Spinnen verjagen uit de auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 23:03
Mijn vriendin heeft ongveer een jaar geleden haar eerste autotje gekocht. Met het autotje is verder niks mis maar hij heeft erg lang in een schuur gestaan denken wij(overal lag zand/aarde en wat plukjes hooi).

Hierdoor zijn er een aantal spinnen in de auto komen wonen die maar niet weg lijken te gaan, wat niet echt leuk is als je al een spinnenfobie hebt :P

We hebben de auto al een aantal keer goed schoon gemaakt en al 3 of 4 grote kruisspinnen weggehaald en in het begin ook al een aantal spinnen nestjes, maar na een uurtje hangt er weer spinnenrag in de auto en aan de buitenkant aan de auto maar geen spin te bekennen. Nu is de buitenkant niet echt een probleem maar de binnenkant wel.
Ze heeft de auto al is goed ingespoten met 1 of ander spinnen verjaag spul (let op: Geen gif, spinnen mag je niet vergiftigen in nederland) maar dat lijkt niet te werken.

Hebben jullie nog andere ideeën om de spinnen uit de auto te krijgen ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Alsnog vergiftigen :)
Leuk en aardig dat dat niet mag enzo maar ik zou eerst mijn prioriteiten scherp hebben: bij mij zou de spinnenfobie van vrouwlief eerder komen dan een wazige wetgeving omtrent spinnen, waar we er zat van hebben.

Daarnaast, ligt het niet aan de ruimte waar de auto nu geparkeerd staat? (oude garage o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Mijn vriendin wilt ze zelf niet vergiftigen, alleen als het echt niet anders kan. ;)
Auto staat tegenwoordig gewoon buiten in een woonwijk geparkeerd. :)

Ik weet niet in hoevere je ze kan uitroken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Auto in een dichte ruimte parkeren, vol spuiten met gif en een paar uur laten staan. Niet mogen vergiftigen is leuk in theorie, maar daar schiet je gewoon helemaal niks mee op. Je moet ze dan stuk voor stuk gaan vangen of wegjagen. Uitroken is leuk maar een spin gaat zich gewoon verder in die auto verstoppen, dat schiet ook niet op.
In principe is de binnencabine van een auto een afgesloten geheel dus wanneer de spinnen eenmaal weg zijn ben je er vanaf.

Anders professioneel laten reinigen door een bedrijf? Gewoon een vorm van spin-vrij garantie afspreken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Binnencabine is niet een gesloten geheel.

Toen ik vier jaar geleden met mijn auto te water raakte, kwam er toch heel snel water binnen. Lijkt mij geen gesloten geheel dan 8)7 _/-\o_

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vraag me af waarom je spinnen in NL niet mag vergiftigen? Ik neem aan dat dat een milieumaatregel is en niet zozeer dat het een beschermde diersoort is :+ Ik bedoel: wat zal het die spin uitmaken of ik hem vergiftig of plat mep met een slipper?

Anyway: nee, een auto is geen luchtdicht afgesloten geheel, maar de weg naar binnen is voor water een heel stuk eenvoudiger dan voor een spin natuurlijk. De enige spinnen waar ik last van heb zin spinnen die in de buitenspiegelconstructie gaan zitten en een web voor je spiegel spannen. Daar heb je niet echt last van, maar ik krijg ze totaal niet weg, ook niet met een hogedrukspuit :(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het zou een afgesloten geheel moeten zijn. Althans, je zult kieren bij je portieren kunnen hebben maar er is geen directe opening naar de motor ruimte toe. Dus wanneer de binnencabine spinvrij is kunnen spinnen enkel van buitenaf naar binnen komen door deze kieren.
Grrrrrene schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:19:
Anyway: nee, een auto is geen luchtdicht afgesloten geheel, maar de weg naar binnen is voor water een heel stuk eenvoudiger dan voor een spin natuurlijk. De enige spinnen waar ik last van heb zin spinnen die in de buitenspiegelconstructie gaan zitten en een web voor je spiegel spannen. Daar heb je niet echt last van, maar ik krijg ze totaal niet weg, ook niet met een hogedrukspuit :(
Wat voor spinnen zijn dat dan? Of is je hogedrukspuit crappy? Nog nooit een spin gezien die daar tegen bestand was :o

[ Voor 53% gewijzigd door Tsurany op 28-05-2013 10:22 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Het heeft er mee te maken dat als je spinnen gaat vergiftigen dit slecht is voor het eco systeem omdat vogels ze kunnen op eten en kunnen sterven door het vergif.En idd niet omdat ze beschermd zijn.
Dit is wat mijn vriendin mij vertelde.

Een afgesloten ruimte is mogelijk haar ouders beschikken over een garage. Maar is dit gif dan niet schadelijk voor mensen ? :)
Ik heb een tijdje terug nog wel een gat naar de motorruimte dicht gekit omdat het rubber kapot was gegaan. Er loopen door dit gat 2 kabels naar de koplampen toe om deze van binnenuit te kunnen verstellen.

Prof. bedrijf laten doen is een mogelijkheid afhankelijk hoeveel dit gaat kosten, en of er hier 1 in de buurt is (Den Helder).

[ Voor 3% gewijzigd door Beukerz op 28-05-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:10
Mja, risico voor vogels of risico dat je op de N9 naar Alkmaar je vriendin hysterisch en over de zeik hebt en daardoor de macht over het stuur verliest omdat er een kruisspin naar beneden dwarrelt......

Gif er in ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Risico voor vogels is verwaarloosbaar als je die spinnen in een eigen garage vergast. Ik denk ten eerste al niet dat ze uit die auto zullen vallen en als ze er al uit vallen dan komt een vogel toch je garage niet in.
Denk dat je gewoon met een paar vergiftigde spinnen in je auto gaat rondrijden, dat moet wel te overleven zijn. Gewoon even goed laten ontluchten daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
KillaZ schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:44:
Mja, risico voor vogels of risico dat je op de N9 naar Alkmaar je vriendin hysterisch en over de zeik hebt en daardoor de macht over het stuur verliest omdat er een kruisspin naar beneden dwarrelt......

Gif er in ;)
Had ik tijdje geleden ook, reed op de snelweg, ik voel wat kriebelen op mijn hand en zag een joekel van een spin die m'n mouw in kroop, dan schrik je je toch even en moet je ogen goed op de weg en je stuur recht houden terwijl je een spin uit je mouw probeert te schudden.

Optie 3:
Afbeeldingslocatie: http://www.peoplesniper.com/image/people/small/1212/kill-with-fire-spider-people-pic-1356560702.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door gise op 28-05-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
KillaZ schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:44:

Gif er in ;)
Al gehad na de proefrit, ik reed de terug auto naar de dealer, daar neer gezet en wil nog ff onder de zonnenklep kijken, valt er echt een dikke spin naar beneden op me schoot. En een keer tijdens het inparkeren in het donker, vriendin parkeerde de auto en zag dat er net tussen de voorstoelen een spin naar beneden bungelen. Even gewacht tot ze klaar was en uitgestapt, beest toen maar even naar buiten gegooid :+

Denk toch dat ik haar maar ga overhalen om ze te vergiftigen, zal wel alvast opzoek gaan naar geschikt spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

gise schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:18:
[...]

Had ik tijdje geleden ook, reed op de snelweg, ik voel wat kriebelen op mijn hand en zag een joekel van een spin die m'n mouw in kroop, dan schrik je je toch even en moet je ogen goed op de weg en je stuur recht houden terwijl je een spin uit je mouw probeert te schudden.

Optie 3:
[afbeelding]
Haha dat ken ik. Alleen niet op m'n hand maar op een centimeter of 10 van m'n hoofd vandaan, kwam van het plafond naar beneden zetten. Ik heb de vluchtstrook gepakt ;)
Beukerz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:23:
[...]

Al gehad na de proefrit, ik reed de terug auto naar de dealer, daar neer gezet en wil nog ff onder de zonnenklep kijken, valt er echt een dikke spin naar beneden op me schoot. En een keer tijdens het inparkeren in het donker, vriendin parkeerde de auto en zag dat er net tussen de voorstoelen een spin naar beneden bungelen. Even gewacht tot ze klaar was en uitgestapt, beest toen maar even naar buiten gegooid :+

Denk toch dat ik haar maar ga overhalen om ze te vergiftigen, zal wel alvast opzoek gaan naar geschikt spul.
Of niet overhalen en gewoon doen ;) Heb zelf goede ervaring met Baygon, heb er genoeg kakkerlakken mee dood gekregen. Weet enkel niet of je dat ook in Nederland kan kopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 28-05-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Beukerz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:23:
[...]
Weet niet of het fijn is als dat spul in je bekleding trekt. Er zijn zat bedrijven die je auto stofzuigen en vervolgens met stoom reinigen (ook buiten). Lijkt me dat dat wel afdoende is om het leeuwendeel van de spinnen om zeep te krijgen. Verder.. goed ventileren en gewoon iedere maand even stofzuigen (of vaker, indien nodig).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:36
Je mag m'n kat wel een dag lenen, zet dat beest in die auto en je hebt gegarandeerd geen spinnen meer na die dag.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
@Tsurany
Heb geen geluid hier dus weet niet wat er gezegd wordt in het filmpje, kijk hem thuis nog is :)

@Noes
Goeie, heb ik nog niet eens bij stil gestaan dat het in de bekleding kan trekken. Misschien dat spul dan alleen aan de buitenkant spuiten en binnenkant zoals je zegt gewoon vaker schoon maken ?

@EvaluationCopy
Gaat niet werken, die kat zal de auto niet eens te zien krijgen dan. Ze is nogal een kattenliefhebber :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wat ook nog een goede is: trek de motorkap open, kijk in het compartiment waar accu, ruitenwissermotor en lucht inlaten (voor de ventilatie) zitten en maak dat grondig schoon (eerst stofzuigen, daarna sopje). Daar vallen namelijk veel bladeren, en ligt in veel wat oudere auto's dus ook voldoende aarde/compost om een klein moestuintje mee te beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:17
Naar België rijden, gif spuiten, tijdje buiten de. auto blijven (bv in een trappisten proeflokaal) en weer naar huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:20:

Wat voor spinnen zijn dat dan? Of is je hogedrukspuit crappy? Nog nooit een spin gezien die daar tegen bestand was :o
De hogedrukspuit was niet crappy, het probleem is dat dat beest misschien wel met het water wegspoelt, maar als je hem daarna niet doodtrapt, kruipt hij terug en hangt er een dag later alweer een web :) En juist met de hogedrukspuit komt er zoveel water uit je spiegelbehuizing lopen dat je niet goed ziet of die spin daar tussenzit, laat staan dat je hem dood kunt maken.

Ik denk dat ik ook naar een professioneel schoonmaakbedrijf zou gaan en vragen of zij er wat mee kunnen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ah ik dacht dat je bedoelde dat die spin gewoon bleef zitten. Ja je moet hem daarna wel te grazen nemen om te zorgen dat hij er morgen niet weer zit. Hogedrukspuit om hem weg te krijgen en een vlammenwerper voor de genade slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:11

CeesKees

I rest my Kees

Ik zou een paar vogels loslaten in de auto. Die eten spinnen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Beukerz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:37:
Geen gif, spinnen mag je niet vergiftigen in nederland)
Ik ben benieuwd naar een bron hiervoor, ik had er nog nooit van gehoord! Ik kan me wel voorstellen dat spinnengif lastig te vinden is, net als mierengif, dat is in Nederland ook niet te koop. Maar als je dan een Baygon anti-kakkerlakken-spuitbusje hebt (in heel veel landen gewoon te koop), werkt dat prima.

En ik zou verkeersveiligheid bij een spinnenfobie toch prefereren boven dubieuze spinwetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Laatst online: 16:54
Mijn nachtmerrie. Ik zou het nogmaals goed schoonmaken (vooral rond de interrieurfilters en onder de motorkap). Gif of andere spul spuiten, mocht het niet werken dan ook naar een bedrijf gaan en afspreken van een spinvrije auto. 150 e vergeleken met je leven op het spel zetten... niet waard.

Ook bij mij kwam de vangrail wel héél dichtbij toen ik me rot schrikte van een spin in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Ben ik de enige die er geen probleem mee zou hebben als er spinnen in m'n auto zitten? _O-

Ok, het enige vervelende is misschien de draden van een web waar je dan evt met je hoofd in komt te hangen. Maar een spin zelf heb ik geen problemen mee. In NL zijn er toch (nog) geen hele gevaarlijke giftige spinnen in het wild. Als er dan iemand bij me in de auto zou zitten en die vind het wel eng, dan pak ik de spin op en zet ik hem buiten de auto. Zelfde als dat ik nu in huis doe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Tankiej schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:02:
Ben ik de enige die er geen probleem mee zou hebben als er spinnen in m'n auto zitten? _O-
Spin veroorzaakt auto-ongeval
Auto-ongeluk door spin
Spin veroorzaakt verkeersongeval in Leuven

Wespen zijn nog veel erger:
Auto te water door wesp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ja, ik weet ook wel dat er ongelukken gebeuren omdat mensen schrikken van spinnen. Maar ik snap in eerste instantie al niet dat mensen schrikken van spinnen, die beesten doen niks :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Laatst online: 21:48

Wish

ingwell

RemcoDelft schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:09:
[...]

Ik ben benieuwd naar een bron hiervoor, ik had er nog nooit van gehoord!
Flora- en faunawet . Alhoewel ik me niet voldoende heb ingelezen... Er staat namelijk:
Bijlage 5, als bedoeld in artikel 1b, vijfde lid, van de Regeling vrijstelling beschermde dier- en plantensoorten Flora- en faunawet
....
....
Arachnida (spinachtigen)
Maar of die nu wel beschermd zijn of juist niet (vrijstelling), snap ik niet helemaal

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Wish schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:14:
[...]

Flora- en faunawet . Alhoewel ik me niet voldoende heb ingelezen... Er staat namelijk:

[...]

Maar of die nu wel beschermd zijn of juist niet (vrijstelling), snap ik niet helemaal
Artikel 1b, vijfde lid zegt vervolgens:
5. Als diersoorten als bedoeld in artikel 16h, eerste lid, van het Besluit vrijstelling beschermde dier- en plantensoorten worden aangewezen de soorten, genoemd in de bijlagen 5 tot en met 7 bij deze regeling.
En artikel 16h staat er niet tussen, alleen 16. Artikel 16 gaat over vrijstelling voor vervoersverbod. Dat lijkt mij niet echt van toepassing hier :o

Edit:
Die hele regeling op die site gaat overigens over handel: "Overeenkomst inzake de internationale handel in bedreigde in het wild levende dier- en plantensoorten (Trb. 1975, 23);"

Het lijkt me de verkeerde webpagina :+

Edit2:

Ik kan zelf het artikel in de wet ook niet vinden. Ik vind wel heel veel bedrijfjes die spinnen verwijderen en waar ze allemaal op de website noemen dat het vergiftigen van spinnen verboden is in NL. Maar nergens een verwijzing naar een wetsartikel..

[ Voor 21% gewijzigd door Tankiej op 29-05-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

in mijn jeep zaten ook geregeld joekels van spinnen in de auto. je kon ze net nog niet horen ademen zo groot :X
ergste was er zat een nest onder mijn hemeltje van de jeep. dus 1 dood slaan is een familie op je krijgen :X
de nest was ongeveer 2x een 2 euromunt groot, dus zat een aardig groepje familiespinnen.

dit kon ik oplossen door hemeltje te demonteren en met een hogedrukspuit. ja jeep..... die nest weg te blazen, en de overblijfselen de deur uit te gooien.

sindsdien is die hemeltje ook nooit meer in de auto gekomen.....ivm verstopplaats voor die ongedierte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:36
Gedvers nou had ik dit topic al eerder gezien. Ik pleur nogal eens wat zeilzakken met zeilen (goh) achterin m'n auto. Rij ik gisteren rond, zit er opeens een enorm nest tussen de voorstoelen en hoofdsteunen in gespannen met een 100-tal (!!!) iniminie babyspinnetjes erin. Stofzuiger erop gezet en weg ermee, ik hoop maar dat de moeder de bevalling niet heeft overleefd anders heb ik een probleem binnenkort.

:X

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Heb er nog niet mee aan de slag gekunt, maar mijn vriendin staat er nu wel voor open om ze te vergiftigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
Lol, ze heeft een close encounter gehad?

Ik heb het ook gehad met een auto, bijna niet weg te krijgen. Spiegelbehuizing, maar ook binnen dikke kruisspinnen. Dan schrik je wel als je op de snelweg zit en er komt er eentje 'meekijken' wat je aan het doen bent.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is het niet mogelijk de gifspuit zo te modificeren dat hij net zo lang blijft spuiten tot de bus leeg is? Dan gewoon deur open, snel neer leggen, deur dicht en wachten tot je auto volledig gevuld is met een prachtige gif nevel. Anders even in België doen aangezien je daar wel gewoon goed gif kan kopen zonder een wet te overtreden.

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 30-05-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Tsurany schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:58:
Is het niet mogelijk de gifspuit zo te modificeren dat hij net zo lang blijft spuiten tot de bus leeg is? Dan gewoon deur open, snel neer leggen, deur dicht en wachten tot je auto volledig gevuld is met een prachtige gif nevel.
't is niet nodig! Ik heb ervaring met vliegenspuitbussen: gewoon de handleiding volgen, het zenuwgif heeft geen hogere dosis nodig dan er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

En vervolgens de maand erna altijd met de raampjes open rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Standeman

Prutser 1e klasse

Tsurany schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:58:
Is het niet mogelijk de gifspuit zo te modificeren dat hij net zo lang blijft spuiten tot de bus leeg is? Dan gewoon deur open, snel neer leggen, deur dicht en wachten tot je auto volledig gevuld is met een prachtige gif nevel. Anders even in België doen aangezien je daar wel gewoon goed gif kan kopen zonder een wet te overtreden.
Volgens mij zijn spuitbussen die zich gelijk leeg spuiten gewoon in de handel. Tenminste, ik heb ze wel eens gezien.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1