die ik op wou, maar zoals jij het beschrijft is dit wel een opleiding die bij je past.

Je krijgt linux, Cisco, een beetje programmeren en ook Microsoft server natuurlijk.

[ Voor 56% gewijzigd door JanW op 28-05-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:20

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al gezocht en gevonden ? Het is hier op GoT geen helpdesk, we verwachten ook eigen inzet. Belangrijker nog is dat we het hebben over een studiekeuze en dus je toekomst, des te meer de reden om hier zelf goed onderzoek naar te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmau93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 15:53
Perkouw schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:48:
Wat heb je zelf al gezocht en gevonden ? Het is hier op GoT geen helpdesk, we verwachten ook eigen inzet. Belangrijker nog is dat we het hebben over een studiekeuze en dus je toekomst, des te meer de reden om hier zelf goed onderzoek naar te doen.
Ik heb zelf al diverse steden nagekeken.
Wat heb ik gevonden:

Informatica in Leiden
Deze opleiding bestaat uit 4 deelopleidingen. Na het eerste jaar elke 10 weken zo'n deel ICT opleiding gehad te hebben moet er een keuze worden emaakt. Deze opleidingen zijn:
  1. Forentische ICT (Erg interessant, vind ik ook leuk, maar helaas is dit wel erg veel theorie).
  2. Software Enginering (Programmeren met Java en andere talen in het tweede jaar).
  3. Business IT (Soort van IT manager)
  4. Media Technologie (Gadgets e.d.)
Daarnaast heb je de Hogenschool in Den Haag:

Deze hebben het moderne BIM maar geen directe opleidingen voor HBO CCNA e.d.
In Utrecht heb ik gekeken, maar veel HBO informatica opleidingen geven aan ook te moeten programmeren.

Zelf ben ik in Den-Haag en Leiden op een open dag geweest. Die van Utrecht komt a.s. 6 juni pas.

Groet,
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Informatica zonder programmeren is er eigenlijk niet aangezien je voor vrijwel elke functie gewoon de basis van programmeren moet kennen. De Hogeschool van Amsterdam heeft wel een Informatica opleiding met als afstudeerrichting System en Network Engineering, daar komt relatief weinig programmeren bij kijken.
Wil je echt informatica zonder programmeren kom je uiteindelijk uit bij opleidingen zoals bedrijfskundige informatica, echter laat je de techniek dan wel erg los.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ben je op zoek naar een technisch informatica opleiding. Ik ga dat zelf ook volgende jaar doen op Windesheim (Tenminste als ik word toegelaten). O-)
Natuurlijk heb ik jaar 1 wel gewoon programmeren maar daar kom je zover ik weet in geen 1 HBO opleiding onderuit.

http://www.windesheim.nl/...ture-design-and-security/

Hopelijk heb je hier wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:17:
Volgens mij ben je op zoek naar een technisch informatica opleiding. Ik ga dat zelf ook volgende jaar doen op Windesheim (Tenminste als ik word toegelaten). O-)
Natuurlijk heb ik jaar 1 wel gewoon programmeren maar daar kom je zover ik weet in geen 1 HBO opleiding onderuit.

In deze opleiding zit trouwens ook Cisco een Linux een Microsoft certificaten. (Volgens mij was er ook iets met Citrix maar weet ik niet meer zeker) _/-\o_ een natuurlijk ITIL |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:30
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:17:

Dit komt waarschijnlijk het dichtst bij wat je zoekt. Ik zelf doe BI deeltijd aan het Windesheim maar ken diverse mensen van TI. Sommige lessen worden ook samen gevolgd.
Alleen in het eerste jaar wordt er basis programmeren gevolgd.
De rest is voornamelijk gericht op netwerken en beheer. Denk inderdaad hierbij aan cisco, microsoft, linux, design, infrastructuren, security, etc.
Pagina: 1