Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:57

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Topicstarter
Ik kreeg zojuist een mailtje doorgestuurd over een website welke ik beheer met daarin de volgende error:

code:
1
2
3
4
5
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

mail@eigendomein.com

Gelukkig hadden ze ook de bijlage doorgestuurd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Reporting-MTA: dns;dub0-omc1-s1.dub0.hotmail.com
Received-From-MTA: dns;DUB110-W64
Arrival-Date: Mon, 27 May 2013 03:36:05 -0700

Final-Recipient: rfc822;mail@eigendomein.com
Action: failed
Status: 5.7.1
Diagnostic-Code: smtp;550 5.7.1 Unable to relay for mail@eigendomein.com

mailadres in de errormeldingen even aangepast.

Na wat googlewerk kwam ik er achter dat Hotmail blijkbaar eerst probeert of de mail op het A record afgeleverd kan worden en als dat niet gaat, pas naar de mx-records gaat kijken. Daar zit het probleem. De site zelf draait op mijn eigen server ivm brandbreedte, op die server heb ik ook mijn eigen mail op draaien. Het MX-record verwijst echter naar een andere server.
Als Hotmail dus richting het A record de mail stuurt, zegt mijn server terecht, ik wil jou mail niet.

Ik wil niet de mail van die site ook op mijn eigen server laten binnenkomen ivm wat aanstaande verhuizingen, maar ik kan ivm bandbreedte voorlopig die site ook nog niet richting de andere server verhuizen.

Iemand een idee hoe ik dat het beste kan aanpakken?
Mijn eigenserver begint met een debian-firewall en komt dan op een sbs-bak, de andere server is gewoon een hosting waar alleen wijzigingen dmv DA kunnen worden gemaakt.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hmm, doet hotmail nog steeds irritant eerst proberen op A records af te leveren? Daar ben ik jaren geleden ook mee bezig geweest om dat op te lossen. Stelletje sukkels...

Mijn oplossing toen was om ingaand poort 25 dicht te zetten op de webserver. Als je die mogelijkheid hebt zou dat het probleem moeten oplossen want dan gaat hotmail automatisch naar de MX records. Als het niet kan, is het mogelijk om de pogingen van hotmail om mail af te leveren te droppen middels de firewall. De IP ranges die ik toen heb gebruikt waren 65.52.0.0/16 en 65.55.0.0/16. Ik weet niet of dat nu nog steeds de goede zijn. Dan krijg je hetzelfde effect.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• devino

devino

Topicstarter
Dat had ik ookal bedacht en dat stond ook bij een aantal oplossingen genoemd in google, maar helaas draait mijn prive-mail nog wel op die server, dus dat zijn geen handige oplossingen.
Maar dank voor het meedenken!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bastien schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:08:
Hmm, doet hotmail nog steeds irritant eerst proberen op A records af te leveren? Daar ben ik jaren geleden ook mee bezig geweest om dat op te lossen. Stelletje sukkels...
Hoe aantrekkelijk het ook is om een sneer richting M$ te geven, het blijft een broodje aap.
http://serverfault.com/qu...o-a-record-not-mx-records
Hotmail is oorspronkelijk gebouwd door de mensen van Sun, en die kennen hun RFC's ècht wel.
Het is zeer waarschijnlijk een issue van TS's DNS provider die de MX-records van eigendom.nl niet of niet goed doorgeeft. Vervolgens gaat Hotmail - geheel volgens RFC - op 't A-record proberen af te leveren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• devino

devino

Topicstarter
Hmm en mijn DNS provider kan ik niet zelf aan sleutelen.
Ik denk dat ik het die paar weekjes dat die server nog als mailserver dient wel uit ga zingen. Had gehoopt dat er een snel te implementeren optie was om dit geval te fixen.