Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:09
Beste Tweakers,

Al een tijdje ben ik opzoek naar 'iets' anders met betrekken tot mijn display.
Op het moment gebruik ik een TV (Samsung UE22D5000). Opzich verder niks mis mee, maar ben toe aan iets anders.

Bijna alles wel overwogen:
- 2560x1440 (eventueel met ander scherm ernaast)
- Meerdere Full HD schermen.

Beide zijn het niet geworden, of omdat m'n 2 geliefde 560Ti's het niet kunnen dragen. (2560x1440 of 5760x1080). En 2x Full HD vind ik ook niet echt wat. Hierbij kwam dat ik ook nog weer een TV kaart (USB) moest kopen wat weer een dikke 100€ kost.

Nu is mijn oog dus gevallen op een 21:9 display. En wel de LG 29EA93-P. Hiernaast wil ik mijn huidige TV in portrait-mode houden. Zodat ik met bijv webbrowsen goed wat pixels in de hoogte heb.

Nu vroeg ik mij dus af of mijn 2 560Ti's (1gb) goed genoeg zijn om vloeiend de meeste games te kunnen spelen op de 2560x1080 resolutie. Daarnaast vroeg ik mij af hoe 'goed' deze resolutie ondersteund word.

Iemand misschien ervaring met zo'n monitor die mij het e.e.a kan vertellen over zijn/haar ervaringen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-08 00:26
Misschien een loze opmerking omdat mijn scherm 2560*1440 is, maar met de custom resolutie van 2560*1080 in mijn control panel kan ik in ieder geval elk source-engine based spel opstarten. (GTX 670, maar GTX460 ging ook prima)

Wiethoofds meuk en 'overige'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:09
Wiethoofd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:15:
Misschien een loze opmerking omdat mijn scherm 2560*1440 is, maar met de custom resolutie van 2560*1080 in mijn control panel kan ik in ieder geval elk source-engine based spel opstarten. (GTX 670, maar GTX460 ging ook prima)
Zeker geen loze opmerking!
Volgens mij is de 670 qua prestaties vrijwel gelijk aan een 560ti SLI? Enige probleem kan het geheugen zijn?
Hij kan nog steeds max 1GB gebruiken toch? Ongeacht of er 2 GPU's van beide 1GB in zitten?

Ik weet dat je het vram wel eens nodig kon hebben op hoge resoluties (gaming). Kom ik al over de 1GB bij 2560x1080?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:34
http://www.techpowerup.co...A/GeForce_GTX_560_Ti_SLI/

Hier kun je vast wel wat mee... Gewoon een beetje tussen 1920x1200 en 2560x1600 inzitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik heb 2GB op m'n GTX670 maar 1GB op de GTX 460 kon gewoon TF2 en DiRT3 op maximale settings aan. Met GTX460 SLI liep het net iets soepeler en kon er ook nog wat AA aangezet worden in de nodige games.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-08 21:44
Ik heb de lg ook overwogen. Erg mooie kleuren heeft ie, dat is een feit.

Maar 1 advies: bekijk 'm even in de mediamarkt oid. Ik ben er op terug gekomen, wijd en laag, niks voor mij. Ik zou een 1440p adviseren..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiethoofd
Mocht trouwens een spel geen 2560x1080 ondersteunen dan kun je vaak wel gewoon Full HD selecteren en zorgen dat je scherm zwarte balken links en rechts neerzet (dus weergave op aspectratio zonder schaling).

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee