Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Hoi mensen;

Ik ben een aantal camera's aan het aansluiten en heb bij 1 camera natuurlijk de pech dat er een aparte RS485 stekker bij opzit (bij de rest loopt dat over de coax).
Ik kan en wil geen extra kabel trekken want de goot zit vol. Er ligt dus al wel een coax met 12VDC aan richting de cam en kan daar wel mee verder.

Nu dacht ik dus van bestaat het volgende: RS485 over 12VDC, dus de kabel van de 12V gebruiken om er ook data over te sturen, ik weet dat het gaat maar vind niet direct een ontwerp (schakeling) noch aparaten die dat voor mij doen.

Wat ik wel gevonden heb is een coax modulator maar die zijn nogal kostelijk naar mijn goesting, als er echt niets bestaat dan zal het dat worden.

Dank bij voorbaat Damic

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:49

Dogooder

dus...

Je hebt dus een coax kabel met 12V DC en verder niks door de goot richting de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Er liggen er 3 in 3x 12VDC en 3x coax voor de rest past er niets meer in, het is nu al proppen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 18:02
Er ligt dus een voedingskabel (12 V) en een coaxkabel naar die camera? Dus gewoon het signaal over die coax sturen, denk ik dan? RS485 is maar twee draaden (tenzij full duplex).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ja maar de coax is al in gebruik iets met beelden van de camera naar de dvr ;) en op een kabel waar al iets opstaat kun je moeilijk nog een signaal zetten of je moet beginnen multiplexen (ofoziets).

Heb trouwens het volgende gevonden(http://www.benl.ebay.be/i...urity&hash=item58991827f7), best prijzig maarja is niet voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn genoeg schema's te vinden hoe audio (active microfoons) over een voedingslijn te sturen, gezien simpele data bijna audio is zou je het in die richting kunnen zoeken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ja zo'n schema heb ik ook gevonden van Ti trouwens, maar nergens een uit gewerkt schema of modules die je zo kunt kopen. Het probleem daar is dat ik voor de data/voeding getwiste kabel moet hebben, wat ik dus niet heb, dit is gewone voedingskabel en zal dus voor veel storing gaan zorgen op de rest van de kabels, volgens wat ik heb gelezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Damic op 29-05-2013 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:07
1 of 2x 12V eruit en 1 of 2 cat5 kabel of beter erbij? Als die 12V lijn een beetje fatsoenlijk is kan je 3 camera's aan 1 voedingslijn hangen. Twisted pair is echt wel veel betrouwbaarder als niet twisted bij gebruik van rs485: welke afstand gaat het over en welke bitrate? zonder twists kom je bij 10 meter op 9600baud soms al in de problemen vrees ik namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 18:02
En er is toevallig geen netwerk in de buurt? Moxa maakt serial to ethernet convertors (als je het zo kan noemen ). Niet goedkoop maar het werk wel, ook nog gebruikt op mijn werk. Bestaat ook wireless maar dat is weer duurder en je hebt er twee nodig hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Geen netwerk, ik had in eerste instantie ook gehoopt op IP camera's maar dat was dus niet :|

Kabels eruit trekken gaat niet meer, winkel is ondertussen aangekleed, afstand tot camera is trouwens +-25m, eitje voor utp kabel maarja.

Toch al bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Damic op 30-05-2013 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een dergelijke afstand is voor RS485 ook prima draadloos via 433mhz of 2.4ghz te doen. Een beetje 433mhz FM module of bv. een Xbee setje kan dat ook, zeker als het maar om 1 richtingsverkeer gaat.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1