Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik zit in het 3e van VWO en ik moet een project doen. Mijn project gaat over computers. Naast computers ook telefoons. Ik doe het over de geschiedenis maar ook over de toekomst. Er is veel te vinden wat er al is maar ik vraag me af wat mensen denken dat er gaat komen.
dus mijn vraag voor jullie: Wat denken jullie dat er in de toekomst gaat komen? En wat was de grootste vooruitgang op mobiel gebied?

alvast bedankt.
Jurre

Verwijderd

1. Kijk eens naar Moore!!
2. Kijk daarna een naar 4004
3. Tenslotte kijk eens naar telefonie, mobiele telefonie mbt de toekomst! Zoals bijvoorbeeld: Nokia 3310, immers (naar MIJN mening zal mobiele telefonie de toekomst hebben. Vroeger konden we alleen ermee bellen, daarna smsen en ook MP3 bestanden op afluisteren. Tenslotte vele dingen meer zoals MMS en WAP (mobiel internet, NIET te denken aan andere dingen!). Tenslotte mobiel Internet. Om je een idee te geven waarom ik hieraan DIRECT denk is kijkend naar de grootte + resolutie van mobiele telefoons die zoveel is toegenomen is de laatste 5 jaar in tegenstelling tot Pc's onder andere.

Succes met je Projectstuk!!

(Enne, wat eigen werk wordt ook hierop Tweakers gewaardeerd. Denkend aan wat heb jezelf al opgezocht? Zoals bijvoorbeeld zeggen: Ik heb dit al opgezocht etc)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 17:11 ]

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 19:09
ik zit toevallig ook in 3 VWO en denk dat dingen zoals google now de toekomst zijn, verder lijkt mij ubuntu mobile wel inovatief met de combinatie tussen desktop en smartphone. China is ook in opkomst qua verkopen, over een jaar zal xiaomi/ZOPO enz. hier even populair zijn als HTC of SONY. Als ik jou was zou ik ook vande wereld draait door university het 3 delige stuk over Silicion Valley.

steam: failsnail, Letterbox

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

markdm schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:49:
<>verder lijkt mij ubuntu mobile wel inovatief met de combinatie tussen desktop en smartphone. <>
Dat denk ik dus, plus dat de computer steeds meer los komt van de gebruikersinterface. Dus je mobiel is je computer, maar spreken en kijken kan je afhankelijk vanje plek met je bril, je TV, je tablet (dat alleen een scherm is dus). In bed beam je een beeld op de muur of op het plafond, bedienen gaat steeds meer met gestures (zoek op leap motion en kinect) en stemherkenning ipv touch of toetsenbord.
Kijk space oddicy 2001 en minority report eens - een HAL maar dan in je binnenzak of eigenlijk om je pols, of geïmplementeerd in je lichaam.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:43

Mavamaarten

Omdat het kan!

De toekomst lijkt mij dat je enorm veel kan met je smartphone, nog veel meer dan nu. Ook vermoed ik dat domotica de volgende jaren veel populairder zal worden, en zeker en vast gecombineerd zal worden met mobiele platforms als Android, iOS of WP7 (en zoals eerder al gezegd ubuntu mobile).

Ik vermoed ook dat er heel wat commotie zal ontstaan over privacy en de cloud, maar ook over censuur/vrijheid op het internet. Ik doel dan vooral op piraterij, denk maar aan het blokkeren van The Pirate Bay. Technisch gezien is dat censuur, velen (waaronder ik) zijn het hier dan ook niet mee eens.

Grootste vooruitgang op mobiel gebied, mwah, da's een moeilijke. De komst van de multi-cores is natuurlijk erg belangrijk. Niet alleen voor performance, maar zeker ook voor batterij-besparing. Ik vind het vooral knap dat men erin slaagt om batterijduur quasi gelijk te houden en tegelijk toch veel meer performance en schermoppervlak te hebben.

Android developer & dürüm-liefhebber

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Mijn suggesties over "wat de toekomst gaat brengen":

Google glass natuurlijk.

Over het algemeen denk ik dat er steeds meer ingezet gaat worden op de gebruikservaring, bijvoorbeeld spraakbesturing, en sensoren zoals in de galaxy S4 gaan de standaard worden. Scherm blijft aan wanneer je er naar kijkt, video pauzeerd wanneer je niet kijkt, enzovoorts..

En smartwatches; de nieuwe trendsetters aan het eind van 2013?
Al je notifcaties makkelijk te zien op je horloge met touchpad.

De maximale schermgrootte is denk ik wel bereikt, rond de 5 inch en full-hd resoluties.
Misschien wat meer experimentjes als de Asus Padfone waarbij je een telefoon en tablet kunt combineren als 1 apparaat zoals je nu al ziet bij tablets waarmee je ook kunt bellen.
Pagina: 1