Samsung TV HDMI-poort 1 krijgt geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• za3redrum
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Beste Tweakers,

ik heb onlangs een nieuwe TV gekocht, de Samsung UE50ES6100. De TV werkt prima, maar enkel de HDMI-aansluiting 1 werkt niet. De TV beschikt over 2 poorten aan de achterkant en 1 aan de zijkant. HDMI 3 zit aan de zijkant en werkt prima. Poort 2 werkt ook, poort 1 is een HDMI/DVI-aansluiting maar heeft gewoon een HDMI-interface. Als ik een apparaat er in stop ziet de TV wel dat er iets in zit, maar vervolgens staat er constant: Geen of zwak signaal. Ik heb ook al de TV, PS3 en Wii U omgewisseld om te kijken of het niet aan het apparaat of kabel lag. Dat is niet het geval. De TV heb ik ook al een gehele reset gegeven, maar dit helpt ook niet. Ik ben even ten einde raad... Bij bronvermeldingen staat HDMI1 ook al actieve bron aangegeven, dus dat vind ik vooral raar. Het beeld en het geluid worden echter niet doorgevoerd, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:48

Perkouw

Moderator General Chat
Van de specificaties; Video in Component Video, Composite, 2x HDMI, Scart
Bron 1: pricewatch: Samsung UE50F5000 Zwart
Bron 2: http://www.samsung.com/nl...ns/tv-2013/UE50F5000AWXXN

[ Voor 18% gewijzigd door Perkouw op 28-05-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• za3redrum
  • Niet online
Bedankt Perkouw, ik het denk ik een vergissing gemaakt, want mijn TV heeft toch echt 3 HDMI-aansluitingen. Het is deze TV:

pricewatch: Samsung UE50ES6100 (verward door het design).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Bij mij ook zoiets vreemds, mijn decoder (UPC) staat op de tv nu ingesteld op HDMI poort 2, terwijl de stekker in poort 1 zit en ik ook eerst gewoon op poort 1 televisie kon kijken. Nu geeft HDMI 1 steeds 'geen signaal' (terwijl dit de 'standaard' poort is) en moet ik steeds naar poort 2 switchen als ik tv wil kijken. Op de tv staat bij HDMI 1 ook gewoon 'UPC'.

[ Voor 6% gewijzigd door coazter op 28-05-2013 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
za3redrum schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:34:
Bedankt Perkouw, ik het denk ik een vergissing gemaakt, want mijn TV heeft toch echt 3 HDMI-aansluitingen. Het is deze TV:

pricewatch: Samsung UE50ES6100 (verward door het design).
Dit probleem is, naar mijn weten, als eens voorbij gekomen. Oplossing kan zijn om alle kabels te verwijderen en de aangesloten apparaten van de stroom te halen. Doe dit ook met de tv, alle stroom er af en daarna een complete reset naar fabrieksinstellingen. Vervolgens alle apparaten weer 1 voor 1 op de stroom en aansluiten.
Schijn te maken te hebben met de herkenning/geheugen van de tv en de daarop aangesloten app.

Heeft al meerdere malen geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• za3redrum
  • Niet online
M-dgrt schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:58:
[...]

Dit probleem is, naar mijn weten, als eens voorbij gekomen. Oplossing kan zijn om alle kabels te verwijderen en de aangesloten apparaten van de stroom te halen. Doe dit ook met de tv, alle stroom er af en daarna een complete reset naar fabrieksinstellingen. Vervolgens alle apparaten weer 1 voor 1 op de stroom en aansluiten.
Schijn te maken te hebben met de herkenning/geheugen van de tv en de daarop aangesloten app.

Heeft al meerdere malen geholpen.
Ik ga dit vanavond nogmaals proberen, maar ik heb al eens de stroom van alles afgehaald en de kabels er opnieuw in gestopt, vervolgens een reset gedaan. Ik betwijfel of het nu wel gaat werken... Wat heeft het voor zin om ook de stroom van de aangesloten apparatuur eraf te halen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
De tv en evt aangesloten app. hebben een geheugen. Om ervoor te zorgen dat hierdoor niet dezefde gegevens worden gebruikt kan het van de stroom halen helpen.

Volgorde is heel belangrijk, tv resetten nadat alles er af is en daarna opstarten zonder app. aan de tv. Vervolgens 1 voor 1 aansluiten en checken.
Pagina: 1