Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tangabay24
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08-2021
Hallo

Ik heb een probleem gaande een cisco router linksys ea2700.

Wat specs:

- snelheid glasvezel 300 mbit
- linksys router ea2700 met wan poort 1 gig
- 1 desktop

Probleem is dat ik via de router via lan niet de volledige snelheid doorkrijg.
Als ik de desktop direct op het glasvezelmodem aansluit wel.

Ik heb een speedtest uitgevoerd op de webbased menu van de router en deze gaf wel de vollledige snelheid.

Ik zie alleen nergens in de configuratie van de router dat ik de poort naar de desktop can configureren op de router.

Weet iemand wat er hier aan de hand is?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 01:37
Zie mijn reply in je andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste gebruiker,

Ik had dezelfde probleem bij mijn nieuwe router die ik had gekocht, Lynksys EA6700.
Ik had overal gezocht voor een oplossing, maar helaas niks kunnen vinden.

>Als ik mijn internetsnelheid direkt van Glasmodem naar pc aansluit meet: 150Mbs download en 150Mbs upload.
>Als ik van mijn glasmodem naar mijn router (Lynksys router EA6700) en dan naar mijn laptop mijn internetsnelheid meet haal ik geen: 72Mbs download en 79Mbs upload.

Ik zit ook bij caiway, en daar wisten ze ook geen oplossing voor deze probleeem.

Support van Linksys wist ook geen oplossing!!

Heb jij al een reaktie gekregen van iemand?

Kan je mij aub de oplossing doormailen?

Alvast bedankt voor jou medewerking.
:-( :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Je geeft een aantal maanden oud topic een trap. De volgende keer is het handiger om een nieuw topic te maken.

EA6700 zou de througput moeten hebben tussen WAN (Glas modem) en LAN (PC's) als je alles bekabeld aansluit. Heb je met een kabeltje getest of via Wifi.

Als je wifi hebt getest dan is het een kwestie van finetunen. Test je netwerk met inSSIDer en zorg dat je in een rustig gebied zit (qua kanaalkeuze). Ook maakt het een verschil als je op de 2.4ghz band zit of de 5ghz. Als je op 2.4 ghz zit dan kan je wel eens aan je max doorvoer zitten over Wifi.