Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tangabay24
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08-2021
Hallo

Ik heb een probleem gaande een cisco router linksys ea2700.

Wat specs:

- snelheid glasvezel 300 mbit
- linksys router ea2700 met wan poort 1 gig
- 1 desktop

Probleem is dat ik via de router via lan niet de volledige snelheid doorkrijg.
Als ik de desktop direct op het glasvezelmodem aansluit wel.

Ik heb een speedtest uitgevoerd op de webbased menu van de router en deze gaf wel de vollledige snelheid.

Ik zie alleen nergens in de configuratie van de router dat ik de poort naar de desktop can configureren op de router.

Weet iemand wat er hier aan de hand is?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je zou eens naar QoS kunnen kijken. Die kan een behoorlijke overhead hebben op een zware lijn. Zet dat dus als eerste uit.

Daarnaast ken ik de router niet, maar heeft deze volgens de specs wel de capaciteit om 300mbit te routeren?

[ Voor 42% gewijzigd door Fairy op 27-05-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tangabay24
Qos staat uitgeschakeld:

Hier zijn wat specs:

Key features*:
Model: Linksys EA2700
Technology: Wireless-N
Bands: Simultaneous 2.4 GHz and 5 Ghz
Transmit/receive: 2 x 2
Antennas: 4 internal
USB port: No
Ports x speed: 4 x Gigabit < wel gigabit poorten.
•High speed (up to 300 + 300Mbps) for fast wireless transfer rates < snelheid zou oke zijn.

Waar ik ook aan zit denken dat de poortsnelheid niet goed staat. Weet ook niet hoe je het omzet via putty middels commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:15
Volgens Smallnetbuilder zou hij ongeveer ~340Mbps aan kunnen van WAN naar LAN

Welke snelheden haal je in de praktijk achter de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

300mbit wireless zegt helaas helemaal niets. dat is een optelling van de up en downstream en daar gaat de overhead nog van af. Met een héél goeie verbinding houd je effectief zo'n 120mbit over met Wifi.

Als je een speedtest doet, kijk dan ook of de server aan de andere kant ook de capaciteit heeft. Probeer er desnoods een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:09
Het is niet duidelijk of je bij het testen met de router bedraad test. Bedraad testen is een vereiste daar een kabel gegarandeerd de gespecificeerde snelheid haalt (aangenomen dat de kabel niet kapot is). Caiway heeft een eigen test server. Het is het beste die te gebruiken daar je dan dichtbij de server zit: http://speedtest.caiw.net/ .

Weet je zeker dat de gebruikte kabels Gigabit ondersteunen en deze ook halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tangabay24
De gebruikte kabels zijn van het type 5e. Het enige waar ik aan kan denken is de wanpoort op de router linksys ea 2700. Alleen ik weet even niet hoe ik het moeten nakijken en eventueel wijzigen. Want webbased kan ik niet echt iets vinden wat daarop lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:15
nooberke schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:05:
Volgens Smallnetbuilder zou hij ongeveer ~340Mbps aan kunnen van WAN naar LAN

Welke snelheden haal je in de praktijk achter de router?
De WAN poort zou dus snel genoeg moeten zijn, ik kan me herinneren dat er met de E4200 een instelling was die er voor kon zorgen dat je de 120Mbit bij Ziggo niet haalde

Je zou is kunnen kijken in topics over de E4200 of over Ziggo of je daar die exacte instelling kan terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snel afscheidnemen van deze router. Bij snelheden boven 50 mbs klapt de snelheid ad random omlaag naar zelfs 0, zowel bekabeld (cat 6) als draadloos. 8)7
Pagina: 1