Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook : Nu kopen of wachten op haswell?

Pagina: 1
Acties:

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Het zit als volgt:

Een tijdje geleden heb ik een sony S serie gekocht via de website van sony zelf. Helaas had deze geen SSD waardoor achteraf bleek dat deze wel immens traag was! En na enkele dagen begon de koeling spontaan luider te blazen en ik kon er niets aan verhelpen. Ik had contact opgenomen met sony & kon hem opsturen en mijn geld terugkrijgen.

Daarna zag ik op campusshop.be (ik kom van belgie) , een asus Asus UX32VD-R3001V voor een prijs van 799 euro. Ik heb deze dan maar aangeschaft en nu blijkft dat deze eveneens SUPERTRAAG is ! En hij vertoond ook een gigantisch probleem,namelijk tijdens het opstarten krijg ik gewoon plots geen beeld meer.. Dit is blijkbaar een gekend probleem van deze serie laptop. Het enige wat je kan doen is de pc in slaapstand laten gaan en terug aanzetten en dan is het probleem opgelost.
Zo wens ik natuurlijk niet te werken op een laptop dus kan ik deze ook terugbrengen.

Besluit : Ik heb al 2 laptops aangekocht & met weinig succes... Ze zijn zeer traag en vertonen mankementen..

Waar ben ik nu eigenlijk naar op zoek :
- Een lichte laptop (liefst ultrabook)
- Lange batterijduur
- Full hd enz is GEEN vereiste ! Want velen zullen weer zeggen ' in die prijsklasse is dit een must'
- SSD schijf (liefst geen ssd cache want deze blijkt niet supergoed te zijn,zoals ik gemerkt heb in de asus laptop)
- max 14 inch (tenzij de 15 inch niet meer dan 2,2kg ofzo weegt)
- Ik gebruik de pc vooral voor internet, tekstverwerking & het spelen van oude games zoals RCT 1-2-3 & age of empires & command and conquer

Met andere woorden zoek ik eigenlijk een Ultrabook...

Mijn budget : 1000 euro maximum

Welke modellen stellen jullie voor? Of zeggen jullie van : Wacht tot haswell?

Alvast bedankt!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Koop een leuke 2de hands macbook air 2011 / 2012 voor een spotprijs op het moment dat haswell wordt gelanceerd.

Het verschil tussen sandy,ivy en hasswell vindt ik persoonlijk allemaal niet zo spannend.

* Superlicht 1,32 KG.
* Uitstekende batterijduur 5 a 6 uur
* Prima resolutie 1440 * 900
* Mooi design
* Betrouwbaar product

[ Voor 24% gewijzigd door Greatsword op 27-05-2013 15:38 ]

• niniansix
Ik lees wel dat de nieuwe haswell processors weinig stroom zouden verbruiken & zeer lang zouden meegaan op batterij?

En is een macbook wel geschikt om die oude games van mij te spelen? (ik weet dat er een mogelijkheid is om windows erop te zetten enz...)

• Greatsword
  • Niet online
Een ultrabook is niet echt bruikbaar voor gaming, windows erop zetten is een eitje ( zorg wel dat je over windows en licentie beschikt )

Aangezien je aangeeft dat het om oude games gaat, verwacht ik geen problemen qua specificaties, maar dat kan je beter zelf even onderzoeken ( system req )

• niniansix
Het enige waar ik nog aan twijfel is het volgende : wanneer ik bv zou gamen met die macbook , waardoor ik hem aan het stopcontact aansluit, is wel nadelig voor de batterij natuurlijk want die laadt dan constant op... of is er een optie om dit uit te schakelen ofzo?
(dit heb je namelijk bij die nieuwe "gewone" ultrabooks.. wanneer hij vol geladen is, stopt hij met laden)

Alvast bedankt!

• Greatsword
  • Niet online
Als ik me ergens geen zorgen over maak, dan is het wel de batterij.

Die is echt dik in orde. De batterij wordt ook niet constant opgeladen bij 95~100 % stopt het opladen i.v.m. drainage.

• niniansix
ok thx!
Dan best als ik een nieuwe zou kopen via apple zelf zeker? (mijn vriendin is student & kan zo van korting genieten :), tenzij ze dit in mm ook doen ?

Greetz

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:20
Waarom koop je zelf geen SSD en stop je die zelf in de laptop? Als ik het zo lees lijkt het wel of je nu twee laptops 'weggooit', omdat ze zo traag zijn. Dit kan je echter ook zelf oplossen door de HDD te vervangen door een SSD. Vervolgens een clean install van Windows en het draait als een zonnetje.

Dat supertrage bij de UX32VD komt door de enorme hoeveelheid bloatware, welke op te lossen is met een clean install van Windows en natuurlijk de inbouw van een SSD.

Verwijderd

Met de huidige lage prijs van de XPS 13 en (belangrijker) de samsung 9 zou ik de macbook air gerust als miskoop afschrijven. Een mac is niet sneller dan een windows laptop, hoor. Los van het feit dat je er ook wat oude games mee wil spelen.

• niniansix
Inderdaad een SSD monteren & clean install is een oplossing..
Maar daar begin ik niet mee aangezien ik op dat gebied altijd pech heb dat ik iets verkeerd doe of er iets extra kapot gaat.
En daarbij black screen probleem bij asus is echt hinderlijk! En het probleem van m'n sony, was een technisch probleem & ik had dan meteen voor geldteruggave gekozen.

XPS 13 is helaas niet leverbaar in belgie! Enkel de XPS 12 de samsung 9 is inderdaad ook mooi maar van apple heb ik toch minder klachten gehoord dan andere laptops... & daarbij die samsung zal ook weer volzitten met bloatware en zal ook weer traag werken of niet?

• Greatsword
  • Niet online
Ik heb nog nooit een windows laptop gehad die niet met bloatware kwam.

• Djonny
  • Laatst online: 01:11
XPS 13 is wel leverbaar: http://www.dell.com/be/p/xps-13-l321x-mlk/fs

Echter niet voor de prijs van hoe deze in NL word aangeboden, net zoals met veel elektronica in België.

Verwijderd

Destianto schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:14:
Ik heb nog nooit een windows laptop gehad die niet met bloatware kwam.
Samsung en dell leveren relatief weinig bloatware. Asus, sony en HP zijn de ergste.

• niniansix
Amai wat een prijsverschil... Een schande maar ja het is nu eenmaal zo...

Hmmmm maar van een apple hoor je toch minder klachen dan een windows pc?

En nog steeds geen reactie of het de moeite is om te wachten op de haswell processors of niet... ?
Pagina: 1