Ik kreeg zojuist een mailtje doorgestuurd over een website welke ik beheer met daarin de volgende error:
Gelukkig hadden ze ook de bijlage doorgestuurd:
mailadres in de errormeldingen even aangepast.
Na wat googlewerk kwam ik er achter dat Hotmail blijkbaar eerst probeert of de mail op het A record afgeleverd kan worden en als dat niet gaat, pas naar de mx-records gaat kijken. Daar zit het probleem. De site zelf draait op mijn eigen server ivm brandbreedte, op die server heb ik ook mijn eigen mail op draaien. Het MX-record verwijst echter naar een andere server.
Als Hotmail dus richting het A record de mail stuurt, zegt mijn server terecht, ik wil jou mail niet.
Ik wil niet de mail van die site ook op mijn eigen server laten binnenkomen ivm wat aanstaande verhuizingen, maar ik kan ivm bandbreedte voorlopig die site ook nog niet richting de andere server verhuizen.
Iemand een idee hoe ik dat het beste kan aanpakken?
Mijn eigenserver begint met een debian-firewall en komt dan op een sbs-bak, de andere server is gewoon een hosting waar alleen wijzigingen dmv DA kunnen worden gemaakt.
code:
1
2
3
4
5
| This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
mail@eigendomein.com |
Gelukkig hadden ze ook de bijlage doorgestuurd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Reporting-MTA: dns;dub0-omc1-s1.dub0.hotmail.com Received-From-MTA: dns;DUB110-W64 Arrival-Date: Mon, 27 May 2013 03:36:05 -0700 Final-Recipient: rfc822;mail@eigendomein.com Action: failed Status: 5.7.1 Diagnostic-Code: smtp;550 5.7.1 Unable to relay for mail@eigendomein.com |
mailadres in de errormeldingen even aangepast.
Na wat googlewerk kwam ik er achter dat Hotmail blijkbaar eerst probeert of de mail op het A record afgeleverd kan worden en als dat niet gaat, pas naar de mx-records gaat kijken. Daar zit het probleem. De site zelf draait op mijn eigen server ivm brandbreedte, op die server heb ik ook mijn eigen mail op draaien. Het MX-record verwijst echter naar een andere server.
Als Hotmail dus richting het A record de mail stuurt, zegt mijn server terecht, ik wil jou mail niet.
Ik wil niet de mail van die site ook op mijn eigen server laten binnenkomen ivm wat aanstaande verhuizingen, maar ik kan ivm bandbreedte voorlopig die site ook nog niet richting de andere server verhuizen.
Iemand een idee hoe ik dat het beste kan aanpakken?
Mijn eigenserver begint met een debian-firewall en komt dan op een sbs-bak, de andere server is gewoon een hosting waar alleen wijzigingen dmv DA kunnen worden gemaakt.
De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk