Mobiel internet in Nederland als buitenlander

Pagina: 1
Acties:

• trub
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-10 16:51
Hallo

Ik verblijf deze zomer even in Nederland, als tweaker zijnde zou ik daar dus ook nog steeds mobile data willen.
Aangezien dataroaming niet echt een optie is wegens veel te duur, zou ik dus kijken om een simkaart te kopen in nederland.
Na al even gezocht te hebben is mijn blik gericht op bliep.nl voor 1EUR/dag. (andere voorstellen zijn altijd welkom ;) )
Nu is mijn vraag, kan ik dit op zo een verkooppunt als belg zomaar een kaart gaan kopen en is deze simkaart dan ook onmiddelijk te gebruiken?

Thx

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Heb toevallig laatst voor mijn ouders 2 *Bliep simkaartjes gehaald voor wat sporadisch mobiel internet
In de telefoon gestopt, even activeren (1350 bellen uit mijn hoofd) en een minuutje wachten en het werkt gelijk.
En ja, dat mag als Belg ook :P

Dagtarief is standaard ingesteld op 50 cent (Onbeperkt traag internet)
Kan je via de website en/of via de app verhogen naar 1 euro per dag voor sneller internet met 2GB limiet.

Lijkt me voor een korte periode een prima deal.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• philippw
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-10 10:50
Als je student bent kun je via eduroam op vele plekken gratis online.

[ Voor 31% gewijzigd door philippw op 27-05-2013 20:41 ]

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-11 22:52
philippw schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:40:
Als je student bent kun je via eduroam op vele plekken gratis online.
Niet echt goede tip, Eduroam-systeem werkt vaak niet als je een student van een andere instelling bent, inlogsysteem ligt vaak plat.

Ja, Bliep zou dan het enige goede alternatief zijn voor mobiel internet. Bereik valt op sommige plekken tegen, maar het is wel het goedkoopste, contractsvrij provider voor NL.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• trub
Ik ben geen student, dus dit zal sowieso geen optie zijn.
Het zal dus bliep worden, bereik zal wel geen probleem zijn in amsterdam en rotterdam.

Heeft er iemand een idee hoe lang een simkaart bij bliep geldig blijft indien je het niet gebruikt? Ik kan dit namelijk niet vinden op hun site (of ik kijk er gewoon compleet over)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48
Jaartje geloof ik, maar tussentijds een smsje sturen of even bellen is al genoeg om hem actief te houden :)

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-11 22:52
tha_bulldog schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:35:
Jaartje geloof ik, maar tussentijds een smsje sturen of even bellen is al genoeg om hem actief te houden :)
Klopt niet, mijn Bliep simkaartje was al na 4 maanden gedeactiveerd. (Wel zonder tegoed)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48
Er moet inderdaad wel tegoed op staan ja.

• trub
Handig voor als ik achteraf nog eens een dagje in Nederland zit :-)
Bedankt voor de info.
Pagina: 1