Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net een laptop gekocht een Toshiba Tecra R850-1D7 (enorme spijt van nu al). Het is een laptop met een Core I7 2,8 Ghz, 8 Gb, 256 Gb SSD, Intel HD, 15,6 1600*900, webcam, W7 etc. 3 jaar garantie (alleen Benelux en andere werelddelen/landen maar 1 jaar).

Ik had de laptop maar 10 dagen in huis en ik merkte met installatie dat alles zo traaaaag ging. Niet gewoon traag maar echt heeeeel traag. Liep vast met updaten etc (3x uitgezet). Ik had al heel veel software eraf gehaald en zonder virusscanner en met virusscanner maar dat maakte niets uit.

Ik heb referentiemateriaal maar bij gepakt omdat ik dacht dat ik gek werd en dacht dat het mij lag.

Een 4 jaar oude HP 2510P L9400, 2 Gb DDR2, W7 met 1.8 Msata bracket met daarop een 60 Gb OCZ Strato met volgende specs:
Max Read: up to 130 MB/s
Max Write: up to 85 MB/s
Random Write 4k: 12,000 IOPS

Dus echt redelijk traag qua SSD.

Herinstallatie van Java Update 21 en Adobe Reader XI achter elkaar:
HP: 1 min en 45 sec (hierbij installeerde ik ook per ongeluk mijn HP Off 6500 printer)
Toshiba: 7 min en 30 sec en na recoverydiscs 3 min 30 sec

Installatie MS Office 2010 Plus vanaf moment productkey tot einde (geinstalleerd vanaf USB3.0 stick):
HP: 1 min en 45 sec (uitpakken was echt 1 min werk van USB 2.0)
Toshiba: 11 min en 15 sec en na herinstallatie van recovery 2 min en 45 sec (uitpakken was bijna 5 min werk van USB 3.0)
NUC van Intel met een Plextor 256 Gb SSD: 1 min en 5 sec (uitpakken was 30 sec werk van USB 2.0)

O ja Internet Explorer met 2 plugins: Avast safe en Lastpass:
HP:2 sec
Toshiba: 14 sec en na recovery 6 sec (maar blijft regelmatig hangen)

Ik heb de laptop nu maar teruggezet met de recovery. Ik ga maar een schone installatie als laatste redmiddel gebruiken maar zo kan je toch niet een laptop verkopen? De 100 updates van Windows hebben bijna 3 uur staan draaien voor installeren.

Opstarten is even snel als mijn HP laptop. Allebei 34 sec (Toshiba zonder virusscanner Avast Premier en HP met Avast Premier).

De RMA afdeling zegt doodleuk; 180 Mb read en 150 Mb write dus prima in orde.

Ik hoop dat iemand ook deze laptop heeft en kan zeggen wat zijn ervaringen zijn want daarvoor koop je niet een Core I7 met 8 Gb en 256 Gb SSD |:( . Er kon niet eens een backlight toetsenbord vanaf, was ook te duur. Voor de goede orde; De Toshiba 256 Gb SSD kwam bij een benchmark rond de 1200 punten uit en een Intel 330 180 Gb kwam rond de 3500 punten uit. Volgens de benchmarks zou deze 256 Gb SSD even snel zijn als een gemiddelde 10k RPM harde schijf.

Ik heb al de bios uitgeplozen en de controller staat op AHCI. Er is geen Sata 600 aanwezig op de laptop (echt vreemd). Ik ben er wel klaar mee aan het worden met deze laptop. Eigenlijk heb ik al een Intel 330 of mijn 520 180 Gb hiervoor klaar liggen maar ik vind het zonde want er zit een 256 gb SSD in.

Het enige wat ik nu nog kan doen; schone installatie of SSD vervangen maar daarvoor koop je toch niet zo'n laptop.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor SSD zit er nu in? Je hebt het over Toshiba 256GB maar dat zegt me niet zoveel.

Verder, post benchmarks? Begin eens met AS SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Sorry ik zal het type even meteen geven. dat is een THNSNC256GBSJ. Ze hadden al een benchmark gestart en die waardes kwamen eruit en ik had Crystal benchmark ook erover heen gegooid en ik haalde ook rond die koers de waardes. Ik zal ze straks wel posten.

