Toon posts:

Data Externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

Verwijderd

Topicstarter
Avond,

Ik ben in bezit van een Med500X2 met 2Tb, deze bevalt tot nu toe super.
Nu is mijn harde schijf bijna vol, ik heb er veel series op staan, nu wil ik deze niet allemaal
weggooien maar op een externe harde schijf zetten.

De Med500X2 kan neem ik aan van een externe harde schijf afspelen.

Maar moet ik nu de externe harde schijf formateren op FAT32 of op NTFS

En wat is de maximale bestandsgrootte die ik op een externe harde schijf kan zetten

Alvast bedankt voor de Info

RJMF

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
Als de Med500X2 dit kan (controlleer het boekje/de handleiding) dan zal dit zeer waarschijnlijk enkel kunnen vanaf een FAT32 geformateerde schijf. De maximale bestandsgrootte op een FAT32 volume is (2^32)-1 byte meen ik, ofwel krap 4GB.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ondersteund gewoon ntfs hoor.
Ik heb er ook bestanden opstaan van 15 GB.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maar moet ik nu de externe harde schijf formateren op FAT32 of op NTFS

En wat is de maximale bestandsgrootte die ik op een externe harde schijf kan zetten
Max bestandsgrootte hangt nogal af van je gekozen bestandssysteem. Maar dat kun je met minimale inspanning zelf vinden.

Tip:
Kijk op Wikipedia naar de entries over FAT32 en NTFS, staat er duidelijk in.

Op GoT verwachten we dat je zelf doet wat je kunt voor je hier een vraag stelt. Daar hoort toch echt ook bij dat je op relevante Wikipagina's kijkt en trouwens op GoT zelf even zoekt. Dan merk je snel genoeg waar een topic hoort te staan. Harde schijven zijn Opslagtechnologie, dus een topic erover hoort ook in dat subforum. Je leest daar gelijk meer over wat anderen al gevonden hebben.

Omdat je hier niet zelf de moeite gedaan hebt (of in ieder geval niet met ons deelt wat je zelf al gedaan hebt) gaat dit topic dicht. Ik verplaats het gelijk ook naar OT om te zorgen dat iemand die wel de moeite doet te zoeken niet in de war raakt.

Voor de volgende keer:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.