Windows 7 installatie DVD beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 07:33
Ik heb een OEM versie van Windows 7 op DVD. Probleem is dat deze DVD beschadigd is; geen enkele computer kan hem nog lezen. Een aantal sectoren zijn compleet onleesbaar door een flinke kras. Ik heb al op de support pagina's van Microsoft gekeken, maar daar vind ik niks over dit probleem? Voor de goede orde: de aankoopbon heb ik nog (3 jaar geleden gekocht) en het serienummer uiteraard ook. Ik ben dus alleen op zoek naar een nieuwe DVD. Hoe regel ik dit? Het betreft Win home prem 7 sp1 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34
Er zijn zoveel torrents te vinden op dit gebied dat het niet zo moeilijk moet zijn om er eentje te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:10
Het makkelijkste lijkt me in dit geval een iso bestandje vinden van windows 7. Ik heb helaas de 64 bit versie en een enorm slome upload anders had ik hem met je gedeeld. Misschien dat iemand anders dit wel voor je kan doen?

Zolang je een legitieme serial hebt is het geen probleem om het op deze manier te doen.

Misschien torrents of usenet, maar daar kan altijd troep tussen zitten (is wel legaal als je cracks ofzo er niet bij download)

Maak voortaan wel altijd een backup van dit soort software, dat scheelt een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 07:33
Ik had eigenlijk verwacht dat Microsoft hier wel een standaard procedure voor zou hebben. Deze kan ik namelijk nergens vinden. Ik zal usenet eens bezoeken :). Maar zoals je al zegt: ik wil geen crap binnenhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

mail microsoft anders - volgens mij is er een download sectie (meen ik eens gelezen te hebben)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:10
Zover ik weet (ik heb een aantal maanden geleden er ook naar gezocht) kan je alleen de iso's downloaden van de microsoft site als je windows in hun online store hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Ik download die van Digitalriver, gewoon legaal. T' is officieel geen retail, maar werkt toch gewoon prima bij mij (telefonische activatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
majic schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:09:
Ik download die van Digitalriver, gewoon legaal. T' is officieel geen retail, maar werkt toch gewoon prima bij mij (telefonische activatie).
Retail en OEM zijn sinds Vista dezelfde DVD. NT 5.x had nog verschillende CD's voor OEM, Retail en VL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Ik heb ooit de webpagina gebookmarked maar hij doet het niet meer...
Via de waybackmachine kan je bij de linkjes van Digital River (het digitale distributiekanaal van Microsoft).

Official Windows 7 SP1 ISO from Digital River
http://web.archive.org/we...1-iso-from-digital-river/

Win home prem 7 sp1 32 bit (Engelse versie) staat er tussen. Na installatie kan je het Nederlandse language pack downloaden.

Met jouw legitieme product key zou het moeten lukken.
:)

[ Voor 13% gewijzigd door Shmoopy op 28-05-2013 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 16:49
Shmoopy schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 04:11:
Ik heb ooit de webpagina gebookmarked maar hij doet het niet meer...
Via de waybackmachine kan je bij de linkjes van Digital River (het digitale distributiekanaal van Microsoft).

Official Windows 7 SP1 ISO from Digital River
http://web.archive.org/we...1-iso-from-digital-river/

Win home prem 7 sp1 32 bit (Engelse versie) staat er tussen. Na installatie kan je het Nederlandse language pack downloaden.

Met jouw legitieme product key zou het moeten lukken.
:)
In feite bevat de Windows 7 DVD (met uitzondering van de Enterprise editie) alle versies van Windows 7, vanaf home basic t/m ultimate (en de 32 bit DVD bevat ook win7 starter).
Op DVD met "versies" staat een file in de map "sources" genaamd EI.CFG welke in deze gevallen aangeeft welke versie er automatisch geinstalleerd wordt. Verwijder je dit bestand dan krijg je het keuze menu waar je kan kiezen welke versie je wilt installeren.
Overigens kan je niet zomaar een language pack installeren op een niet Ultimate of Enterprise versie - een LIP kan wel maar een MUI kan niet (een LIP vertaald minder items dan een MUI. MUI kan echter alleen bij Ultimate of enterprise geinstalleerd worden, hoewel je met DISM ook wel een MUI erop kan krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Killah_Priest schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:31:
[...]

In feite bevat de Windows 7 DVD (met uitzondering van de Enterprise editie) alle versies van Windows 7, vanaf home basic t/m ultimate (en de 32 bit DVD bevat ook win7 starter).
Op DVD met "versies" staat een file in de map "sources" genaamd EI.CFG welke in deze gevallen aangeeft welke versie er automatisch geinstalleerd wordt. Verwijder je dit bestand dan krijg je het keuze menu waar je kan kiezen welke versie je wilt installeren.
Als je geen zin hebt om de DVD opnieuw te branden of om de DVD te bewerken, dan kun je ook gewoon vanuit WinPE de install.wim handmatig deployen. Gaat veel sneller.
Op de 32-bit DVD:
Index 1: Starter
Index 2: Home Basic
Index 3: Home Premium
Index 4: Professional
Index 5: Ultimate

Op de 64-bit DVD is 1 Home Basic, t/m 4 Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Nog een link voor de luie Googler: http://answers.microsoft....54-4b2e-9ba2-7d5906a968be ;)
Pagina: 1