Ik haal 180 Mb read en write dus dat is het probleem niet maar ik ga straks een Intel 330 in plaatsen. Ben nu helemaal klaar met die k*t ssd. Wat een langzame zooi. Zelfs een normale HDD is nog sneller. Ik weet echt de wegen niet meer om te bewandelen voor een RMA. Schijf is niet goed maar toch goed. Zo krom is het nu.

[ Voor 96% gewijzigd door itsalex op 28-05-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ben erachter dat Windows recovery disk echt de boel langzamer maakt dus ik heb een schone installatie gedaan met een Intel 330 ssd. Ook traag qua installeren zoals Adobe Reader. Gaat wel iets beter maar thats it. Ik heb voor de grap een i3 met normale hdd ernaast gezet en die is sneller qua opstarten installeren, bewerken opslaan etc. Dus ik denk dat moederbord gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik ga ff een jump erin gooien. Het blijkt uiteindelijk dat de CPU maar voor een kwart/helft presteert. Dat verklaart ook alle ellende. Na verschillende benchmarks met Passmark test 7 x64 zie ik de CPU wel op 2.8 GHz draaien en alles heb ik al op fullpower staan maar de CPU komt niet verder dan 1800/2300 punten terwijl deze ruim op 4000 moet komen. ik heb voor de grap mijn oude L9400 even weer ernaast gezet en die komt op 1500 punten terwijl er 1250 voor staat. De andere prestaties qua video, sdd etc is dus ook duidelijk slechter. Nu wachten op Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:15
Ik zie het probleem met de ssd eigenlijk niet, officiele spec van toshiba:
Performance: Maximum data read (ave.) 220 MByte/s
Je haalt dus 180MB/s?

Maar ik zou beginnen met een herinstallatie. Misschien zit er iets fout in een of andere driver oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
heggico schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:22:
Ik zie het probleem met de ssd eigenlijk niet, officiele spec van toshiba:
Performance: Maximum data read (ave.) 220 MByte/s
Je haalt dus 180MB/s?

Maar ik zou beginnen met een herinstallatie. Misschien zit er iets fout in een of andere driver oid.
Daar ligt het probleem ook niet. Ik heb een Intel 330 SSD gebruikt met een schone W7 installatie en langzaam dat die is. Echt verschrikkelijk. Maar zoals ik al zei in mijn vorige discussie; het is de CPU denk ik of het moederbord is gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:15
Aha, iets te snel gelezen.

Dan zou ik toch eerst eens een herinstallatie proberen. Mogelijk zit er toch iets fout in een driver. Als je moederbord of cpu kapot zou zijn is het in 99.9% van de gevallen dat hij gewoon helemaal niets doet. Of een bepaald deel niet. Ik denk eerder dat er toch een of andere energiebesparing aanstaat, mogelijk dus door een driverfout.

De cpu zou idd hoger moeten scoren met die test.

-edit- weer te snel gelezen, schone installatie heb je al geprobeert. Wel alle drivers geinstalleerd?

[ Voor 11% gewijzigd door heggico op 13-06-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Even kleine update, ik heb wederom toch nog teruggestuurd na 1 jaar want ik had diverse gegronde klachten en je kon zien dat het systeem niet goed functioneerde. Ja hoor en ik had resultaat, de SSD vervangen!!! Bleek toch dus de SSD te zijn en ik heb nu getest en werkt als een trein. Geen probleem meer. Was het nou zo moeilijk om dat na 1 jaar toch te doen? Installatie en alles gaat nu helemaal super goed en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Oke en leg eens uit waarom hij dan ook met die Intel 330 SSD traag was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Volgens mij hebben ze meer gedaan dan alleen die ssd vervangen, vermits je cpu score ook zo slecht was was er wrs ook iets mis met je cpu/mobo

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wie weet zat de CPU koeler wel niet goed er op en ging je cpu terug schakelen? :)
heeft mijn T9600 ook wat last van.. en om 1 of andere reden springt die als die weer koud is niet altijd braaf terug naar zn normale clock..

404 Signature not found

Pagina: 1