Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:40

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar boeken of leermethodes voor Photoshop.
Ik heb er al heel wat gezien via de bekende online boekhandel (bol.com)
bijv. classroom in a book CS6, handboek photoshop CS6, etc
Maar kom er niet uit welke het best bij mij past.

Waar ik vooral tegen aan loop is dat ik geen boeken of materiaal kan vinden waarin ik bijvoorbeeld posters leer maken, flyers etc. In ieder geval staan deze dingen vaak niet expliciet genoemd als onderwerpen bij boeken over PS. Het gaat me dus niet om foto's verfraaien met betere kleur, verscherpen en etc. maar dus meer om creatie en ontwerpen. Het liefst zouden er praktische opdrachten bij moeten zitten die ik dan ook echt zelf kan uitproberen en maken. Al zit dit wel bij de meeste boeken erbij. Kunnen jullie me helpen hiermee? Een cursus heeft geen voorkeur. Heb weinig tijd om op vaste tijdstippen ergens heen te gaan. Heb wel genoeg verloren uurtjes om zelf aan de gang te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:13
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:05:
[...]

Als je het mij vraagt ben je met de totaal verkeerde software bezig en moet je toch eens naar Painter kijken. ;)

Kijk op YouTube eens naar de Painter tutorials en doe een Google tutorial search. _/-\o_
En als je het mij vraagt dan zou ik eerder photoshop adviseren dan een programma dat is ontworpen om dingen te schetsen/tekenen/kleuren. Maar uiterraard doen alle twee de programma's het truukje en heeft ieder zo z'n voorkeur. Op youtube staat een schat aan info, daar zal ik als ik jouw was eerst mee beginnen.

Ik heb zelf een paar jaar terug de cs3 versie van dit boek gekocht: http://www.bol.com/nl/p/h...hop-cs6/9200000002886396/ Erg leerzaam en volgens mij goed geschikt voor wat jij wilt.

Waarom ben je opzoek naar opdrachten die je 'na' moet maken? Verzin zelf een opdracht met de dingen die je net geleerd hebt? Ik vind youtube ergggg leerzaam omdat je dan de handelingen ook ziet en daar erg van leert. Photoshop is een instrument voor jouw creativiteit, zorg dat je dit instrument onder de knie krijgt.

Check ook nog even dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1402468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44

Bob Popcorn

Plop!

Als je de beste software zoekt voor het ontwerpen van flyers en posters, zou ik je InDesign aanraden. Dan leer je het gelijk "goed". Maargoed, niks wat je verder niet ook kan in Photoshop.

Ik zou het vooral gaan doen. Volg eens wat tutorials en word bekend met alle tools. Verder is het idd je eigen creativiteit, maar die moet je wel ergens op kunnen baseren. Ga daarom dingen namaken, zo leer je veel en leer je uiteindelijk ook je eigen stijl ontwikkelen.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

tutorial tutorial tutorial.

Dat is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 21:40

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Topicstarter
In ieder geval alvast dank voor de reacties. Ik ga me eens wat meer in Indesign verdiepen en zo ook bekijken waar overeenkomsten en verschillen liggen.
Natuurlijk heb ik ook al video's bekeken op youtube. Het enige wat ik hier vaak niet tegen kom zijn de basics. Ik bedoel dan niet hoe je bv. een tool moet selecteren. Maar meer hoe je de opbouw van je project moet organiseren. Daar lijkt mij een boek heel handig voor namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 09:29
Wat voor zaken wil je ontwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
er zijn ook een aantal cursussen online te volgen. Je betaald dan per les of per hoofdstuk om zo zelf te bepalen wat je wel en niet doet.
Bijvoorbeeld : http://www.lynda.com/

edit : of http://kelbytraining.com/

[ Voor 16% gewijzigd door mercapto op 28-05-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1